Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verslininkui „nekaltos“ anketos užpildymas kainavo beveik 800 eurų

Įkyrios reklamos nuolat atakuojamas verslininkas Marius, suviliotas vienos jų pažadų, ėmė ir užpildė anketą internete. Už ją vėliau gavo 771 euro sąskaitą. Dabar verslininkas dalijasi savo istorija su kitais, linkėdamas lengvatikiams nepakliūti į reklamos spendžiamus spąstus.
Internetinė bankininkystė
Verslininkui „nekaltos“ anketos užpildymas kainavo 700 eurų / 123RF.com nuotr.

„Šia informacija būtų šaunu pasidalinti nes, kaip sakoma: geriau mokytis iš kitų klaidų“, – taip savo laišką 15min pradeda verslininkas Marius.

Jis pasakojo, kad įmonė kasdien „turi atlaikyti visą šūsnį siūlymų“ – pradedant reklama ir baigiant finansiniu investavimu.

„Tačiau iš gausos šlamšto vis tiek kartais prasimuša patys rafinuočiausi ir gudriausi pinigų kaulintojai. Taip atsitiko ir mums“, – pasakojo verslininkas.

Dažniausiai internetines šiukšles elektroniniame pašte jis trina net neskaitydamas, tačiau dar gauna ir krūvą popierinių laiškų, kuriuos peržvelgia atidžiau, mat bijo praleisti ir svarbią informaciją.

Laiškų gavėjai nežino, kad, vos tik jiems išsiuntus anketą, pasinaudojant patogiu voku, kuris yra pridedamas laiške, jie bus pasirašę kontraktą, už kurį teks susimokėti.

„Ypatingu uolumu čia pasižymėjo laiškai su antrašte European Business Number, registruota Hamburge. Kiekvieną mėnesį pildydavom šiukšliadėžės turinį jų laiškais. Nors voko viduje buvo tvarkinga anketa, kur, užpildžius langelius su rekvizitais, jie įsipareigoja viešinti įmonę savo tinklalapyje“, – pasakojo vyras.

Anot jo, tokia paslauga šiais laikais nėra labai reikalinga, tačiau po ketvirto tokio laiško Marius vis tik susiviliojo pasiūlymu ir užpildė anketą.

„Galvojom, jei jau taip kruopščiai investuoja į mus, tai pasirašom. Tuo labiau kad net ir atgalinis vokas įdėtas. Įdomybės prasidėjo ilgai netrukus. Paštu gauname padėką ir sąskaitą – 771 euro. Pasirodo, ką pasirašėme, tai nėra anketa – o kontraktas! Tik kontrakto sąlygos surašytos mažomis raidelėmis apačioje“, – apie patirtį pasakojo Marius.

Tada jis rašė atsiprašymą ir prašė anuliuoti kontraktą, tačiau jo nutraukti nepavyko.

„Tada prasidėjo ilgus mėnesius trunkanti demagogija, apie kurią net neverta rašyti. Kreipėmės į teisininkus. Deja, po konsultacijų, teko skubiai susimokėti. Pasirodo, kontrakto sąlygų pilnas puslapis surašytas ir kitoje lapo pusėje! O sąlygos tokios labai įdomios: kontraktas pasirašomas trejiems metams; 771 euro suma yra tik vieniems metams ir už kiekvienus metus reikia mokėti atskirai“, – aiškino Marius.

Ir tai – dar ne viskas. Pasirodo, kad, norint atsisakyti kontrakto, reikia prieš tris mėnesius baigiantis metų laikotarpiui informuoti registruotu laišku apie atsisakymą.

„Ir visi teisiniai ginčai sprendžiami ne ten, kur kontraktas pasirašytas, bet Hamburge. Tai yra, jei kils teisinių ginčų, tavo išlaidos padidės dešimteriopai ir tai be jokių garantijų laimėti“, – aiškino verslininkas.

Europoje – gerai žinoma apgaulės schema

Apie „European Business Number“, kurią mini Marius, įvairūs užsienio žiniasklaidos portalai yra rašę jau ne kartą. Štai šių metų kovą skelbta, kad daug laiškų iš minėtos įmonės gavo daug Nyderlandų verslininkų.

Vos tik verslininkai užpildydavo jų anketą, į pašto dėžutę pradėdavo plūsti sąskaitos už neva suteiktas paslaugas.

„Laiškų gavėjai nežino, kad, vos tik jiems išsiuntus anketą, pasinaudojant patogiu voku, kuris yra pridedamas laiške, jie bus pasirašę kontraktą, už kurį teks susimokėti“, – rašo fraudhelpdesk.org.

Jie siūlo nepasirašinėti jokių kontraktų, o, jeigu toks buvo pasirašytas, prisiminti, kad įmonės turi teisę jį nutraukti per 14 dienų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?