Iš viso 70 proc. tyrimų instituto „Ifo“ apklaustų įmonių spalį pranešė apie sunkumus gaunant žaliavų ir komponentų – 7 procentiniais punktais mažiau nei praėjusį mėnesį.
Nepaisant sumenkusio rodiklio, įmonės ir toliau susidūrė su dideliais suvaržymais, o labiausiai nukentėjo elektros įrangos tiekėjai, automobilių gamintojos bei mechaninės inžinerijos sektorius.
Vidutiniškai įmonės prognozuoja, kad trūkumas tęsis aštuonis mėnesius, o automobilių pramonėje – net 10 mėnesių.
„Dar per anksti kalbėti apie kliūčių silpnėjimą. Ypač todėl, kad įmonės mano, jog stygius išliks iki Naujųjų metų“, – pažymėjo „Ifo“ tyrimų vadovas Klausas Wohlrabe.
2021-aisiais šios kliūtys išaugo ir turėjo ypač didelį poveikį nuo gamybos smarkiai priklausomai Vokietijos ekonomikai.
Praėjusią savaitę Vokietijos vyriausybė sumažino šių metų ekonomikos augimo prognozę nuo 3,5 iki 2,6 procento.
Lustų trūkumas paveikė svarbią Vokietijos automobilių pramonę bei didžiausios automobilių gamintojos „Volkswagen“ pelno rodiklius.
Didelės riboto tiekimo sąnaudos privertė daugelį įmonių pakelti kainas, nurodė Miunchene įsikūręs institutas.
„Matome, kaip kainų kilimas vyksta visoje ekonomikoje“, – pažymėjo K. Wohlrabe.
Metų infliacijos lygis Vokietijoje spalį pakilo iki 4,5 proc. – aukščiausio lygio per 28 metus, o jį paskatino sparčiai augančios energijos kainos.