Anot jų, maršrutas regionui duotų ekonominės naudos.
„Pagrindinis dalykas yra transportas, susisiekimas, ryšiai. Jie skatina žmonių judėjimą, paskui darbuotojus juda ir kitos paslaugos. Tikrai manau, kad čia yra neišnaudotas potencialas“, – sekmadienį LRT radijui sakė Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro vadovas Vytautas Petkūnas.
Tarptautinės medicinos įrangos gamintojos „Intersurgical“ Visagino padalinio vadovas Renaldas Kupstys tikino, jog reisas galėtų būti vienas iš privalumų, besiplečiančiai įmonei siekiant pritraukti darbuotojų iš Latvijos.
„Svarstome plėtrą ir investicijas. Vienas iš pagrindinių klausimų mūsų akcininkams yra šiame krašte galimybė įdarbinti daugiau žmonių. Matome, kad artėjame prie ribos, kai neturėsime iš ko rinktis, todėl pradėjome žiūrėti į Daugpilį. Šita žinia yra tikrai gera“, – LRT radijui kalbėjo R. Kupstys.
Anot jo, kol kas „Intersurgical“ Visagino padalinyje dirba tik vienas asmuo iš Latvijos.
SBA grupės baldų gamybos bendrovės „Visagino linija“ vadovas Andrius Lickanas teigė, kad maršrutas palengvintų apie 80-ies Latvijos piliečių kelionę į darbą. Dabar bendrovė juos iš Daugpilio atsiveža autobusu.
„Turbūt ne tik ir mums palengvintų, bet apskritai įvyktų didesnis sujudimas tame krašte. Ir būtų tam tikra prasme mainai, tiek iš Latvijos pusės galėtų atvykti piliečiai į mūsų kraštą, tiek iš šio krašto į Daugpilį“, – LRT radijui sakė A. Lickanas.
„Žmonėms būtų patogiau atvykti tiek į darbą, tiek iš darbo važiuoti namo. Bet kuriuo atveju labai smagu, kad atkreiptas dėmesys į šio regiono poreikį ir jau daromi žingsniai. Tikiuosi, kad tai nebus tik (...) kalbos, o jos taps pavasarį kažkokiu rezultatu“, – teigė jis.
Savo ruožtu V. Petkūnas teigė, kad Visagino bendrovėms reikia žemesnės kvalifikacijos darbuotojų.
Pasak V. Petkūno, jo vadovaujamą mokymo centrą baigiančių aukštos kvalifikacijos specialistų „Visagino linijos“ ir „Intersurgical“ bendrovėms pakanka.
„Įmonėms reikalingi paprastesni darbai, kaip pakavimas arba panašios funkcijos. Matyt šios pozicijos nėra ypatingai patrauklios, toks mano spėjimas. Be to, įmonių plėtra leidžia ieškoti norinčių dirbti ir plačiau“, – sakė jis.
Pasak R. Kupsčio, latvius iš Daugpilio regiono dirbti Visagine turėtų paskatinti didesnės nei Latvijoje algos ir gausesnė darbo vietų pasiūla.
„Tikrai manau, kad esame jiems patrauklus kraštas“, – tikino „Itersurgical“ padalinio Visagine vadovas.
Lietuvos keleivių vežimo traukiniais bendrovė „LTG Link“ ketvirtadienį pranešė, kad baigus geležinkelio remonto darbus Latvijoje kitą pavasarį gali būti atnaujintas keleivinių traukinių maršrutas tarp Vilniaus ir Daugpilio. Atliktas bandomąsis reisas truko apie 2,5 valandos.
Pasak jos, maršrutas leistų Daugpilį dažniau lankyti Visagino gyventojams, galimybės jį grąžinti vertinamos su miesto savivaldybe.
Dabar „LTG Link“ veža iki pasienyje esančio Turmanto, tačiau siekia maršrutą pratęsti maždaug 15 kilometrų iki Daugpilio.
Nuo pernai gruodžio 27 dienos „LTG Link“ kasdien veža į Rygą, tuo metu į antrą didžiausią šalies miestą Daugpilį savaitgaliais veždavo 2018 metais.