Pagrindinės šalyje rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ naujausių apklausų duomenimis, šalies vartotojų pasitikėjimo indeksas, kurį sudarant dalyvauja apytikriai 2 tūkst. respondentų, per pastarąjį mėnesį smuktelėjo nuo minus 25,4 punkto iki minus 29,7 punkto.
Pirmojo metų mėnesio vartotojų apklausų rezultatas – prasčiausias per pastaruosius 11 mėnesių, prasilenkė su prognozėmis analitikų, kurie tikėjosi rodiklio tolesnio augimo – iki 24,5 procento.
Ekonomikos perspektyvų vertinimo subindeksas per mėnesį nukrito nuo minus 0,4 punkto iki minus 6,6 punkto, namų ūkių pajamų augimo – nuo minus 6,9 punkto iki minus 20 punktų, polinkio išlaidauti – nuo minus 8,8 punkto iki minus 18,8 punkto.
„Matant tokius rezultatus vertėtų viltis apie tvarų vartotojų pasitikėjimo atsigavimą atidėti vėlesniam laikui“, – komentavo Niurnbergo rinkos sprendimų instituto (NIM) vartotojų ekspertas Rolfas Burklas, pabrėždamas, jog krizės ir karai, užsispyrusiai aukšta infliacija blokuoja vartotojų optimizmą.