Indeksas, kuriuo tyrimų bendrovė „GfK NOP“ įvertino vartotojų lūkesčius dėl sausio mėnesio, sumenko iki minus 7,3 balo ir yra 0,5 punkto mažesnis nei gruodį. Pastarojo mėnesio rodiklis, remiantis naujais duomenimis, buvo pakoreguotas iki minus 6,8 punkto.
Tai buvo trečias nuosmukio mėnuo, vokiečiams ėmus veržtis diržus dėl vis griežtesnių priemonių, skirtų suvaldyti viruso protrūkį.
„Karantinas ir daugumos parduotuvių uždarymas tikrai pakenkė vartotojų pasitikėjimui“, – sakoma „GfK“ atstovo Rolfo Buerklio pranešime.
Gruodžio viduryje, prieš artėjant svarbiam šventinio apsipirkimo sezonui, Vokietija uždarė visas „nebūtinų prekių“ parduotuves iki mažiausiai sausio 10 dienos, kad sustabdytų staigų naujų infekcijos atvejų ir mirčių skaičiaus augimą.
Lapkritį šalyje jau buvo uždaryti visi barai, restoranai ir pramogų vietos, taip pat viešbučiai turistams.
Tuo tarpu „GfK“ tyrimas, pagrįstas maždaug 2 000 respondentų apklausa, parodė, kad vokiečių pirkėjų lūkesčiai dėl ekonomikos augimo perspektyvų pagerėjo nuo minus 0,2 iki 4,4 punkto.
Visgi institutas pažymėjo, kad kadangi apklausa atlikta gruodžio 3–14 dienomis, kai naujausių apribojimų poveikis dar nebuvo jaučiamas.
Lūkesčiai dėl asmeninių pajamų sumažėjo vienu punktu iki 3,6 punkto, o daugiau nei trys iš keturių vokiečių – 78 proc. – teigė manantys, kad COVID-19 kelia „didelę arba labai didelę grėsmę“.
Vokietijos vyriausybė prognozuoja, kad bendrasis vidaus produktas (BVP) šiemet susitrauks 5,5 proc., 2021 metais – atsigaus 4,4 proc., o 2022 metais – ūgtels 2,5 procento.