Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Verslininkas įspėja: sukčiai siaučia prisidengę „John Lewis“ vardu

Dvi bendroves valdantis verslininkas Lukas ragina kolegas neužkibti ant sukčių kabliuko – jo manymu, sukčiai, prisidengę „John Lewis“ vardu bando iš įmonių išvilioti prekes. Sukčių maskuotė atrodo gan patikima, todėl verslininkas ragina pasisaugoti.
„John Lewis“ parduotuvė
„John Lewis“ parduotuvė / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Sukčiavimas

„Daug metų dirbu su verslu, visokių aferistų teko pakeliui sutikti, bet šitas atvejis pasirodė įdomesnis ir vertas nušvietimo. Ypač kai gavau šį laišką į abiejų savo turimų įmonių pašto dėžutes. Manau, yra didelė rizika, kad mažiau technologiškai išprususių įmonių atstovai gali ir užkibti ant šito aferistų kabliuko, ypač taip puikiai paruošto“, – taip savo pasakojimą pradėjo Lukas.

Jis gavo laišką neva iš „John Lewis“ – aukštos kokybės britų prekybos tinklo. Jo atstovai neva prašo pateikti savo prekių katalogą, nes jiems įdomu kuo greičiau įsigyti prekių ir tapti jų platintojais.

Laiškas
Laiškas

„Mes ieškome naujų produktų naujų klientų pritraukimui ir esamų išlaikymui, taip pat ieškome naujų bendradarbiavimo galimybių su kompanijomis, prekiaujančiomis įvairia produkcija. Prašome atsiųsti savo prekių katalogą elektroniniu laišku, kad galėtume greičiau daugiau apie jus sužinoti. Mes tikimės, kad galėsime užsisakyti jūsų prekių ir pradėti ilgalaikę draugišką, pagarba grįstą ir solidžią verslo partnerystę“, – rašoma laiške.

Elektroniniame laiške, kaip pastebi Lukas, yra pateikiama daug informacijos – tikri įmonės „John Lewis“ rekvizitai, tikras pridėtinės vertės mokėtojo kodas, nuoroda į tikrą įmonės puslapį. Laišką neva pasirašo Patrickas Lewisas, žmogus, atsakingas už įsigijimus. Tai yra tikras, neišgalvotas asmuo, iš tiesų užimantis atitinkamas pareigas „John Lewis“ bendrovėje

„Na, viskas atrodo labai tvarkingai. Tik siųsk prekes, gauk milijoninius užsakymus ir sulauk apmokėjimo“, – rašo Lukas.

Taigi iš pirmo žvilgsnio neatrodo, kad čia darbuojasi sukčiai, tik keista, kad toks garsus prekės ženklas kaip „John Lewis“ pats taip aktyviai ieško partnerių Lietuvoje.

Tiesa, Lukui panagrinėjus elektroninio pašto adresą, iš kurio siųstas laiškas, pradėjo ryškėti tiesa. Jis atsiųstas iš info@johnlewispurchasing.co.uk, ir štai kaip atrodo šio tinklalapio johnlewispurchasing.co.uk stop kadras.

Tinklalapio stop kadras
Tinklalapio stop kadras

Akivaizdu, kad tai nėra tikrojo „John Lewis“ svetainė. Be to, kaip išsiaiškino Lukas, ji įregistruota visai neseniai – 2018 metų balandį, ir baigs galioti jau 2019 metų viduryje.

Tinklalapis įkurtas neseniai ir trumpam
Tinklalapis įkurtas neseniai ir trumpam

„Tampa akivaizdu, kad tai yra puikiai paruoštas scam išvilioti prekes iš įmonių ir kad ši kontora tikrai neturi nieko bendro su pagrindine įmone“, – išvadą padarė Lukas.

Panašu, kad tai nėra pirmas kartas, kai sukčiai bando išvilioti prekių ar pinigų, prisidengdami „John Lewis“ vardu. Štai 2016 metais verslininkai gaudavo analogiškus laiškus neva nuo britų prekybininko, kuriuose taip pat būdavo minima, kad „John Lewis“ už prekes su esamais ir naujais tiekėjais atsiskaito per 15 dienų.

Tuomet laiškų siuntinėjimui buvo įkurtas tinklalapis johnlewis-retails.com. Britų prekybininkas „John Lewis“ tuomet įspėjo elgtis labai atsargiai ir apdairiai, gavus tokį laišką.

„Johnlewis-retails.com buvo užregistruotas JAV šių metų (2016) gegužės pabaigoje ir nėra jokios informacijos apie tai, kad registravo domeną. (…) Tikroji įmonė naudoja šiuos: JohnLewis.com, JohnLewis.co.uk“, – toliau buvo nurodoma, kur galima rasti tikruosius „John Lewis“ darbuotojų kontaktus ir tokio laiško gavėjai buvo raginami labai atidžiai pasidomėti kiekvieną kartą, kas iš tiesų siunčia tokius laiškus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos