Tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys rodo, kad, palyginus šių metų kovo–liepos mėnesių duomenis su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, spirituoto vyno pardavimai krito 48,9 proc., sidro – 22,5 proc., vyno – 18,6 proc. Alaus buvo perkama 13,8 proc. mažiau, spiritinių gėrimų pardavimai krito 8,2 proc., alaus kokteilių – 6,4 proc. Stipraus alaus pardavimai kaimuose krito 4,5 proc.
„Nors pardavimai sumenko visų alkoholinių gėrimų kategorijose, labiausiai nukentėjo vynas. Nors viešojoje erdvėje labiausiai girdisi skundai, kad didžiausius nuostolius patyrė alus, tačiau statistika rodo visai kitokius duomenis“, – teigia Legalaus verslo aljanso prezidentas Romas Apulskis.
„Nielsen“ turima statistika rodo, kad, nors visų alkoholinių gėrimų pardavimai krito, tačiau už alų gautos pajamos išaugo 10,5 proc., pajamos už alaus kokteilius didėjo 16,9 proc., o štai natūralaus vyno sumažėjo 4,1 proc.
Pasak R. Apulskio, dėl uždraustos prekybinių nuolaidų reklamos ir padidintų akcizų šiais metais augo visų gėrimų kainos. Tačiau akivaizdžiai pigiausiu alkoholiu išliko „bambalinis“ alus: litras stipraus alaus kainuoja apie 1,3 Eur.
Nuo 2017 m. kovo 1 d. akcizas natūraliam vynui buvo padidintas 7 centais už alkoholio procentą – tai yra beveik dvigubai daugiau nei alui ar stipriesiems gėrimams, kurių apmokestinimas didėjo iki 4 centų už alkoholio procentą.
2016 metais vienam 15 metų ir vyresniam Lietuvos gyventojui teko 13,2 litro legalaus alkoholio. Šiemet jo pardavimai mažėja apie 12–15 proc. Įvertinus emigraciją, galima prognozuoti, kad 2017 metais vienam suaugusiam gyventojui teks apie 11,8 litro legalaus grynojo alkoholio.
„Pabrangus alkoholiniams gėrimams ir uždraudus nuolaidų reklamas, žmonių elgesys iš tiesų negali nepasikeisti. Neabejotinai tam tikra dalis pasuko į šešėlį. Dalis apsiperka užsienyje. Tačiau tokių nedaug – Latvijoje kainų skirtumas nedidelis, o iki Lenkijos tik Alytaus ir Marijampolės gyventojams važiuoti pakankamai arti, kad apsimokėtų dažniau ten apsipirkti. Taip pat dalis žmonių, ypač „spontaniniai“ pirkėjai, iš tiesų alkoholio vartoja mažiau. Tačiau labai abejoju, ar čia ta kategorija, apie kurių keliamas su alkoholiu susijusias problemas girdime“, – apie vartojimo įpročių pasikeitimus pasakoja R.Apulskis.