Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnius netaupo: ryšio operatoriams už automobilio statymą palieka „dešimtinę“

Elektroninių mokėjimų amžiuje „Susisiekimo paslaugos“ iki šiol pinigus už automobilių stovėjimą renka vienu iš brangiausių būdų: 7–9 procentus atiduoda mobiliojo ryšio operatoriams už tarpininkavimą, o šie dar papildomai apmokestina ir gyventojus. Per metus tai Vilniaus savivaldybei kainuoja 340 tūkstančių eurų. Žadama atnaujinti „m.Parking“ programėlę ir pasiūlyti atsiskaitymus kortelėmis.
Mėlynoji parkavimo zona
Mėlynoji parkavimo zona / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

4 valandoms automobilį pastatėte mėlynojoje zonoje Vilniuje? Tai jums kainuos 10 eurų. Jei užsakėte paslaugą SMS, papildomai teks susimokėti 6–7,2 cento, priklausomai nuo operatoriaus. Nutraukiant stovėjimą – dar tiek pat. Taip pat dalis operatorių taiko 1–2 centų mokesčius už priminimus SMS žinutėmis.

Tačiau savivaldybės „Susisiekimo paslaugas“ už tokį stovėjimą galiausiai pasieks 9,17–9,35 euro – ryšio operatoriai taiko 7–9 procentų komisinį mokestį.

Mobiliojo ryšio operatorių atstovai patikina, kad tai mažiausia kaina, kurią jie gali pasiūlyti, o kiti partneriai apie tokius įkainius negali net svajoti – mobilieji mokėjimai yra brangūs. Ne jų kaltė, kad savivaldybė naudojasi tokiais mokėjimais – tai patogu.

Tačiau rinkoje jau seniai veikia kitos mokėjimų surinkimo alternatyvos. Palyginimui, „Paysera“ už mokėjimų surinkimą kortelėmis taiko 1,1 proc. įkainį verslui. Rinkoje veikia ir kitų alternatyvų: mokėjimų paslaugas siūlo bankai ir kitos mokėjimų bendrovės, tačiau už automobilio statymą galimybių susimokėti kitais būdais tiesiog nėra.

„Susisiekimo paslaugos“ mokėjimų surinkimo paslaugas iki šiol perka tik iš mobiliojo ryšio operatorių viešųjų pirkimų būdu.

Žada pridėti mokėjimo kortelių palaikymą

Iki šiol visų trijų operatorių tarpininkavimo paslaugos, renkant vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą, kainuoja identiškai – 7 proc. Tiesa, nuo naujųjų metų „Telia Lietuva“ nusprendė pabranginti paslaugą iki 9 proc., atskleidžia vasarą pasirašytos sutartys.

„Atliekant pirkimus, kainą nustato paslaugos teikėjas, kuris įsivertina savo kaštus ir patiriamas sąnaudas, šiuo atveju – mobiliojo ryšio operatorius. Mūsų tikslas – pasiūlyti klientui atsiskaitymų, kurie būtų patogūs, paprasti ir aiškūs, įvairovę bei lankstumą“, – sako Modesta Gusarovienė, „Susisiekimo paslaugos“ direktorė.

Ji skaičiuoja, kad vidutiniškai per metus visiems trims operatoriams sumokama 340 tūkst. eurų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Modesta Gusarovienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Modesta Gusarovienė

„Šiais metais su visais trimis operatoriais pasirašytos naujos sutartys. Fiksuojant augančių transakcijų atsiskaitant už automobilių statymo paslaugą skaičių, pasirašant naująsias sutartis numatyta maksimali 1,8 mln. Eur (be PVM) pirkimo vertė visiems trims operatoriams, kuri konkrečiai bus skaičiuojama pagal faktinę situaciją – tikslų operatorių suteikiamų paslaugų kiekį. Planuojama, kad naujausios pasirašytos sutartys galios 36 mėnesius“, – aiškina M.Gusarovienė.

Ji tikino, kad šiuo metu yra atnaujinama mobiliųjų atsiskaitymų programėlė m.Parking ir ateityje jos naudotojai galės pasirinkti atsiskaitymus ne per mobiliojo ryšio operatorius.

„Atlikus visus planuojamus atnaujinimus, vartotojams artimiausiu metu bus pasiūlyta alternatyva mobiliojo ryšio operatoriui – atsiskaitymas bankinėmis kortelėmis“, – sako M.Gusarovienė.

VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“ nuotr./Mokamas automobilių statymas Kauno Rotušės aikštėje, išsukus iš Daugirdo gatvės
VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“ nuotr./Mokamas automobilių statymas Kauno Rotušės aikštėje, išsukus iš Daugirdo gatvės

Telia“ aiškina brangimą: įkainiai nesikeitė 17 metų

„Telia Lietuva“ aiškina, kad įkainio didinimas 2 procentiniais punktais „yra pati minimaliausia kaina, kuri mums šią paslaugą leistų teikti komercinėmis sąlygomis“.

„Lietuvoje sumokėti SMS už automobilio stovėjimą galima nuo 2001 m., kai šią naujovę rinkoje pristatė ir jos plėtra užsiėmė tuometinė bendrovė „Omnitel“. Tada buvo nustatyti ir įkainių dydžiai, kurie 17 metų nebuvo keičiami“, – sako bendrovės verslo klientų vadovas Mindaugas Ubartas.

Anot jo, 9 centai nuo kiekvieno euro leistų subalansuoti patiriamas sąnaudas ir investicijas į kokybišką paslaugos teikimą.

„Pinigų surinkimas per mobiliąsias paslaugas yra brangus, tai apima ir mokesčius bankams, ir blogų skolų administravimą, ir sąskaitų pateikimą, ir įmokų administravimą. Čia jau neskaičiuojant to, kad dėl augančio atsiskaitymų SMS žinutėmis srauto reikia nuolat atnaujinti ir plėtoti pačią atsiskaitymo platformą“, – aiškina jis.

„Scanpix“ nuotr./Pokalbis telefonu vairuojant
„Scanpix“ nuotr./Pokalbis telefonu vairuojant

Anot jo, klientams taip patogiau – nereikia mesti monetų į parkavimo automatą.

„Atsiskaitymo SMS žinutėmis kanalas visada buvo ir liks brangesnis, tačiau kaip alternatyvą turime technologiškai daug šiuolaikiškesnę MoQ platforma. Ją kartu sukūrėme su kitais dviem Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriais, kad praplėstume mobilių atsiskaitymų galimybes ir padėtume verslams augti dar greičiau“, – sako M.Ubartas.

Bitė“: automobilio statymui – išimtis

„Bitė Lietuva“ Atstovas ryšiams su visuomene Antanas Bubnelis aiškina, kad SMS žinutėmis arba internetu per mobiliojo ryšio operatorius gali būti renkami mokesčiai už labai įvairias paslaugas: nuo automobilio statymo ir sparčios patikros oro uoste, iki įvairių žaidimų bei galimybės aukoti įvairioms organizacijoms.

„Operatoriui tenkantis įkainis priklauso nuo įvairių faktorių, tačiau labiausiai nuo paslaugai užtikrinti reikiamos infrastruktūros sudėtingumo bei tokiu būdu surenkamų lėšų kiekio. Kuo tokiu būdu lėšų surenkama daugiau, tuo operatoriui atitenkantis procentas įprastai yra mažesnis. Už parkavimą telefonu moka didelė dalis Vilniaus bei kitų miestų vairuotojų, todėl šioms paslaugoms užtikrinti taikomas ženkliai mažesnis mokestis lyginant su mokesčiu kitomis paslaugomis“, – sako A.Bubnelis.

Anot jo, nekorektiška būtų tokią paslaugą lyginti su bankais – tenka kiekvienam klientui kurti individualius sprendimus ir prižiūrėti, kad paslaugos nenutrūktų.

„Skirtingai nei bankų pavedimas, operatorius galutinės paslaugos teikėjui pirma perveda lėšas iš savo sąskaitos, tik vėliau jas surenka iš savo klientų. Šis procesas taip pat užtrunka bei kainuoja, nes sąskaitas klientai apmoka per įvairius atsiskaitymo kanalus, kuriems turime mokėti komisinį mokestį, įskaitant ir galimybę, jog dalis klientų netgi nesusimokės už suteiktas paslaugas. Manome, jog operatorių taikomos lėšų surinkimo kainos yra konkurencingos ir atitinka suteikiamą vertę“, – sako A.Bubnelis.

Asmeninio archyvo nuotr./Antanas Bubnelis
Asmeninio archyvo nuotr./Antanas Bubnelis

A.Baranauskas: mes stengiamės pasilikti 40–50 proc.

„Tele2“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas tikina, kad įkainiai nustatomi derybų būdu.

„Mums yra labai brangu pinigus surinkti. Lyginti su bankais to negalima. Bankuose pinigai ir taip yra, jie tiesiog perrašo pinigus iš vienos sąskaitos į kitą. O pas mus pinigai atsiranda tik tuomet, kai yra atliekamas mokėjimas“, – aiškina subtilybes A.Baranauskas.

Jis aiškina, kad prekybos centre ar degalinėje išankstinio mokėjimo kortelę papildęs gyventojas irgi sumoka 10 eurų, tačiau operatorių pasiekia mažesnė suma – jiems taip pat taikomi komisiniai. Tačiau, statydamas automobilį toks asmuo vis tiek gali naudotis įnešta suma taip, lyg turėtų 10 eurų.

Pasak A.Baranausko, tik automobilių statymui taikomas 7 proc. komisinis, įprastai komisiniai už tokius komisinius būna keleriopai didesni.

„Mes stengiamės pasilikti 40–50 proc. gaunamų pinigų. Čia (automobilių statymo – 15min) yra labai išskirtinai mažas procentas. Jis toks yra, didele dalimi, dėl įvairių priežasčių, kurios susiklostė istoriškai“, – sako A.Baranauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas