Paslaugos.lt: Grafikos dizainerės atskleidžia savo kūrybinio darbo užkulisius

Grafinio dizaino elementai tapo kasdieninio gyvenimo dalimi. Vizualiniai ženklai – tai komunikacijos kalba, kuri perteikia verslo siunčiamą žinią ir pasiekia tikslinę vartotojų grupę. Prekinius ženklus, vizitines korteles, reklamą kuria grafiniai dizaineriai, kurie nuolat tobulina savo įgūdžius, įsiklauso į kliento pageidavimus ir įkūnija įmonės dvasią.
Evelinos Semenkovaitės kurtas logotipas
Evelinos Semenkovaitės kurtas logotipas / Asmeninio arch. nuotr.
Temos: 1 Paslaugos

Kelias prasideda nuo logotipo

Savo paslaugas portale Paslaugos.lt pristatanti dizainerė Sabina Korzunova teigia, kad dažniausiai sulaukia užsakymų kurti logotipus, nuo kurio prasideda kiekvienos įmonės ar veiklos vizualus kelias. „Mano specializacija – logotipų ir vizualinio identiteto kūrimas, todėl galiu patvirtinti, kad tai tikrai labai populiarios grafinio dizaino paslaugos. Pradėjus bendrauti su klientu per pirmą etapą sukuriamas logotipas. Tai kompaktišku vaizdu perteikta verslo esmė. Antra pagal populiarumą paslauga – grafinio identiteto knyga. Tai priemonės, kurios leidžia atpažinti verslą vizualinėje komunikacijoje“, – pasakoja dizainerė S. Korzunova.

Pateikia tris variantus

Šių paslaugų kaina priklauso nuo užsakomo projekto termino, apimties ir specifikos. Kaina gali būti skaičiuojama už darbo valandas ar sutariama už visą projektą. „Valandinės grafinio dizaino paslaugos skaičiavimas dažniausiai tinka maketavimo darbams. Pavyzdžiui, su klientu suderinusi knygos maketo stilių, galiu skaičiuoti, kiek laiko trunka darbas. Tiksliai apskaičiuoti valandas padeda laiko fiksavimo programos“, – teigia Sabina.

Visa kaina už projektą dažniausiai nustatoma tada, kai kuriami logotipai ir vystomas vizualinis stilius. Grafinis dizaineris sugaišta dešimtimis valandų, kol suranda tinkamiausią grafinę formą ir tipografiją logotipui. Dar tiek pat užtrunka suderinti dizaino viziją su užsakovo poreikiais ir pateikti kelis skirtingus pasiūlymus. „Visada užsakovui pateikiu tris logotipo pasiūlymus. Pirmasis – užsakovo viziją atitinkantis ženklas, antrasis – prekinių ženklų analizės ir užsakovo idėjų derinys, trečiasis – mano pasiūlymas, tai, ko klientas neprašė, bet mano manymu labai tinkamas. Toks darbo procesas jau penkerius metus man padeda nustebinti klientus ir atsinaujinti, tobulėti ir ieškoti įdomių dizaino sprendimų“, – kūrybinius užkulisius atskleidžia S. Korzunova.

Asmeninio arch. nuotr./Dizainerės Sabinos Korzunovos darbai
Asmeninio arch. nuotr./Dizainerės Sabinos Korzunovos darbai

Kiekvienas dizaineris turi savo sritį

Ieškant tinkamo dizainerio, kūrėja pataria portale Paslaugos.lt pirmiausia pasirinkti dizaino kategorijos raktažodį, kuris nukreips į konkrečią dizaino sritį. Jei tiksliai nežinote, ko ieškote, parašykite patikusiam dizaineriui, kuris patars konkrečiau. Taip pat yra bendro laiško išsiuntimo funkcija – į užklausas atsiliepia tuo metu laisvi dizaineriai.

Kiekvienas grafinis dizaineris turi savo mėgstamiausią kūrybos kryptį. „Beveik kiekvienas laisvai samdomas grafinis dizaineris gali įgyvendinti daugelį užsakomų projektų, tačiau „labai geras“ jis bus siauresnėje srityje. Tad ieškant dizainerio visada siūlyčiau pasižiūrėti, kokių konkrečiai darbų grafinis dizaineris turi daugiausia savo portfolio – tai ir bus jo specializacija“, – teigia S. Korzunova.

Atkreipkite dėmesį į darbus ir atsiliepimus

„Kiekvienas žmogus turi savo skonį, rinkitės tą dizainerį, kurio darbai vizualiai kelia malonų pirmą įspūdį. Taip pat galima susisiekti su atsiliepimus parašiusiais žmonėmis ir pasiteirauti apie dizainerį ir jo darbo procesus. Atkreipkite dėmesį ir kokiuose socialiniuose tinkluose prisistato dizaineris, ar yra komunikacijos vientisumas skirtingose medijose“, – patarimais dalijasi S. Korzunova.

Pasak dizainerės, pradedant naują projektą pirmiausia su klientu pasirašoma darbų užsakymo sutartis. Tai abiem šalims, dizaineriui ir užsakovui, garantuoja, kad bus laikomasi terminų, privatumo ir t. t. Taip pat sutartyje dizaineriai dažnai užfiksuoja, kad atliktus darbus rodys savo portfolio. Būtent atlikti darbai dizaineriams pritraukia naujus klientus.

