Vokietijos verslo nuotaikas temdo tiekimo trikdžiai

Vokietijos verslo pasitikėjimas šalies ekonomika liepą sumenko pirmą kartą nuo sausio mėnesio, parodė pirmadienį paskelbti atidžiai stebimo tyrimo rezultatai, o verslininkų nuotaikas slopino medžiagų trūkumas ir nerimas dėl tolesnio COVID-19 atvejų augimo.
Brandenburgo vartai, Berlynas
Brandenburgo vartai, Berlynas / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Vokietija Verslas

Miunchene įsikūrusio instituto „Ifo“ sudaromas mėnesinis pasitikėjimo šalies ekonomika indeksas, pagrįstas 9 tūkst. įmonių apklausa, nukrito iki 100,8 punkto, palyginti su birželį fiksuotu 101,7 punkto lygiu.

„Factset“ analitikai tikėjosi augimo iki 102,0 punkto.

„Įmonės savo dabartinę verslo situaciją įvertino kiek geriau, tačiau lūkesčiai dėl ateinančių mėnesių yra gerokai mažiau optimistiški“, – sakoma instituto pranešime.

„Tiekimo kliūtys ir nerimas dėl vėl išaugusio infekcijų skaičiaus slegia Vokietijos ekonomiką“, – sakoma pranešime.

Rodiklis išsilaikė nuo sausio nesumažėjo ir tebėra gerokai aukštesnis nei 75,6 punkto, fiksuoto pirmosios pandemijos bangos 2020 metų balandžio mėnesį.

Liepos mėnesio duomenys „rodo, kad padėtis greičiausiai toliau gerės, bet galbūt ne taip greitai, kaip tikėtasi“, – mano banko LBBW ekonomistas Jensas Oliveris Niklaschas.

„Nors verslo klimatas liepos mėnesį susilpnėjo, „Ifo“ verslo tyrimas vis dėlto liudija gerą verslo situaciją ekonomikoje“, – pridūrė Vokietijos valstybinio investicinio banko „KfW“ vyriausioji ekonomistė dr. Fritzi Koehler-Geib, pabrėždama atsigavimą sektoriuose, kuriuos ypač paveikė pandemija, pvz., viešbučių sektorių.

Kita vertus, pramonė ir statyba susiduria su medžiagų trūkumu, pridūrė dr. F.Koehler-Geib, o politinis atsakas į COVID-19 delta atmainą yra „vis dar neakivaizdus“.

Vokietijos kanclerė Angela Merkel ketvirtadienį išreiškė susirūpinimą dėl viruso „eksponentinio“ plitimo Vokietijoje.

A.Merkel teigė mananti, kad per ateinančias dvi savaites viruso atvejų padvigubės, ir paragino kuo daugiau vokiečių pasiskiepyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis