Vyriausybė posėdyje trečiadienį pritarė tai numatantiems Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimams.
„Aiškiau nustatome taisykles, kuriomis leidžiama dovanoti alkoholinius gėrimus reprezentaciniais tikslais. Neslėpkime – juk kartais tai daro ir viešosios institucijos, tai tiesiog norime šitą veiką legalizuoti galbūt. (...) Sveikas protas diktuoja, kad reikia sutvarkyti šią nuostatą“, – posėdyje aiškino ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Anot ministerijos, gėrimai dovanojami siekiant užmegzti ar pagerinti verslo santykius, tačiau bendras draudimas dovanoti juos kaip skatinimo priemonę išlieka.
Ministerija taip pat siūlo sudaryti palankesnes konkurencines sąlygas prekybininkams, parduodantiems skirtingus alkoholinius gėrimus mugėse ir įvairiuose renginiuose, keisti licencijų tvarką ir išplėsti parduodamų gėrimų rūšis.
„Šiaip tai administracinės naštos mažinimas“, – posėdyje sakė A.Armonaitė.
Pagal naują tvarką mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose būtų galima prekiauti iki 15 laipsnių gėrimais. Šiuo metu juose galima prekiauti tik alumi ir sidru iki 7,5 laipsnio stiprumo.
Alkoholio reklama nebūtų laikoma interneto platformose, pavyzdžiui, „Bolt Food“, skelbiama su alkoholiu susijusi informacija. Šiuo metu platformos privalo įsigyti licenciją, nors tiesiogiai gėrimais neprekiauja.
Be to, siūloma reklama nelaikyti ir informacijos apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, įmonių gautus apdovanojimus, gėrimų gamybos technologijas, tradicijas.
Šiuo metu galioja absoliutus alkoholio reklamos draudimas, todėl galima skelbti tik leistiną informaciją apie ženklinimą, kilmės šalį ar gamintoją. Ši informacija skelbiama tik oficialiose gamintojų ir prekiautojų svetainėse.
Taip pat siūloma leisti organizuoti degustacijas alkoholio gamybos patalpose. Šiuo metu jos leistinos tik mugėse ir parodose.