Prekybos centro internete „Varlė.lt“ įkūrėjas Marius Butauskas BNS komentavo, kad šie metai bus rekordiniai.
„Mūsų prekių asortimentas padvigubėjo: klientai gali rinktis iš daugiau nei milijono prekių. Taip pat labai daug naujų klientų atrado „Varlė.lt“ ir dabar teikia prioritetą pirkimui internetu, o ne parduotuvėse. Tikimės 30-50 proc. didesnių pardavimų per šį šventinį laikotarpį, lyginant su 2020 metais“, – sakė M.Butauskas.
Pasak jo, jau dabar pastebima „daug daugiau užsakymų“, o žmones renkasi internetines parduotuves dėl, verslininko teigimu, didelės rizikos užsikrėsti fizinėse.
„Jau eilę metų pastebime tendenciją, kad vis daugiau lietuvių nelaukia paskutinės dienos ir kalėdines dovanas perka anksčiau. Ko gero, jau daugelis girdėjo, kad šiemet prekės brangsta, o jų pasirinkimas mažėja, todėl racionalūs klientai jas perka jau dabar“, – aiškino jis.
Prekybos centro internete „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas taip pat teigė, kad šiemet fiksuoja aktyvesnę išankstinę kalėdinę prekybą nepaisant to, jog šis laikas 2020-aisiais pasižymėjo karantino apribojimais, o e. prekyba tuomet buvo iš esmės vienintelis būdas apsirūpinti kalėdinėmis dovanomis.
„Šiam rezultatui turi įtakos daug veiksnių, tarp kurių – ir bendrai augantis e. prekybos populiarumas. Vis gausesnis būrys pirkėjų įsitikina, kad pirkti internetu paprasta, saugu, taupomas laikas, o asortimentas – milžiniškas“, – BNS tvirtino E.Kačerauskas.
Jo teigimu, išankstinės prekybos aktyvumą lėmė ir kalbos apie prekių judėjimo trikdžius pasaulyje, įvairių komponentų trūkumą.
„Žmonės skuba užsitikrinti, kad pageidaujamų prekių sulauks laiku. Tai aktualu tiek elektroninėms, tiek ir fizinėms parduotuvėms“, – sako E.Kačerauskas.
„Tikimės tikrai aktyvaus ir sėkmingo kalėdinio laikotarpio“, – apibendrino jis.
„Varlė.lt“ įkūrėjas M.Butauskas sako, jog daugiau darbuotojų samdyti artimiausiu metu neketina.
„Šiemet įsidiegėme modernias sandėlio ir užsakymų valdymo sistemas, jos labai daug darbų automatizavo ir labai pagreitino procesus“, – kalbėjo verslininkas.
„Pigu.lt“ atstovas sakė, jog kasmet į pagalbą kalėdinės prekybos laikotarpiu įmonė samdo papildomai žmonių: „šiemet mums reikės apie 100 papildomų darbuotojų“.
Ragina planuotis biudžetą ir nepakliūti į sukčių pinkles
„Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė perspėja, kad išlaidoms nesiruošiant iš anksto, gruodį gali laukti finansinis šokas, o sausį – „ir priverstinė finansinė dieta“.
„Svarbu turėti omenyje, kad išlaidų sąrašas paprastai tampa ilgesnis nei planuota iš pradžių. Šį sąrašą sudaro ne tik dovanos artimiesiems, bet ir šventinės vaišės, dekoracijos, papildomos išlaidos renginių bilietams ir kitiems su šventinėmis tradicijomis susijusiems dalykams“, – teigiama banko pranešime.
J.Cvilikienė pastebi, jog prieš pat šventes augant paklausai gali mažėti dovanų pasiūla, kai kurių paklausių prekių gali imti trūkti, tad nevertėtų atidėti dovanų pirkimo paskutinei savaitei.
„Šiais metais, apskritai, turime beprecedentę situaciją, kuomet nemažos dalies norimų dovanų galime tiesiog negauti dėl sutrikusių pasaulinės pasiūlos ir logistikos grandinių. Jau nekalbant apie eiles tiek parduotuvėse, tiek pakavimo paslaugų vietose“, – teigė ekspertė.
Pasak J.Cvilikienės, neatidėlioti dovanų pirkimo verta ir dėl praėjusių metų patirties, kai dėl smarkiai išaugusios prekybos internetu bei kurjerių tarnybų užimtumo prieš šventes pirktos dovanos gavėjus neretai pasiekdavo jau pasibaigus šventėms.
SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovės Eglės Dovbyšienės teigimu, šventinių apsipirkimų skaičius pradeda augti nuo lapkričio mėnesio ir įprastai auga iki pat gruodžio pabaigos.
Ypač atsiskaitymų internetu skaičius šokteli lapkričio viduryje, per Juodojo penktadienio ar Kibernetinio pirmadienio išpardavimus, taip pat visai prieš Kalėdas ir tarpušvenčiu.
„Pastaraisiais metais pagreitį įgavusi, o per COVID-19 pandemiją piką pasiekusi prekybininkų skaitmenizacija, taip pat sparčiai besikeičiantys visuomenės įpročiai lemia, kad vis daugiau pirkėjų reikiamas prekes įsigyja elektroninėse parduotuvėse. Globalizacija trina sienas tarp vietinės ir tarptautinės prekybos“, – SEB banko pranešime sako E.Dovbyšienė.
„Nors pirkėjams tai labai patogu, deja, patogu ir sukčiams, kuriantiems fiktyvias elektronines parduotuves ir bandantiems išvilioti pirkėjų pinigus“, – įspėja ekspertė.
Anot E.Dovbyšienės, svarbu būti budriems ir tuo atveju, jei iki švenčių pagausėtų piktavalių siunčiamų SMS žinučių, kuriose būtų informuojama apie neva vėluojančią siuntą su dovanomis, ir taip bandoma išvilioti asmeninius duomenis.