Naudinga abiem pusėm
Liepos 29 dieną Vilniuje įvyko pirmasis naujiems ir patyrusiems verslininkams skirtas „Lietuvos nacionalinio mentorių tinklo renginys „Mentorystė – nauda ir naujos galimybės“. Jame patarimais verslo teisės, rinkodaros ir kitai aktualiais klausimais dalijosi ne vienerius metus mentoriaujantys ir nemenką verslo patirtį turintys verslininkai.
Renginyje dalyvavęs patyręs verslininkas Romanas Drokovas tikino, kad į renginį ėjo vedamas kelių tikslų – ir pasidalinti turima patirtimi, ir įgyti naujos. „Aš labai vertinu mentorystę todėl, kad manau, jog mokytis žmogus turi visą gyvenimą. Pačiam teko lankytis ir Silicio slėnyje, ir dalyvauti įvairiose renginiuose, taigi puikiai žinau, kad mentorystė naudinga tiek pačiam žmogui, tiek verslui.
Noriu pabrėžti, mentorystė iš tiesų yra naudinga abiem pusėms – ir tam, kuris dalijasi patirtimi, ir tam, kuris jos semiasi, – teigė Romanas Drokovas.
Noriu pabrėžti, mentorystė iš tiesų yra naudinga abiem pusėms – ir tam, kuris dalijasi patirtimi, ir tam, kuris jos semiasi. Būtent todėl ir šiame renginyje registravausi ir kaip mentorius, norintis pasidalinti turima patirtimi, ir kaip tas, kuris nori gauti žinių, bet jau kitose srityse“, – kalbėjo pašnekovas.
„Tokius renginius aš vadinu labai naudingos patirties dalijimusi. Kalbant konkrečiai apie šį renginį, mano tikslas, visų pirma, buvo padėti jauniems verslininkams nekartoti tų klaidų, kurias aš pats kažkada padariau. Ši patirtis yra labai vertinga, man ji kainavo ir pastangų, ir energijos, ir, aišku, finansinių nuostolių.
Taip pat norėjau papasakoti apie tuos dalykus, kurie „suveikė“, kas padėjo pasiekti vieno ar kito tikslo būtent mano atveju, – dėstė R. Drokovas. Paklaustas, ko norėjo pasisemti iš kitų mentorių, verslininkas įvardijo psichologinius dalykus – požiūrį, kaip vienoje ar kitoje situacijoje turėtų mąstyti, kas galėtų padėti judėti į priekį kaip verslininkui.
Mentorystės renginyje dalyvavo ir drabužių prekinio ženklo „LeMuse“ įkūrėja Lina Pliuraitė, kuri teigė besistengianti dalyvauti visuose panašaus pobūdžio renginiuose, nes tai – labai naudinga. „Labai dažnai dalyvauju „Verslios Lietuvos“ renginiuose, jie būna aktualūs, vertingi, man patinka jų kokybė, taigi užsiregistravau ir šiame“, – kas paskatino užsukti į renginį, įvardijo verslininkė.
Jei sėdėtum ir skaitytum knygas, studijuotum, tai pareikalautų labai daug laiko ir jėgų, o čia tu sužinai viską greičiau“, – kalbėjo L.Pliuraitė.
Moteris pabrėžė, kad sudomino ir pati tema, nes mentorystė – itin svarbi verslui, ir ne tik jam. „Tai yra galimybės gauti informaciją, kito žmogaus patirtį ir taip pačiam patobulėti per trumpą laiką. Jei sėdėtum ir skaitytum knygas, studijuotum, tai pareikalautų labai daug laiko ir jėgų, o čia tu sužinai viską greičiau“, – kalbėjo L.Pliuraitė, svarbiausiu dalyku įvardydama tai, kad žinios perteikiamos iš pirmų lūpų, apie verslininkams aktualius sunkumus kalba tie žmonės, kurie patys su tais dalykais yra susidūrę.
Verslo mentorysė
Mentoriaus tikslas ne tik teoriškai išdėstyti sukauptą patirtį, bet ir praktiškai padėti tam, kuris nori žengti pirmyn, išnaudoti savo potencialą. Patirties turintis verslininkas žengiančiam pirmuosius žingsnius padeda spręsti dabar ir čia iškilusias problemas taip padėdama išvengti klaidų, kurias pats kažkada yra padaręs.
Vakarų šalyse verslo mentorystė – itin populiarus ir savaime suprantamas dalykas. To, kad mokėsi iš labiau patyrusių, sekė jų pėdomis, nebijo pripažinti nei Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prezidentas Barackas Obama, nei technologijų milžinės „Apple“ įkūrėjas Steve'as Jobsas, nei „Facebook“ idėjos autorius Markas Zuckerbergas. Kalbėdami apie savo pasiekimus šie žmonės neretai pabrėžia, kad jų pasiekimai – tai nemenkas jų ir patyrusių mentorių bendro darbo rezultatas.
Skatinti mentorystę, siekiant verslo pažangos, pradėta ir Lietuvoje. Vienas svarbiausių žingsnių žengtas kone prieš mėnesį. Tai – „Verslios Lietuvos“ įkurtas Nacionalinis mentorių tinklas. Pastarojo tikslas kelerius metus veikiančio smulkaus, vidutinio ir inovatyvaus verslo vadovams suteikti galimybę pritaikyti gerąsias praktikas savo versle, pasimokyti iš klaidų, kurias kelyje į sėkmę patyrė kiti.