„Visuomet, degalinėje žiūrėdamas į savo automobilį, pagalvodavau: „Pilu į tave brangų benziną, o tu man nieko neuždirbi“. Matant, kiek daug miesto gatvėmis važinėja mašinų, vėliau kilo idėja išnaudoti jas kaip mobilų reklaminį plotą“, – apie verslo idėjos užuomazgą pasakojo Tomas Gaudinskas, sukūręs tinklalapį Uzsidirbu.lt.
Nauja reklamos forma sudomino nemažai verslininkų, o galimybė įdarbinti automobilį – vairuotojus. Šiuo metu miesto gatvėmis jau važinėja kelios dešimtys automobilių su ant galinio bamperio užklijuotu, maždaug transporto priemonės registracijos numerio dydžio lipduku.
Dviratį išrado antrąkart
Verslus kaunietis prisipažino antrą kartą išradęs dviratį, nes tokia reklamos forma ne naujiena ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Kai kurios komercinės radijo stotys prieš gerą dešimtmetį siūlydavo už prizus užsiklijuoti lipdukus ant automobilio. Prieš kelis metus panašią idėją bandė įgyvendinti keli vilniečiai, tačiau jų verslo modelis nebuvo sėkmingas.
„Pirmas žingsnis jau žengtas – norėjau pasitikrinti, ar vairuotojai norėtų įdarbinti savo automobilį. Sukūriau internetinę svetainę ir per dvi savaites pasiūlymu susidomėjo šimtai gyventojų. Vyksta aktyvios derybos ir su įmonėmis“, – tikino T.Gaudinskas.
Jo žiniomis, tokia reklamos forma ypač populiari Kanadoje, Australijoje: „Vairuotojai netgi moka narystės mokestį, kad galėtų užsiklijuoti ką nors reklamuojantį lipduką ir taip užsidirbti.“
T.Gaudinskas pripažino, kad norint tokį jaunatvišką verslą sėkmingai įsukti, reikia ne finansinių investicijų, o laiko, energijos ir nuoseklumo. „Kol kas viską darau pats – susitikimai su verslininkais, vairuotojais, lipdukų maketai, tinklalapio kūrimas“, – vardijo vaikinas.
Už taškus – degalai arba prizai
„Įdarbink savo automobilį“ sistema paprasta – už vieną dieną vairuotojas gauna 10 taškų. Už 300 taškų per mėnesį jis gali gauti 5 litrus degalų (tikslus jų kiekis priklauso nuo degalų tipo ir tuometinių kainų). Galima rinktis ne degalus, o automobilio plovimą, bilietą į kiną, apsilankymą kavinėje ar kitą dovaną. Už atvestą draugą – papildomi 100 taškų.
Verslus kaunietis prisipažino antrą kartą išradęs dviratį, nes tokia reklamos forma ne naujiena ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje.
Kuo daugiau taškų surenkama, tuo didesnis pasirinkimas: žurnalo prenumerata, boulingas, masažas, vyno degustacija.
Įdarbindamas automobilį, vairuotojas turi pateikti duomenis, kiek kilometrų per mėnesį nuvažiuoja, paprašytas, turi atsiųsti nuotrauką, patvirtinančią, kad lipdukas vis dar priklijuotas ant automobilio. Minimalus lipduko vežiojimo terminas – mėnuo, tačiau dauguma vairuotojų jį norėtų vežioti ilgiau – bent tris mėnesius.
Pastebimesnė už tradicinę?
Kodėl pasiūlymas įdomus vairuotojui – aišku: tereikia užsiklijuoti lipduką ir gausi atlygį. O kuo tai patrauklu reklamos užsakovams?
„Tai – pigiausia reklama. Užsakovui lipdukas ant vieno automobilio mėnesiui kainuoja 40 Lt. Mašinos važinėja po įvairias miesto gatves, todėl jas mato labai daug žmonių. Sustoję eismo sraute, vairuotojai dažniausiai žiūri į priešais esantį automobilį, todėl lipdukus mes ir klijuojame ant bamperių ar bagažinių“, – aiškino Tomas.
Jo teigimu, reklama ant automobilio yra labiau pastebima nei tradicinė – reklaminiai stendai, plakatai, skrajutės, reklama spaudoje ar radijuje. Mat žmonės labiau atkreipia dėmesį į naujesnes, neįprastas reklamos formas.
Šis straipsnis buvo publikuotas savaitraštyje „15min“. Visą savaitraštį skaitykite čia.