„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vienas žvilgsnis – ir pinigai nuskaičiuoti: modernų mokėjimo būdą pristatę lenkai tiki ir Lietuvos rinka

Penkiose vieno didžiausių Lenkijos „Empik“ knygynų tinklo parduotuvėse nuo šios savaitės vykdomas atsiskaitymo žvilgsniu bandymas. Sprendimą vystanti Lenkijos kompanija „PayEye“ neatmeta, kad, įvertinus bandymų rezultatus, ateityje toks būdas paplis ir už šalies ribų.
Koliažas
Koliažas / „PayEye“ ir 123rf.com nuotr.

„Tai pirmasis „Mastercard“ bandomasis projektas Europoje, kuris mums yra svarbus etapas ir galimybė toliau plėstis tarptautiniu mastu. Paslauga „PayEye“ nuo pat pradžių buvo kuriama atsižvelgiant į visuotinį prieinamumą, nepriklausomai nuo geografinės padėties. Tikime, kad artimiausiais metais mūsų biometriniai eyePOS terminalai ir vieno žvilgsnio mokėjimai bus prieinami ir Lietuvoje“, – nurodoma 15min atsiųstame „PayEye“ atsakyme.

Lenkų startuolis „PayEye“ 2020 m. įkūrė savo padalinį Lietuvoje UAB „PayEye Europe“. Tiesa, atstovai nepatikslino, kokią funkciją ši įmonė atliks jų ateities planuose.

„PayEye“ yra Lenkijos „fintech“, kurianti negrynųjų pinigų biometrinių mokėjimų technologiją, naudojančią akies rainelės ir veido biometrinių duomenų sintezę. Norėdama priimti „PayEye“ mokėjimus, įmonė turi turėti specialų „eyePOS“ terminalą. Šiam procesui reikalingas tikslus kalibravimas, kad nebūtų rizikos netyčia pažvelgti į terminalą ir sumokėti.

Bendrovės nuotr./Atsiskaitymas akimis
Bendrovės nuotr./Atsiskaitymas akimis

Šiuo metu įmonė dalyvauja pasaulinėje „Mastercard Biometric Checkout“ programoje, pagal kurią nuo birželio 12 d. vykdo bandomąjį mokėjimą vienu žvilgsniu pasirinktose „Empik“ parduotuvėse Lenkijoje.

Iš daugiau nei 350 „Empik“ parduotuvių Lenkijoje bandomajam projektui atrinkti knygynai Varšuvoje, Vroclave, Krokuvoje, Poznanėje ir Čeliadzėje.

Bandomoji programa pradedama įgyvendinti reaguojant į augantį biometrinių technologijų populiarumą, nurodoma „Mastercard“ pranešime žiniasklaidai.

Pasaulyje 74 proc. vartotojų teigia, kad teigiamai vertina biometrines technologijas. Tuo tarpu Lenkijoje 4 iš 5 respondentų teigia, kad naudoja arba yra naudoję biometrines technologijas, o 18–25 metų amžiaus žmonės beveik visi yra susipažinę su biometrinių duomenų naudojimu.

Shutterstock nuotr./Akis
Shutterstock nuotr./Akis

Pasaulinė „Mastercard“ biometrinių atsiskaitymų programa – tai pirmoji tokio pobūdžio technologinė sistema, padedanti nustatyti naujų atsiskaitymo būdų standartus, leidžianti kortelių turėtojams naudotis įvairiais biometriniais mokėjimo autentifikavimo metodais, pavyzdžiui, delno, veido ar akies rainelės nuskaitymu. Tai supaprastina atsiskaitymo parduotuvėje procesą, nes vartotojams nebereikia naudoti fizinės mokėjimo kortelės, grynųjų pinigų ar mobiliojo įrenginio, kad sumokėtų už pirkinius.

Lietuvoje jau kuris laikas galima atsiskaityti ne tik grynaisiais ar banko kortelėmis – ne naujiena yra ir išmanieji laikrodžiai, telefonai su šia funkcija, specialios atsiskaitymo apyrankės. Taip pat ir biometriniai duomenys – pavyzdžiui, su šalyje veikiančio banko „Citadele“ banko mobiliąja programėle mokėjimą galima patvirtinti naudojant veido atpažinimo funkciją (tiesiog nusišypsojus į ekraną) arba piršto atspaudu.

Biometrinės technologijos leidžia atpažinti vartotojų biologinius duomenis – tokius kaip veidą, balsą, pirštų antspaudus ir DNR, tad gali būti, kad išmanių atsiskaitymo būdų ateityje bus tik daugiau.

Kitas modernus būdas – specialios mikroschemos, implantuojamos po oda. Šis atsiskaitymo būdas testuojamas Švedijoje. Toks mikročipas gali būti ne tik mokėjimo priemone, bet ir pakeisti kitas atpažinimo priemones – tapti namų ar automobilio raktu, tapti vairuotojo pažymėjimu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau