„Volkswagen“ vėl pateko į skandalą – šį kartą dėl dyzelinių automobilių išmetamųjų dujų tyrimų su beždžionėmis ir žmonėmis

Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja „Volkswagen“ vėl pateko į skandalą, pasklidus pranešimams apie tai, kad ji padėjo finansuoti bandymus, per kuriuos beždžionėms ir žmonėms tekdavo kvėpuoti automobilių išmetamosiomis dujomis užterštu oru.
Išmetamosios dujos
Išmetamosios dujos

JAV dienraščiui „The New York Times“ pranešus, kad vienas JAV institutas 2014 metais Vokietijos automobilių gamintojų užsakymu atliko tyrimus su 10 beždžionių, „Volkswagen“ paskelbė, jog „aiškiai atsiriboja nuo bet kokio pobūdžio neleistino elgesio su gyvūnais“.

Tačiau pirmadienį vokiečių laikraštis „Sueddeutsche Zeitung“ pranešė, kad tyrimai, per kuriuos buvo siekiama nustatyti toksiškų azoto oksidų (NOx) įkvėpimo poveikį, taip pat buvo atlikti su maždaug 25 sveikais žmonėmis.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) savo svetainėje nurodo, jog „turima vis daugiau įrodymų“, kad dėl azoto dioksido poveikio „gali suintensyvėti bronchito ir astmos simptomai, taip pat gali būti sukeltos kvėpavimo takų infekcijos, gali susilpnėti plaučių funkcijos ir sulėtėti augimas“.

Poveikis yra „siejamas su pirmalaikiu mirtingumu ... nuo širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo takų ligų“, pažymi organizacija.

Tyrimus užsakė organizacija, pavadinta Europos transporto sektoriaus poveikio aplinkai ir sveikatai tyrimų grupe (EUGT), kurią „Volkswagen“ finansavimo kartu su dar dviem Vokietijos automobilių gamybos įmonėmis – „Daimler“ ir BMW.

Tikėdamasi įrodyti, kad dyzeliniai varikliai nekenkia aplinkai – ir kad jiems verta toliau skirti dosnias mokesčių lengvatas, – EUGT JAV įsikūrusiam tyrimų institutui „Lovelace Respiratory Research Institute“ pavedė atlikti tyrimus.

„The New York Times“ duomenimis, dešimt beždžionių buvo uždarytos sandariose kamerose ir kvėpavo dyzelinio „VW Beetle“ išmetamosiomis dujomis, kol žiūrėjo joms įjungtus animacinius filmukus.

2016 metų pabaigoje automobilių gamintojos nusprendė panaikinti EUGT, kuri pernai galiausiai nutraukė savo veiklą.

„Mes aiškiai atsiribojame nuo šio tyrimo ir EUGT“, – pirmadienį pareiškė „Daimler“ atstovas spaudai.

„Esame priblokšti dėl tyrimų masto ir jų vykdymo“, – pridūrė jis ir pažymėjo, kad „Mercedes-Benz“ patronuojančioji įmonė „griežčiausiai smerkia tokius bandymus“.

BMW į agentūros AFP prašymus pakomentuoti pranešimus kol kas neatsiliepė.

Tuo tarpu Vokietijos politikai suskubo pasmerkti tyrimus.

Tokie dyzelinių automobilių tyrimai yra „absurdiški ir neatleistini“, pareiškė Žemutinės Saksonijos žemės, kurioje įsikūrusi „Volkswagen“ būstinė ir kuri yra viena didžiausių automobilių gamintojos akcininkų, ekonomikos ministras Berndas Althusmannas.

Tuo tarpu Oliveris Krischeris, Vokietijos žaliųjų partijos atstovas spaudai transporto klausimais, savo „Twitter“ paskyroje parašė, kad automobilių pramonė, „apsėsta apgaudinėjimo manijos, regis, nebeturi jokių skrupulų“.

2015 metais „Volkswagen“ teko pripažinti, kad ji maždaug 11 mln. visame pasaulyje parduotų automobilių buvo įrengusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant taršos bandymus atrodytų ekologiškesnės negu iš tikrųjų yra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų