Nors Klaipėdos uosto žiburys uždegtas dar 1796 metais, tačiau Lietuvos uostu miestas tapo prieš devyniasdešimt metų.
Istorijos forumo dalyviai svečiams pagarsino neįtikėtinus, visuomenei dar nežinomus senus dokumentus. Pvz., viename jų uosto valdytojams rekomendacija krantinių ilgį didinti iki dviejų su puse kilometro, galime palyginti – dabar krantinių ilgis 27 kilometrai, kitas dokumentas, labai nustebinęs laidos vedėją Henriką Vaitiekūną, rodo, kad buvo mėginimų Klaipėdos uostą prijungti prie Latvijos jūrų laivininkystės...
Dokumentiniuose kadruose, pristatytuose istorijos forume, ryškūs, magiški laikmečio kontrastai ir uosto pramonės šuolis. „Nepamenantys praeities, neturi ateities“, – kalbėjo vienas forumo dalyvių, susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.
Jūrine širdimi ar jūros vartais vadinamas Klaipėdos uostas šiandien svarbus ne tik miestui, bet ir valstybei, ir mums visiems, o kuo svarbus, kokia nauda kiekvienam iš mūsų apie tai plačiau laidoje.