Vokietijoje verslo nuotaikos liepą prastėjo, augant nuosmukio grėsmei

Verslo klimatas Vokietijoje liepos mėnesį „smarkiai pablogėjo“, rodo pirmadienį paskelbti atidžiai stebimo tyrimo rezultatai, nes energetikos krizė artina didžiausią Europos ekonomiką prie nuosmukio jau šiais metais.
Hamburgas, Vokietija
Hamburgas, Vokietija / 123RF.com nuotr.

Ekonominių tyrimų instituto „Ifo“ atliktas tyrimas, pagrįstas 9 tūkst. įmonių apklausa, rodo, jog Vokietijos verslo pasitikėjimo šalies ekonomika indeksas nukrito nuo 92,2 punkto birželį iki 88,6 punkto liepą.

Tai yra „žemiausias lygis nuo 2020 metų birželio mėnesio“, kuomet buvo prasidėjusi koronaviruso pandemija.

Pesimistiniai skaičiai rodo, kad „Vokietija yra ant recesijos slenksčio“, – pažymėjo instituto prezidentas Clemensas Fuestas.

Verslo nuotaikos „ženkliai sumenko“, o „ekonomiką slegia aukštesnės energijos kainos ir dujų trūkumo grėsmė“.

Nuosmukis ypač staigus gamybos sektoriuje, kur „pesimizmas dėl ateinančių mėnesių pasiekė aukščiausią lygį nuo 2020 metų balandžio mėnesio“, – pabrėžė C.Fuestas.

„Silpnesnė pasaulinė paklausa (ir) tiekimo grandinių trikdžiai“ taip pat turėjo įtakos Vokietijos ekonomikai, mano banko ING vyriausiasis euro zonos ekonomistas Carstenas Brzeski.

Dėl nepalankių veiksnių ir silpnų duomenų Vokietijos ekonomika galėjo susitraukti „jau antrąjį ketvirtį“, teigė C.Brzeski.

Rizika, kad Rusija gali nutraukti dujų tiekimą Vokietijai, keršydama už Berlyno paramą Ukrainai, sukėlė baimę dėl energijos trūkumo metų pabaigoje.

Žvelgiant į ateitį, „yra daugiau neigiamų rizikų, o ne palankesnių perspektyvų“, pažymėjo analitikas.

„Tolimesnis energijos krizės paaštrėjimas išliks pagrindine rizika ekonomikai artėjant žiemai“, – pridūrė jis.

Įmonių savininkų lūkesčiai dėl būsimos ekonominės padėties liepą smarkiai sumažėjo – nuo 85,5 punkto praėjusį mėnesį iki 80,3 punkto.

O dabartinės padėties vertinimo indeksas liepą nukrito iki 97,7 balo, palyginti su 99,4 balo mėnesiu anksčiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis