Anot V.Miklytės, draudimo supratimas ir jo apimtys keičiasi. Jeigu anksčiau dažniausiai būdavo draudžiami automobiliai, šiuo metu galima apdrausti net ir bilietą į renginį ar augintinių parduotuvėje perkant maistą, kartu įsigyti ir draudimą savo keturkojui. Tačiau šiandien pakalbėkime apie verslo draudimą ir kaip išsirinkti geriausią apsaugą.
Brokuotų bandelių partija
Įmonės automobilių draudimas, tradiciškai, išlieka populiariausias, tačiau daugėja ir besidraudžiančių civilinės atsakomybės draudimu. „Kalbu apie verslą ir jo veiklos civilę atsakomybę. Tarkime, jūs gaminate bandeles. Ir vietoj riešutų į jas pridėjote kito produkto. Brokuota partija nukeliavo į parduotuvę. Tokiu atveju įsijungia bendroji civilinė atsakomybė ir ji dengia tai, kad buvo padaryta klaida gamybos procese, dėl kurios jums teko bandeles susigrąžinti“, – civilinės atsakomybės draudimo principą aiškino V.Miklytė.
O štai – „linksmesnis“ pavyzdys iš „If“ draudimo kasdienybės: civilinės atsakomybės draudimu apdraustos įmonės veikla buvo dažymo darbai, taigi, darbininkai dažė tiltą. Vėjas – rudeniškai stiprus, tad nutiko taip, kad dažai pradėjo taškyti greta stovinčius automobilius. Lyg tyčia, aikštelė buvo pilna ir bene visi automobiliai buvo aptaškyti nenuplaunamais dažais.
Nukentėjusieji reikalauja atlyginti nuostolius
„Norėčiau atkreipti dėmesį, jog mūsų visuomenė tampa vis labiau atviresnė – gal ne visada nori apsidrausti, bet patyrus nuostolius, dažnai reikalauja juos atlyginti. Šiuo atveju nukentėję automobilių savininkai turėjo teisę išsireikalauti atlyginti nuostolius iš bendrovės, bet viskuo pasirūpino „If“, nes įmonė buvo apsidraudusi civilinės atsakomybės draudimu“, – pasidžiaugė V.Miklytė.
Brangiau automobilis ar sveikata?
Vis dėlto, draudimo ekspertės nuomone, vis dar per mažai verslų apdraudžia savo darbuotojus – jei sveikatos draudimas spėjo išpopuliarėti, darbuotojų nelaimingų atsitikimų draudimu būtų galima drausti daug daugiau.
„Darbdavio civilinė atsakomybė prieš darbuotoją, jei dėl darbdavio kaltės nebuvo pasirūpinta saugumo reikalavimais ir nukentėjo darbuotojo sveikata arba gyvybė. Šiuo atveju norėtųsi pakeisti stereotipą, kad pirmenybę teikiame mašinų ir visko, kas atrodo brangiausia, draudimui, nors pats brangiausias turtas yra gyvybė, sveikata“, – atkreipė dėmesį 15min studijos viešnia.
Kaip rodo „If“ statistika, pandeminiu laikotarpiu suaktyvėjo naudojimasis sveikatos draudimu, darbuotojai ėmė kreiptis į psichologus bei psichoterapeutus – pačios įmonės deklaruoja, kad joms svarbi ne tik fizinė, bet ir emocinė darbuotojų sveikata.
Kilus gaisrui stojo gamyba
Jaunam verslui, kuris galbūt tik brandina idėją ar tik nusipirko įrangą, draudimo ekspertė patarė iš anksto pagalvoti apie draudimą: „Turim realių atvejų, kai buvo nusipirkta brangi įranga ir pajungta, bet iš karto tiesiog perdegė.”
Kai visos investicijos nukreiptos į įrangą ir nepasirūpinama draudimu, verslas stoja ir galiausiai gali tekti idėjų atsisakyti. „Mano tikslas nėra gąsdinti, bet… Mūsų senas klientas prieš keletą savaičių patyrė du gaisro atvejus dėl visiškai skirtingų priežasčių. Klientas buvo emociškai palūžęs, o mes – negalėjome patikėti, kaip čia taip galėjo atsitikti. Arba kito kliento transformatorinėje ankstyvą penktadienio rytą kilo gaisras, stojo visa gamybos linija. Aišku, ugnis buvo užgesinta, tačiau įmonei, kurios dienos apyvarta siekia kelis šimtus tūkst. eurų, diena be elektros kainavo labai didelius pinigus“, – sakė V.Miklytė.
Kuriantiems verslą draudimo ekspertė patartų išsigryninti, kas tam verslui bus svarbu: brangi įranga, darbuotojai, automobiliai, ir pagal tai išsirinkti, ką pirmiausia drausti. Idealiu atveju, žinoma, būtų gerai apdrausti kompleksiškai.
Galimybė apsidrausti visų rizikų draudimu
Pristatydama visų rizikų draudimą, V.Miklytė atkreipė dėmesį, kad juo draudžiama nuo to, kas nutinka netikėtai, kas net nebuvo aprašyta taisyklėse: „Pavyzdžiui, mūsų kliento įmonė atliko apdailos darbus ir netyčia nukritus įrankiui sudaužė savo kliento vitriną. Toks atvejis patektų į visų rizikų draudimo aprašymą. Arba buvo filmuojama laida, ir operatorius, krisdamas nuo scenos, sudaužė brangią kamerą. Tai nėra vagystė, nėra ugnis, nėra potvynis, o nenumatytas įvykis, dėl kurio įmonė patyrė žalą. Kamera buvo nupirkta, o operatorius, mano žiniomis, sveikas.“
Ko tik nenutinka verslams ir kaip draudimas gali padėti išvengti skaudžių nuostolių – laidoje „Laimė jaustis saugiai“, kurią inicijavo „If“.