Komunikacija telefonu ir internetu

Pasak dizainerės, dažniausiai su klientais dirba nuotoliniu būdu, bendrauja internetu ir telefonu. „Kai kurių projektų specifika reikalauja, kad dizaineris susitiktų „gyvai“ su užsakovais, pavyzdžiui, atvyktų į restoraną, kad pajaustų atmosferą, pakalbėtų su lankytojais, pažiūrėtų interjerą/eksterjerą, paragautų maisto. Tik atlikus rinkos prekinių ženklų tyrimą galima sukurti tikslingą grafinį identitetą“, – teigia dizainerė.

Kai kuriems užsakovams labai svarbus gyvas bendravimas, jie nori išsiaiškinti visas detales. Kitiems priešingai, patinka bendrauti raštu ir visas smulkmenas užfiksuoti elektroninėje erdvėje.

„Ir aš mėgstu viską užfiksuoti raštu, jeigu prireikia, galiu peržvelgti susirašinėjimą ir rasti reikiamos informacijos. Bendradarbiavimo būdų kaip ir žmonių charakterių yra įvairių. Svarbiausia kiekvieno projekto metu laiku atsakyti į iškilusius klausimus ir išlaikyti abipusę pagarbą“, – sako dizainerė Sabina Korzunova.

Minimalizmą ir plastiškumą renkasi moterys

Savo darbus portale Paslaugos.lt pristatanti dizainerė Evelina Semenkovaitė taip pat dažniausiai dirba su logotipais. „Kuriu minimalistinius, solidžius, linijinius logotipus. Nors sulaukiu įvairių užsakymų, minimalistinis stilius šiuo metu man artimiausias, smagiausia kurti tai, kas patinka man pačiai“, – sako dizainerė.

Minimalistinius, plastiškų formų logotipus dažniausiai renkasi moterys. „Daug logotipų teko sukurti grožio industrijai, drabužių verslui, fotografinei bei įvairiai kūrybinei veiklai. Tačiau pasitaiko ir kitų sričių atstovų – teisininkų, pramonės įmonių ir kt. Kartais užsakovai sako, kad matė mano kurtus logotipus ir norėtų, kad jų verslui sukurčiau kažką panašaus“, – šypsosi Evelina.

E. Semenkovaitė pataria renkantis dizainerį pirmiausia peržiūrėti jo portfolio: „Atkreipkite dėmesį į darbų kokybę, projektus su kuriais jam teko dirbti ir darbų stilistiką. Taip pat svarbus dizainerio bendravimas su klientu, sąžiningumas, laiku atlikti darbai.“

Asmeninio arch. nuotr./Evelinos Semenkovaitės kurtas logotipas
Asmeninio arch. nuotr./Evelinos Semenkovaitės kurtas logotipas

Kainą lemia profesionalumas

Pasak E. Semenkovaitė, darbų kainos labai įvairios, daug kas priklauso nuo kliento poreikių bei lūkesčių, logotipo kūrimo trukmės. Svarbu ir tai, ar yra aiški logotipo vizija, ar jos iš viso nėra. Logotipo kūrimo kaina prasideda nuo 145 eurų. „Kartais žmonės užsisako šias paslaugas net nežinodami, kas yra logotipas ir kam grafinio ženklo jam reikia. Su tokiais klientais reikia daug ir kryptingai dirbti, o tai ilgai užtrunka, todėl ir kainos labai skirtingos“, – atvirauja kūrėja.

Kuriant vizitinių kortelių, kaip ir logotipų bei kitus maketus, daug kas priklauso nuo kliento poreikių. Pasak E. Semenkovaitės, standartinės vizitinės kortelės maketas kainuoja 10–15 eur. Dizainerė pabrėžia, kad nusprendus užsisakyti vizitinės kortelės maketavimą, klientas turėtų įvertinti ne tik darbų, bet ir spaudos kainas.

„Kiekvienas dizaineris kainą nusistato pats. Tai profesionalumo, atliekamo darbo trukmės, investavimo į save (mokymus, kursus, išsilavinimą ir t. t.), įrangos išlaikymo (kompiuteriai, programinė įranga, asmeniniai tinklapiai ir t. t.) santykis“, – skaičiuoja E. Semenkovaitė.

Reikia nuolat tobulėti

Dizainerė mano, kad grafinio dizaino kaip ir kitų dalykų galima išmokti, įgyti naujų žinių niekada nėra vėlu. „Svarbiausia kuriant grafinį ir kitų stilių dizainą suvokti, kas yra skoninga, o kas ne. Reikia mokėti darbus pateikti estetiškai, domėtis naujomis tendencijomis, visados tobulėti ir judėti į priekį su atsinaujinančiomis technologijomis. Tai visą gyvenimą besitęsiantis mokymasis“, – teigia Evelina.

E. Semenkovaitė dirba su klientais nuotoliniu būdu, nes gauna užsakymų ir iš Lietuvos, ir iš užsienio. „Jeigu atliekamas didelis projektas, susitikti su užsakovu yra būtina. Žinoma, pasitaiko, kad ir dėl nedidelių darbų klientas nori viską aptarti pokalbio metu. Niekada neatsisakau kavos puodelio jaukioje kavinėje. Tai puiki galimybė greičiau pažinti žmogų ir perprasti jo lūkesčius“, – tvirtina dizainerė Evelina Semenkovaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis