Vokietijos vartotojų pasitikėjimas metų pradžioje krito

Vokietijos vartotojų pasitikėjimas pirmąjį naujų metų mėnesį analitikams netikėtai krito, niūriomis nuotaikomis atkartodamas diena anksčiau „Ifo“ instituto skelbtus šalies verslo dabartinius nusiteikimus.
BNS nuotr.
BNS nuotr.
Temos: 1 Vokietija

Pagrindinės šalyje rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ naujausių apklausų duomenimis, šalies vartotojų pasitikėjimo indeksas, kurį sudarant dalyvauja apytikriai 2 tūkst. respondentų, per pastarąjį mėnesį smuktelėjo nuo minus 25,4 punkto iki minus 29,7 punkto.

Pirmojo metų mėnesio vartotojų apklausų rezultatas – prasčiausias per pastaruosius 11 mėnesių, prasilenkė su prognozėmis analitikų, kurie tikėjosi rodiklio tolesnio augimo – iki 24,5 procento.

Ekonomikos perspektyvų vertinimo subindeksas per mėnesį nukrito nuo minus 0,4 punkto iki minus 6,6 punkto, namų ūkių pajamų augimo – nuo minus 6,9 punkto iki minus 20 punktų, polinkio išlaidauti – nuo minus 8,8 punkto iki minus 18,8 punkto.

„Matant tokius rezultatus vertėtų viltis apie tvarų vartotojų pasitikėjimo atsigavimą atidėti vėlesniam laikui“, – komentavo Niurnbergo rinkos sprendimų instituto (NIM) vartotojų ekspertas Rolfas Burklas, pabrėždamas, jog krizės ir karai, užsispyrusiai aukšta infliacija blokuoja vartotojų optimizmą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų