Vilniuje įkurtos pašto kurjerių įmonės „Samus“ savininkai: žinojome, ko trūksta klientui

Vitalijaus Žėko, Martyno Galadausko ir Andriaus Urbaičio įkurta pašto kurjerių paslaugas teikianti įmonė „Samus“ skaičiuoja jau trečius veiklos metus. Bendrovės įkūrėjai tikino, kad klausimų, į kurią sritį pasukti, nė nebuvo – keli iš jų, iki tol dirbo su pašto ir siuntų paslaugomis, todėl puikiai žinojo rinką ir galimybes. Verslininkų tikslas buvo pasinaudoti turima patirtimi ir suteikti užsakovams tai, ko iki šiol jiems trūko – puikų aptarnavimą, operatyvumą ir kokybę.
Vienas „Samus“ įkūrėjų Vitalijus Žėkas
Vitalijus Žėkas / „Samus“ nuotr.

Pradėjo nuo nulio

Nuo idėjos kurti naują pašto kurjerių paslaugų įmonę iki pirmojo išsiųsto laiško prabėgo beveik pusantrų metų. „Pradėjome nuo visiško nulio, neturėjome nieko – jokių investicijų. Tai buvo didžiausias galvos skausmas, kaip dažnai ir būna besikuriančiam verslui“, – pasakojo vienas bendrovės savininkų V.Žėkas.

Įmonės bendraturtis M.Galadauskas šypsodamasis pridūrė, kad sakyti, jog neturėjo visai nieko, gal nėra visai teisinga: „Turėjome laiko ir buvome pasiryžę jo skirti tiek, kiek reikės. Ir, aišku, kas svarbiausia – buvome pasirengę įdėti labai daug darbo. Tai ir buvo investicijos iš mūsų pusės.“

Svarbiausią klausimą, kaip gauti reikiamą sumą pinigų, anot „Samus“ įkūrėjų, padėjo išspręsti UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA). „Pasinaudoti įmonės teikiama parama smulkiajam verslui yra labai paprasta, turiu minty, kad yra išvystyta gera sistema. Mes ėmėme paskolą apyvartinėms lėšoms iš Verslumo skatinimo fondo 24 mėnesiams. Kadangi investicijos atsipirko per pusantrų metų, ją gražinome kiek greičiau – per 21 mėn. Tiesa, jei būtų galima, pasiimtume ir dar kartą, nes plėtros idėjų yra, o iš kur gauti investicijų tenka pasukti galvą“, – šmaikštavo V.Žėkas.

Svarbiausia – buvome pasirengę įdėti labai daug darbo. Tai ir buvo investicijos iš mūsų pusės.

Verslininkai pasakojo, kad pasinaudojo ir „INVEGOS“ garantija bei daliniu palūkanų kompensavimu. Anot V.Žėko, tokios priemonės – labai svarbi parama smulkiajam verslui: „Visų pirma, didelė pagalba tai, kad imant paskolą buvo išpręsta užstato problema, antras svarbus dalykas – pradėti grąžinti galėjome ne iškart. Gavome kelių mėnesių atidėjimą. Ir aišku - kone visiškas palūkanų kompensavimas. Visai tai ne tik parama, bet ir paspirtis.“

Nedaryti, ko nemoki

M.Galadauskas teigė, kad nors pašto kurjerių įmonės savininkai įdėjo labai daug darbo, bet klaidų neišvengė: „Kaip dauguma pradedančiųjų verslininkų viską darėme patys – nuo pirmųjų laiškų rūšiavimo, jų išvežiojimo iki klientų paieškų, susitikimų ir net programavimo. Tačiau viena iš klaidų, kurių siūlyčiau kitiems nekartoti – nesiimti daryti to, ko negali padaryti profesionaliai.“

Vienas iš „Samus“ įkūrėjų dalijosi patirtimi, kad požiūris, jog viską padarysi pats, ne visada yra teisingas: „Yra darbų, kuriuos būtina patikėti profesionalams. Anksčiau ar vėliau suprasi, kad padarei ne taip, ir vis tiek teks kreiptis į specialistą. O tai padaręs iš karto ir laiko sutaupysi, ir mažiau nerimausi.“

Tačiau viena iš klaidų, kurių siūlyčiau kitiems nekartoti – nesiimti daryti to, ko negali padaryti profesionaliai.

Tiek V.Žėkas, tiek M.Galadauskas pridūrė, kad jauniems verslininkams reikėtų žinoti ir tai, jog gali susidurti su neigiamu požiūriu į juos.

„Tiesa, didžiuosiuose miestuose padėtis jau gerėja, pradedama bendrauti ne baudžiamuoju, o konsultaciniu tonu. Tačiau mažesnių miestelių valstybinių įstaigų darbuotojai neretai į verslininkus žiūri kaip į mokesčių nemokančius nusikaltėlius“, – pasakojo „Samus“ savininkai.

Trečias dalykas, ką verslininkai įvardijo itin svarbiu – apskaičiavimas. „Mums labai padėjo tai, kad buvome gerai apskaičiavę išlaidas, pirmųjų metų nuostolį ir panašius dalykus. Paklaida buvo tik tūkstantis litų, o kitoms įmonėms ji būna kur kas didesnė. Tada, natūralu, kyla galvos skausmas iš kur dar gauti lėšų. Taigi džiaugiuosi, kad buvome gerai pasirengę“, – teigė V.Žėkas.

Žinojo klientų lūkesčius

M.Galadauskas teigė, kad pagrindė priežastis, kodėl su kolegomis nusprendė kurti įmonę – žinojo, ko trūksta klientams, ką dar galima patobulinti, o tikslas, aišku – tai įgyvendinti.

Prieš trejus metus darbą pradėjusios „Samus“ užduotis buvo teikti žmonėms kokybiškas pašto ir siuntų paslaugas, tai daryti operatyviai ir nebijoti naujovių, bet tai – dar ne viskas. „Galvojome ir apie tai, kaip monotonišką ir nuobodžią klientų rutiną paversti lengvu ir maloniu darbu. Iš anksto buvome apie tai pagalvoję ir turėjome idėjų, kaip tai įgyvendinti“, – pasakojo M.Galadauskas.

„Samus“ nuotr./Vienas „Samus“ įkūrėjų Martynas Galadauskas
„Samus“ nuotr./Vienas „Samus“ įkūrėjų Martynas Galadauskas

V.Žėkas pridūrė, kad įmonė laiko save atsakinga ir už neįgaliųjų žmonių įtraukimą į darbo rinką: „Yra darbų, kuriuos neįgalieji gali atlikti ne prasčiau nei kiti. Mums svarbiausia, kad darbas būtų atliktas, o neįgaliesiems įsitraukimas į darbo rinką taip pat labai svarbus.“

Naujų idėjų yra, trūksta investicijų

Nuo keturių pirmųjų darbuotojų per trejus metus „Samus“ kolektyvas išaugo iki 17 žmonių. Visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose padalinius įkūrusi įmonė turi per 600 klientų, jie visi – tik juridiniai asmenys. Per dieną pašto kurjerių paslaugų įmonė išsiunčia keletą tūkstančių laiškų, siuntų ar kitų produktų.

V.Žėkas pasakojo, kad „Samus“ gali pasigirti esanti pirmoji įmonė, pateikusi elektroninę klientų aptarnavimo sistemą. „Žmogui nereikia niekur eiti, jis gali mūsų svetainėje nurodyti kokį daiktą, per kiek laiko ir kur nori pristatyti – procesas pajudės vos nuspaudus mygtuką“, – tikino verslininkas.

Vienas įmonės savininkų taip pat pridūrė, kad siekiant operatyvumo naudojami ir delniniai kompiuteriai: „Kai tik pristatome siuntą ar laišką, gavėjas pasirašo ant delninuko ir informacija apie įvykdytą užsakymą tuoj pat atsiranda mūsų sistemoje. Taigi siuntėjas gali  sužinoti apie pristatytą siuntą bene tą pačią minutę. Be to, mes siūlome klientams universalią paslaugą – dirbame ir su korespondencija, ir su siuntomis, o pristatyti galime tiek Lietuvos teritorijoje, tiek visame pasaulyje. Taigi klientams nebereikia ieškoti atskirų tiekėjų skirtingais atvejais, jie visada gali kreiptis į mus.“

V.Žėkas pridūrė, kad kuriant įmonę savininkai nusibrėžė plėtros planus iki 2017 metų, džiugu tai, kad daugiau ar mažiau pavyksta juos įgyvendinti: „Būna, kad pajudam sparčiau ir viršijam mėnesio lūkesčius, būna, kad kiek pritrūksta, bet bendrai įvertinus viskas vyksta pagal planą.“

„Samus“ vadovai tikino, kad neblogi įmonės rezultatai leidžia pagalvoti apie plėtros galimybes. „Nors daug kam taip neatrodo, bet šioje sferoje dar yra neatrastų dalykų. Trūksta tik lėšų, tačiau stengsimės jų surasti ir tikimės, kad pavyks“, – vylėsi verslininkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų