Kaip naujienų portalui 15min.lt sakė Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė, šiuo metu svarstomos rezervavimo sistemų galimybės. „Rekomenduočiau Valstybinio turizmo departamentui, kad šalies viešbučių rezervavimo sistema būtų nesudėtinga“, – kalbėjo E.Šiškauskienė.
Jos teigimu, turėtų atsirasti tinklalapis, kuriame atvykstantys į Lietuvą keliautojai galėtų užsisakyti visas reikalingas paslaugas, nes dabar žmonės pasiklysta tarp „penkių ar šešių egzistuojančių rezervavimo sistemų“.
Viešbučiai pritaria
Šią idėjai pritarė „Reval Hotel Lietuvos“ pajamų vadovė Vaida Arčiškevičienė. Jos teigimu, šiuo metu egzistuoja galimybė skelbtis visuose įmanomuose interneto kanaluose. „Tačiau tai sukelia tam tikrų problemų, – kalbėjo V.Arčiškevičienė, – kainos kiekviename kanale administruojamos skirtingai, kyla skirtingų kainų atsiradimo grėsmė.“
Ateityje pardavimas internetu sudarys daugiau nei 50 proc. rinkos, – prognozavo M.Kiljunen.
Jos teigimu, šią problemą išspręsti padėtų tolygaus interneto svetainių administravimo užtikrinimas: reikėtų naudoti atitinkamas sistemas, kur pakeitimai būtų daromi vienoje vietoje, bet patektų į visus kanalus.
„Manau, ateityje internetui ir informacinėms technologijoms bus skiriama vis daugiau dėmesio, siekiant didinti viešbučių pardavimą ir plėtoti turizmo verslą Lietuvoje“, – svarstė E.Šiškauskienė. Tačiau ji negalėjo pasakyti, kada galėtų atsirasti bendra internetinė viešbučių rezervavimo sistema – esą tai yra Valstybinio turizmo departamento kompetencija.
Kada bus, neaišku
Valstybinio turizmo departamento atstovė spaudai Rūta Dirsienė taip pat negalėjo tiksliai pasakyti, kada atsiras ši sistema. Ji vylėsi, kad darbai bus pradėti kitąmet. „Gal ir atsiras, pasižadėti negalime. Kitų metų biudžete numatyta lėšų“, – sakė pašnekovė. Tačiau ji negalėjo patikslinti, kiek pinigų tam planuojama skirti. „Po mėnesio žinosime“, – patikino.
Taip pat iki galo neaišku, ar viešbučių rezervavimo sistemai bus sukurta nauja interneto svetainė, ar sistema bus įdiegta tinklalapyje Travel.lt. „Diskusijos dar nesibaigė. Svarstome įvairius variantus“, – paaiškino R.Dirsienė.
Užsienio raginimai
Konferencijoje patirtimi dalijosi ir užsienio bendrovių atstovai. Suomijos verslo kelionių agentūros „Kaleva Travel“ grupės vadovas Mika Kiljunenas tikino, kad sunkmečiu itin svarbu galvoti apie naujų sprendimų paiešką ir verslo plėtrą pasitelkiant interneto technologijas. „Ateityje pardavimas internetu sudarys daugiau nei 50 proc. rinkos“, – prognozavo M.Kiljunenas.
Jam antrino Jani Kaskinenas, suomiško kapitalo bendrovės, teikiančios internetinių užsakymų paslaugas ir technologinius sprendimus, „Hotelzon“ vadovas. „Situacija turizmo rinkoje yra tokia, kad turime ieškoti būdų, kurie leistų efektyviau ir patogiau pasiekti ir aptarnauti klientus“, – sakė J.Kaskinenas. Jo teigimu, internetinės viešbučių rezervavimo sistemos tampa svarbiu pardavimo kanalu ir prisideda prie verslo augimo.