Sujungti darbo patirtis
Jurgis pasakoja, kad nuo pat jaunystės jį domino ne viena sritis ir verslo planų mintyse sukosi ne vienas. Iš Maskvos kilęs vyras pasakoja, kad po mokyklos baigimo išvyko į Berlyną, ten studijavo ekonomiką, dizainą ir urbanistiką. Prikaupė ne tik teorinių žinių, bet ir patirties – dirbo nekilnojamojo turto vystymo bei strateginės prekės ženklo sklaidos srityse.
Pirmieji Jurgio verslo bandymai prasidėjo dar studijų metais. „Verslą suvokiu kaip natūralų ir savaime suprantamą gebėjimą rizikuoti, prisiimanti visišką atsakomybę už savo veiksmus“, – tikino pašnekovas. Vis dėlto didelių projektų iki „Vėjo glosniuose“ jaunas vyras neišvystė, tačiau įnikęs būtent į šią verslo idėją labai džiaugiasi.
Verslą suvokiu kaip natūralų ir savaime suprantamą gebėjimą rizikuoti, prisiimanti visišką atsakomybę už savo veiksmus.
Paklaustas, kodėl būtent batai, mada ir nuosava krautuvėlė, jaunas vyras svarsto – galbūt natūraliai atėjo noras kažkaip sujungti visą turėtą patirtį. „Visada domėjausi mada ir verslo aspektu joje. Tai sritis, vienijanti dizainą, architektūrą, reklamą ir finansus. Krautuvės „Vėjas gluosniuose“ įkūrimo Užupyje idėja gimė netikėtai, aptikus puikias patalpas ir pastebėjus gerų, stiprių (visomis šio žodžio prasmėmis) batų stygių Lietuvoje“, – kodėl pasuko būtent avalynės verslo kryptimi, aiškino pašnekovas.
Jaunų pasaulinių dizainerių darbai
Apčiuopęs tinkamą nišą, laukti Jurgis neketino ir tuoj pat ėmėsi veiksmų – asortimento, patalpų ir kitų reikiamų dalykų paieškų. „Kokybiško dizaino batų rinka Lietuvoje mums nepasirodė perpildyta. Kiti rinkos žaidėjai siūlo kiek kitokią estetiką, dažnai aukštesnėmis kainomis. Jų požiūris į klientą yra mažiau jautrus, kaip ir, ko gero, žinia, kurią siunčia pristatomi produktai. Prieš pasirašydami nuomos sutartį Užupyje, mes aplankėme visas Vilniaus batų parduotuves ir išskridome į Portugaliją ieškoti naujų batų“, – apie naujų produktų paieškas pasakojo jaunas verslininkas.
Kokybiško dizaino batų rinka Lietuvoje mums nepasirodė perpildyta.
Jurgis džiaugiasi, kad ambicijos ir noras davė rezultatų. „Vėjo gluosniuose“ komandai pavyko į Vilnių atvežti jaunosios kartos dizainerių, daugiausia portugalų ir ispanų, kūrybos batų. „Lietuvoje iki šiol nebuvo pristatomi tokie pasaulinio garso prekių ženklai, kaip, pavyzdžiui, „Miista“. Daug keliaujame, visada ieškome tiesioginio ryšio su naujais gamintojais ir talentingais kūrėjais tiek didžiosiose mados parodose, tiek mažose krautuvėse ar studijose. Stengiamės tinkamai pristatyti jų kūrybą Užupyje“, – atviravo pašnekovas.
Pradžia – nesunki
Pati verslo pradžia, pasak Jurgio, sunki tikrai nebuvo. Pašnekovas tikina, kad pirmieji žingsniai kaip tik nesunkūs, palyginti su tuo, kokie iššūkiai laukia vystant verslą, ieškant naujų sprendimų ir kelių.
Vienas pagrindinių klausimų, veikiausiai, buvo susijęs su finansiniais ištekliais. Šį klausimą draugo patartas Jurgis sprendė kreipdamasis į „Invegą“ (red. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“). Vyras gavo paskolą iš Verslumo skatinimo fondo 2014-2020, kuri leido gerokai papildyti avalynės asortimentą ir išplėsti „Vėjas gluosniuose“ krautuvę.
„Sakyčiau, kad verslą sukurti yra paprasčiau, nei jį išlaikyti ir plėsti. Vystymas reikalauja daug daugiau išteklių. Jei jau pradėjai, tiesiog privalai leistis į nesibaigiančius ieškojimus. Tiek naujų prekių ženklų, tiek įvaizdžio detalių. Kartais turi daryti tai, apie ką net nepagalvojai pradėdamas. Tai yra didžiausias darbas, o biurokratiniai rūpesčiai ne tokie ir dideli, nes esame maži“, – kalbėjo Jurgis.
Sakyčiau, kad verslą sukurti yra paprasčiau, nei jį išlaikyti ir plėsti.
Vizija – dar neišpildyta
Jurgis prisimena, kad pagrindinis jo tikslas buvo, kad viskas vyktų greitai ir kokybiškai, nors tai suderinti iš tiesų sunku. Vis dėlto pirmoji batų pora buvo parduota prabėgus vos šešioms savaitėms nuo nuomos pasirašymo sutarties. Šiuo metu greta Užupyje duris atvėrusios krautuvės veikia ir interneto parduotuvė, tačiau tai – pasak jauno verslininko, vis dar pradžia. „Negalėčiau pasakyti, kad jau išpildėme savo viziją.
Paieškos vyksta nuolat. Mokomės ir bandome suprasti, ko ieško ar kuo džiaugtųsi klientas, koks jo skonis“, – į ką dabar koncentruojasi, pasakojo Jurgis. Vyras tikino vis labiau suprantantis, kad teoriniai rinkos tyrimai toli gražu neduoda tokių žinių, kurios įgyjamos dirbant su žmonėmis gyvai, domintis jų poreikiais.
Jaunas verslininkas pripažįsta, kad Lietuvos rinka nėra didelė, taigi – joje nėra labai lengva, tačiau potencialo čia augt mato. Plėtra – dar viena Jurgio galvoje kirbanti mintis. „Be krautuvės Užupyje tobulinimo, dar norėtume pasiekti ir kitų Lietuvos miestų gyventojus. Elektroninė parduotuvė puikiai veikia, pristatant batus platesnei auditorijai, tačiau ji nėra tobula scena batų teatrui. Taigi, esame kupini ambicijų atidaryti naujas, gyvas krautuves“, – entuziastingai kalbėjo avalynės parduotuvės įkūrėjas.