Lito atžvilgiu vasarą pradėjęs pigti zlotas Lietuvos gyventojus vėl paskatino masiškiau važiuoti į kaimyninę šalį apsipirkti šios valstybės prekybos centruose ar turguose, o pakeliui papildyti ir automobilių bakus, penktadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
Beveik prieš porą metų dėl patrauklaus kainų skirtumo gerokai didesnius nei lengvųjų automobilių bakus pas kaimynus ėmė pildyti ir į Vakarų Europą važiuojantys vežėjai, rečiau užsukdami į Lietuvos degalines ir kartu nepapildydami Lietuvos biudžeto.
Nors neseniai dyzelinas Lenkijoje kainavo ir 0,3 lito už litrą pigiau nei Lietuvoje, tačiau masiškai persiorientuoti transporto įmonės neskuba.
„Tokių tendencijų nejaučiame. Pokyčiams įtakos turi ir inertiškumas, jei prisimintume tuos metus, kai vežė-jai pylėsi daugiau degalų Lenkijoje. Kita vertus, nors ten degalų kaina mažesnė, jų ten gaunamos nuolaidos tikriausia taip pat menkesnės nei Lietuvoje,“ – konstatuoja automatinių degalinių tinklą valdančios „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos direktorius Audrius Miežys.
Prieš porą metų Lenkijoje degalus pylusios, transporto paslaugas teikiančios „Vilniaus Dobilas“ prezidentas Remigijus Žitkevičius pažymi, kad Lenkijoje ne tik pigesni degalai, bet ir didesnis PVM – 23 proc., jį vežėjai gali susigrąžinti, tačiau šios procedūros kainuoja ir laiko, ir pinigų, o tai mažina kainų skirtumą ir patrauklumą.
Degalų įsigijimo, atsiskaitymo už kelius ir kitas paslaugas vežėjams siūlančios „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius Artūras Michejenka skaičiuoja, kad pastaruoju metu kainų skirtumas ėmė tirpti. Tai lemia ne tiek Lenkijoje kylančios kainos, kiek pastarosiomis dienomis lito atžvilgiu po truputį stiprėjantis zlotas.
Jis taip pat mano, kad Lietuvos vežėjai, mūsų šalyje įsigydami degalus, gauna kur kas didesnių nuolaidų nei Lenkijoje.