Diskusijos dėl taršą mažinančių sprendimų kurį laiką buvo aptilusios, tačiau su mokesčių reformos pristatymu vėl atgimė. Aplinkos ministerijos kurpiamas planas labiau apmokestinti degalus, panašu, gali tapti alternatyva automobilių taršos mokesčiui, kurį praėjusių metų pradžioje Seimas atmetė.
Šiuo metu šalyje galioja automobilio registracijos mokestis, kurį reikia sumokėti, kai transporto priemonė registruojama pirmą kartą arba kai keičiasi jos valdytojas. Tačiau ekspertai sako, kad dabartinis mokestis prastai įgyvendina taršos mažinimo tikslus.
Tai pirmadienį Seimo Biudžeto ir finansų komiteto klausymuose patvirtino ir Aplinkos ministerijos Klimato politikos grupės vyresnysis patarėjas Tomas Aukštinaitis, kuris sakė, kad su esamomis priemonėmis pasiekti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) mažinimų tikslų sekasi sunkiai. Papildomų priemonių nesiėmimas, jo teigimu, Lietuvai gali kainuoti apie 700 mln. eurų.
Tad ko tikėtis ir kaip tai gali paveikti degalų kainas?