Vokietijos pramonės atstovai pažymėjo kiek susilpnėjusias tiekimo kliūtis

Medžiagų ir žaliavų trūkumas, su kuriuo susiduria Vokietijos pramonė dėl esamų pasaulinių tiekimo grandinių kliūčių, spalį susilpnėjo, parodė trečiadienį paskelbti atlikto tyrimo rezultatai, tačiau įmonės prognozuoja, kad ateinančius mėnesius padėtis vis dar išliks sudėtinga.
Asociatyvi nuotrauka: pramonė
Asociatyvi nuotrauka: pramonė / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Vokietija Pramonė

Iš viso 70 proc. tyrimų instituto „Ifo“ apklaustų įmonių spalį pranešė apie sunkumus gaunant žaliavų ir komponentų – 7 procentiniais punktais mažiau nei praėjusį mėnesį.

Nepaisant sumenkusio rodiklio, įmonės ir toliau susidūrė su dideliais suvaržymais, o labiausiai nukentėjo elektros įrangos tiekėjai, automobilių gamintojos bei mechaninės inžinerijos sektorius.

Vidutiniškai įmonės prognozuoja, kad trūkumas tęsis aštuonis mėnesius, o automobilių pramonėje – net 10 mėnesių.

„Dar per anksti kalbėti apie kliūčių silpnėjimą. Ypač todėl, kad įmonės mano, jog stygius išliks iki Naujųjų metų“, – pažymėjo „Ifo“ tyrimų vadovas Klausas Wohlrabe.

2021-aisiais šios kliūtys išaugo ir turėjo ypač didelį poveikį nuo gamybos smarkiai priklausomai Vokietijos ekonomikai.

Praėjusią savaitę Vokietijos vyriausybė sumažino šių metų ekonomikos augimo prognozę nuo 3,5 iki 2,6 procento.

Lustų trūkumas paveikė svarbią Vokietijos automobilių pramonę bei didžiausios automobilių gamintojos „Volkswagen“ pelno rodiklius.

Didelės riboto tiekimo sąnaudos privertė daugelį įmonių pakelti kainas, nurodė Miunchene įsikūręs institutas.

„Matome, kaip kainų kilimas vyksta visoje ekonomikoje“, – pažymėjo K. Wohlrabe.

Metų infliacijos lygis Vokietijoje spalį pakilo iki 4,5 proc. – aukščiausio lygio per 28 metus, o jį paskatino sparčiai augančios energijos kainos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų