Atidžiai stebimas tyrimo instituto „Ifo“ sudaromas indeksas spalio mėnesį nukrito iki 97,7 punkto, palyginti su 98,9 punkto rugsėjį.
Tai yra žemiausias rodiklis nuo balandžio.
„Tiekimo problemos verslui kelia galvos skausmą“, – paskelbtame pranešime teigė „Ifo“ vadovas Clemensas Fuestas, pavadindamas tiekimo kliūtis „smėliu Vokietijos ekonomikos ratuose“.
Dėl pandemijos sukeltų trikdžių visame pasaulyje jaučiamas įvairiausių medžiagų ir prekių stygius – nuo medienos ir puslaidininkių ir plastiko.
Svarbus Vokietijos ekonomikai automobilių sektorius ypač smarkiai nukentėjo nuo kompiuterinių lustų – esminio įprastų ir elektrinių transporto priemonių komponento – trūkumo, dėl kurio kelios Vokietijos automobilių gamintojos buvo priverstos mažinti gamybos apimtis.
Remiantis „Ifo“ apklausa, verslo aplinka pagerėjo tik statybos sektoriuje, o gamybos, paslaugų ir prekybos sektorių atstovų nuotaikos pablogėjo.
Pasak Vokietijos valstybinio investicinio banko „KfW“ vyriausiosios ekonomistės dr. Fritzi Koehler-Geib, artimiausiais mėnesiais augimas gali būti „daug silpnesnis“.
„Materialinės kliūtys ir sutrikimai pasaulinėje transporto sistemoje tapo našta ilgesnį laikotarpį, nei iš pradžių tikėtasi, ir greičiausiai padėtis pagerės tik ateinančiais metais“, – mano analitikė.
Kiek anksčiau šį mėnesį Vokietijos ekonomikos institutai, įskaitant „Ifo“, sumažino šalies ekonomikos augimo 2021 metais prognozę dėl pasaulinių tiekimo grandinės sutrikimų iki 2,4 proc., palyginti su balandį skelbta 3,7 proc. prognoze.