„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Verslininkas Ignas Staškevičius: verslo savininkas tampa titulu, kaip kažkada dvarininkas

Penktadienio rytą Kaune prasidėjo dvi dienas truksiantis renginių ciklas „Versli Lietuva“. Įvairiose miesto erdvėse vyks paskaitos, verslumo dirbtuvės, diskusijos. Šiuo renginiu skatinamas jaunimo verslumas, siekiama suteikti kuo daugiau žinių apie verslo pradžią ir jo vystymą, suteikti galimybę išgirsti verslininkų, akademikų patirtį.
Renginio akimirkos
(iš dešinės) Ignas Staškevičius, Arvydas Avulis, Egidija Vaicekauskienė. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Renginys, kurį organizuoja viešoji įstaiga „Versli Lietuva“ ir Ūkio ministerija, aplankys ir Vilnių, Panevėžį, Alytų, Klaipėdą.

Keičiasi verslo taisyklės

Po prezidentės Dalios Grybauskaitės iš anksto įrašyto sveikinimo, įžanginių Socialinės ir ekonominės plėtros centro vadovo Mindaugo Danio, „Verslios Lietuvos“ generalinio direktoriaus Pauliaus Lukausko kalbų, pirmasis pranešimą skaitė „NDX energija“ valdybos pirmininkas Ignas Staškevičius, verslininkas savo kalboje akcentavo ilgalaikio požiūrio į verslą ir sąžiningumo svarbą, bei gebėjimą prisitaikyti prie besikeičiančių verslo taisyklių.

Jo teigimu, Europos Sąjunga, į kurią mes įstojome 2004 m., ir kokia ji yra šiandien, labai skiriasi. ES erdvėje galiojančios taisyklės pradeda iškraipyti rinką. Remiami verslininkai, nors to iki tol nebuvo, kai kurios bendrovės išleidžia dar negautus paramos pinigus. Kas bus išsekus pinigų upei iš Briuselio?

Verslininkas atkreipė dėmesį, kad Lietuvą veikia ir globalūs pokyčiai, pavyzdžiui, nebeliko informacijos monopolio – per „Google Earth“ galima matyti tai, ką anksčiau buvo galima nuslėpti. „Pokyčiai pasaulyje keičia ir mus“, – sakė  Ignas Staškevičius.

Reikia būti kietu ne tik savo kieme

Kalbėdamas apie besikeičiančias verslo taisykles, jis pateikė pavyzdį, kad verslo savininkas ar valdybos pirmininkas tampa titulu, kokiu kažkada buvo dvarininkas ar kiti, t.y. tie žmonės nėra tikrieji verslininkai.

„Taisyklės keičiasi, galimybės išlieka“, – svarstė „NDX Energijos“, kurios pavadinimas daugeliui kelia ne pačias geriausias asociacijas prisiminus jau išardytą energetikos projektą „Leo LT“, valdybos pirmininkas. Jis įsitikinęs, kad išliks tie, kurie ne stengsis užgriebti kuo plačiau, o gilins siauresnę ar platesnę sritį, kurią gerai išmano.

Taip pat labai svarbu ne būti kietam tik savo kieme, iš kurio gali būti bet kada išspirtas kito kieto iš kito kiemo. Kitaip tariant, nereikia siekti užimti tik kuo didesnę vidinės rinkos dalį, o stengtis užimti kad ir nedidelę specializuotos rinkos dalį kuo daugiau šalių, t.y. lįsti, kad ir po nedaug, į kitų kiemus.

Daug patirties turintis verslininkas įvardijo ir trečią dalyką, kuris padės išgyventi besikeičiant verslo taisyklėms, tai – dalinimasis viskuo – ir pelnu, ir nuostoliais, su savo darbuotojais. Taip jie esą supranta, kad tik gerai dirbdami gali tikėtis stabilaus ir gero atlyginimo, o jei bus blogai įmonei, bus blogai ir jam. „Pelnu reikia dalintis su darbuotojais ir visuomene. Socialiai atsakingas verslas jau nebėra tik rinkodarinis triukas, tai realybė“, – savo požiūriu į verslą dalinosi I. Staškevičius. Jo manymu,  nuodėmė yra ne ilgo lito (tai yra normalus verslo tikslas), o greito lito siekimas.

Kaune verslo sėkmės receptais taip pat dalinsis „Nemateko“ vadovė Egidija Vaicekauskienė, „Hanner“ valdybos pirmininkas ir savininkas Arvydas Avulis, „AcmeFilm“ įkūrėjas, filmo „Tadas Blinda. Pradžia“ prodiuseris Žilvinas Naujokas, „Verslo angelų fondo I“ partneris Arvydas Strumskis, „Google“ atstovas Remigijus Urbanas, televizijos laidų vedėjas ir ekonomistas Rolandas Vilkončius, rinkodaros ir komunikacijos ekspertas Tomas Ramanauskas ir daugybė kitų sričių profesionalų. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“