„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vežėjų gyvenimą gadina ir per brangūs, ir per pigūs degalai

Kai degalai brango, viešojo transporto įmonės skaičiavo nuostolius. Tačiau pabrangus bilietams, pradėjus pigti degalams gyventojai vis dažniau sėda į nuosavas mašinas. Dabar pagal kelionės kainą automobilis – pigiausias. Net ir miestuose.
Autobusas
Atpigus degalams daugeliui neapsimoka naudotis visuomeniniu transportu – pigiau sėsti į savo automobilį. / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Pastarąjį pusmetį be paliovos smukusios degalų kainos niekais pavertė raginimus persėsti į viešąjį transportą ir taip išvaduoti didmiesčius nuo spūsčių. Juolab kad šalies miestuose brangsta kelionės autobusais, troleibusais ir mikroautobusais, rašo „Lietuvos ryto“ priedas „Vartai“.

Nuo kitų metų numatyta didinti degalų akcizą: benzino litras brangtų per 40, dyzelino – per 20 centų. Tačiau ir tokiu atveju automobilis būtų kur kas pigesnė transporto priemonė važiuojant didesnius atstumus.

Tuo tarpu viešojo transporto įmonių laukia dar vienas smūgis: valdžia užsimojo naikinti lengvatinį pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą – nuo 5 proc. jis pakils iki 19 proc.Kai automobiliais važinėti tapo pigiau nei autobusais net miestuose, nyksta pati visuomeninio transporto paskirtis. Žinau, kad kitąmet mums bus blogai. Ką darysime? Dar negaliu pasakyti, – sakė Linas Skardžiukas.

Aštuonių kilometrų atstumu nuo sostinės centro gyvenantis vilnietis Aidas Žiliukas į Senamiestyje esančią darbovietę viešuoju transportu važiuoja tik tuomet, kai nereikia vežti šeimos narių. Tačiau dažniausiai jam reikia dukrą nuvežti į darželį, sūnų – į mokyklą, žmoną – į darbą.

„Tokiu maršrutu pirmyn ir atgal per dieną tenka įveikti apie 30 kilometrų. Kadangi vengiu važiuoti spūsčių metu, susidaro apie trys litrai benzino, arba beveik 8 litai. Važinėdami kiekvienas atskirai miesto transportu tikrai nesutaupytume. Kai pakilo bilietų kainos, net ir man vienam apsimoka į darbą važiuoti mašina. Juk iš namų autobusais galiu nusigauti tik su persėdimais, pirkdamas ne vieną bilietą. Mikroautobusu – dar brangiau“, – aiškino A.Žiliukas.

„Kai automobiliais važinėti tapo pigiau nei autobusais net miestuose, nyksta pati visuomeninio transporto paskirtis. Žinau, kad kitąmet mums bus blogai. Ką darysime? Dar negaliu pasakyti“, – teigė transporto bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Anot jo, autobusų bendrovėms kitąmet bus riesta: teks mokėti 14 procentinių punktų didesnį PVM, atitinkamai kelti bilietų kainas, tačiau didesnių pajamų tikrai nesitikima. Mat brangstant bilietams keleivių nuolat mažėja.

Nuo gruodžio padidėjo visuomeninio transporto kainos Vilniuje – vienkartinis bilietas kainuoja 1,8 lito, perkant autobuse ar troleibuse – 2,5 lito. Maždaug tiek kainuoja ir litras benzino, su kuriuo galima nuvažiuoti apie 10 kilometrų, rašo „Vartai“.

Tačiau autobusuose bei troleibusuose keleivių išliko tiek pat – pasak bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ vadovo Vaidoto Antanavičiaus, iki šiol tarifai buvo pernelyg maži, tad ir juos pakėlus žmonių neištiko šokas. Tuo tarpu mikroautobusų savininkai pripažino: kelionei pabrangus iki 3-4 litų, norinčiųjų važiuoti – daug mažiau.

„Finansiniu požiūriu mes nieko nepraradome – pinigų srautai išliko tokie pat kaip ir anksčiau. Tačiau keleivių sumažėjo 25 procentais – tiek, kiek pabrango bilietas. Nuo sausio teks kainą kelti dar keliolika procentų dėl padidėjusio PVM, tiek pat ir vėl sumažės klientų. Net nebežinau, ką daryti. Tikriausiai teks vyniotis meškeres ir trauktis iš žaidimo, nes daugiau didinti kainų neįmanoma – už 5 litus niekas nebevažiuos“, – sakė sostinės mikroautobusų bendrovės „Transrevis“ vadovas Vladas Dapkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų