Tyrimų bendrovės „GfK“ indeksas, prognozuojantis vartotojų nuotaikas birželio mėnesį, pakilo iki minus 26 punkto, palyginti su minus istoriškai žemo 26,6 punkto rodikliu mėnesiu anksčiau.
„GfK“ vartotojų ekspertas Rolfas Buerklas pažymėjo, kad vartotojų nuotaikų pagerėjimas yra „nereikšmingas“.
„Nepaisant su koronavirusu susijusių apribojimų sušvelninimo, Ukrainos karas ir infliacija slegia vartotojų nuotaikas“, – pažymėjo R.Buerklas.
Nuo Maskvos invazijos į Ukrainą pradžios išaugo energijos, maisto ir žaliavų, kurių pagrindinės tiekėjos yra Ukraina ir Rusija, kainos.
Dėl to infliacija Vokietijoje balandį fiksuota didžiausia per kelerius metus infliacija, siekusi 7,4 procento.
„GfK“ tyrimas, kurio metu apklausta apie 2 tūkst. žmonių, taip pat parodė, kad vokiečiai „vidutiniškai“ palankiau vertina ekonomikos perspektyvas – gegužę rodiklis pakilo 7,1 punkto iki minus 9,3 punkto.
Nepaisant pagerėjimo, šis skaičius buvo yra 50 punktų mažesnis nei tuo pačiu metu pernai, kai Vokietijoje buvo sušvelninti su koronavirusu susiję apribojimai.
Pajamų lūkesčiai gegužę ūgtelėjo 7,6 punkto iki minus 23,7 punkto. Pasak „GfK“, karo sukeltas pragyvenimo išlaidų šuolis išlaikė šį rodiklį „itin žemame lygyje“.