Sirgalių atributika prekiaujančios internetinės parduotuvės superfanas.lt direktorius Arūnas Puščius teigia, kad sporto aistruolių susidomėjimas atributika per šį Europos krepšinio čempionatą yra mažesnis. „Populiariausi šiuo metu yra marškinėliai, džemperiai. Jų pardavimai auga, tačiau pastebimai mažėja automobilių vėliavėlių ir kitų aksesuarų pardavimai. Vėliavėlių pardavimai [lyginant su 2011 metų čempionatu] smuko 2–3 kartus“, – konstatuoja A. Puščius.
UAB „Balionų šalis“ direktorius Tomas Šiuipys tikina, kad jo valdomoje parduotuvėje prekybos sirgalių atributika apimtys nekinta, tačiau nėra išskirtinai didelės. Paklausiausias čia yra grimas, perukai ir skrybėlės.
A. Puščius pažymi, kad kiekviena prekė turi savo ciklą, tad ir sirgalių atributika gali atsibosti: „Manau, kad visiems po truputį gal jau ir atsibosta. Dabar yra įdomesnių prekių nei vėliavėlės. Tarkime, sirgaliaus galvos. Jos yra brangesnės, ne kiekvienas jas gali įsigyti, tačiau jos atrodo įspūdingiau.“
Prekybininkų teigimu, žmonės atributika rūpinasi iš anksto, tačiau prekyba tikrai priklauso nuo komandos pergalių, tad pardavimai gali pagyvėti komandai judant link finalo. Juolab kad lietuviai – nenuspėjami. „Nemažai yra tokių klientų, kurie per naktį sugalvoja nuvykti į Slovėniją, tad jiems staiga prireikia atributikos“, – pastebi A. Puščius.
Pašnekovų manymu, ne namuose stebintieji krepšinio varžybas atrodytų gana keistai, jei neturėtų jokio akcento.
„Aš ir pats turiu laimingus marškinėlius, kuriuos dėviu svarbiausių varžybų metu, ir man esant su tais marškinėliais, niekad nebuvo pralaimėta. Tikri sirgaliai turi savų ritualų. Pigesnę atributiką įsigyja momentiniai sirgaliai, tikrieji dažniau perka brangesnius daiktus“, – konstatuoja superfanas.lt vadovas.
Tomas Balaišis-Sėkla sako, kad laimingų marškinėlių ar kito atributo, nešančio sėkmę komandai, pats neturi bei jokiais prietarais netiki. Tačiau, krepšinio aistruolio teigimu, aktyvesni sirgaliai visada turi kokį nors skiriamąjį ženklą, jų aprangoje galima išvysti šalies atributiką.