Svajonių darbas: kasdienybė egzotinėse šalyse, o kolegų susitikimas – Panamoje

Trys dešimtys darbuotojų, du trečdaliai iš jų – lietuviai. Tačiau visi darbuojasi nuotoliniu būdu iš skirtingų pasaulio kampelių. Poreikis atsirado dėl klientų gausos iš skirtingų laiko juostų, o mobilumas tapo jų vizitine kortele. Toks yra naujienlaiškių platinimo įmonės „MailerLite“ paveikslas.
Nuotolinis darbas / „MailerLite“ nuotr.
„MailerLite“ nuotr.

Jų ofisas yra įsikūręs pačioje Vilniaus širdyje Užupyje. Tačiau kasdienių lankytojų ten mažai – dauguma jų gyvena ne sostinėje. Visa komanda efektyviai dirba naudodamasi interaktyviomis priemonėmis, o susitinka kartu pora kartų į metus egzotinėje šalyje. Paskutinė jų stotelė buvo Maroke dar šį rudenį, o pavasarį planuoja vykti į Panamą.

Bendros patirtys suartina

Nesvarbu kur, svarbiausia turėti gerą internetą ir būti pasiekiamam. Tokia yra pagrindinė nuotolinio darbo taisyklė, o jauniems žmonėms – motyvacija. Anot „MailerLite“ marketingo vadovės Ilmos Nausėdaitės, galimybė būti bet kur nėra tik darbas šiltuosiuose kraštuose.

„Gimus dukrytei, vienas mūsų kolega nusprendė persikraustyti į Druskininkus. Jie mano, kad tai kur kas geresnė vieta ją auginti. Kiekvienas skirtingai tokias lankstumo galimybes išnaudoja“, – mobilaus darbo privalumus įvardino „MailerLite“ atstovė.

VIDEO: MailerLite Workation 2017 Morocco

Tiesa, naujienlaiškų platinimo įmonėje dirbanti I. Nausėdaitė sakė, kad nuotolinis darbas – toli gražu ne kiekvienam. „Tu dažniausiai esi vienas ir galbūt tau trūksta socialinio gyvenimo. Todėl mes ir organizuojame pusiau darbo ir atostogų komandiruotes tam, kad nors kada visi kartu galėtume susitikti“, – sakė I. Nausėdaitė, pridūrusi, kad be darbo jiems svarbu ką nors ir kartu patirti.

„Aš tikiu, kad patirtys žmones sieja labiausiai. Žygis į ugnikalnio viršūnę visuomet bus smagi bendra patirtis su kolega“, – tokių patirčių privalumą komandos formavimui įvardino marketingo vadovė.

Dėl šios priežasties žmones savo komandai „MailerLite“ renkasi kur kas kruopščiau. „Reikės viename name gyventi pora savaičių kartu bent pora kartų į metus, todėl ypač svarbu kas tai per žmogus ne tik kaip darbuotojas, bet ir kaip asmenybė“, – paaiškino I. Nausėdaitė.

Nuotolinis darbas – paremtas pasitikėjimu

Jau beveik 10 metų „MailerLite“ dirbanti Ilma pasakojo, kad iš pradžių ateiti į tuščią ofisą būdavo kiek nejauku. „Kai matai visus prie kompiuterio, atrodo, yra ramiau sekti progresą. Tačiau nuotoliniu būdu visų darbo rezultatus galima sekti lygiai taip pat“, – pasakojo vadovė, informacinių technologijų pagalba kruopščiai dėliojanti darbų planus.

Anot pašnekovės, nuotolinio darbo poreikis atsirado pats savaime – dauguma klientų buvo iš Amerikos, gyvenantys visai kitoje laiko juostoje. „Reikėjo priimti žmones, kurie dirbs vakarais arba naktimis. Nors jie yra lietuviai, bet mes juos labai retai matydavome – dirbdavo iš namų arba gyvendavo kituose miestuose. Nusprendėme, kad tai gali būti nebūtinai lietuviai. Tuomet teko išmokti dirbti taip, kai nematai niekada savo kolegos“, – kaip susiklostė darbas per atstumą, pasakojo Ilma.

Pasak marketingo vadovės, tai suteikia privalumų ir darbuotojų kvalifikacijos atžvilgiu – ieškoti talentų darbui gali visame pasaulyje, ne tik Vilniuje ar Lietuvoje.

„MailerLite“ darbuotojai susitinka egzotinėje šalyje / „MailerLite“ nuotr.
„MailerLite“ darbuotojai susitinka egzotinėje šalyje / „MailerLite“ nuotr.

Tiesa, žmonėmis tokiu atveju reikia pasitikėti besąlygiškai – ypač jei dirba naktinėje pamainoje. Tačiau pasitikėjimas savo darbuotoju kur kas labiau padidina atsakomybę. „Psichologai yra įrodę, kad kai vaikas lipa laiptais ir žiūri mama, tikimybė kad jis nukris yra kur kas didesnė, nei kai jis lipa laiptais ir žino, kad mama nežiūri. Tuo metu tas vaikas darys viską, kad išlaikytų pusiausvyrą nenugriuvęs, nes žino – niekas nepakels. Čia lygiai tas pats. Kai žmogumi tiki – jis jaučia didesnę atsakomybę. Kur kas labiau, nei kai nepasitiki ir tikiesi, kad jis ką nors padarys“, – apie pasitikėjimu paremtą nuotolinį darbą kalbėjo „MailerLite“ marketingo vadovė.

Psichologai yra įrodę, kad kai vaikas lipa laiptais ir žiūri mama, tikimybė kad jis nukris yra kur kas didesnė, nei kai jis lipa laiptais ir žino, kad mama nežiūri. Tuo metu tas vaikas darys viską, kad išlaikytų pusiausvyrą nenugriuvęs, nes žino – niekas nepakels. Čia lygiai tas pats. Kai žmogumi tiki – jis jaučia didesnę atsakomybę. Kur kas labiau, nei kai nepasitiki ir tikiesi, kad jis ką nors padarys

Biurokratijos sindromas – jau praeityje

Ne paslaptis, kad laukimas versle yra tolygus nuostoliui. Tačiau šiandien griežtą hierarchiją turinčios organizacijos sprendimai yra itin suvaržyti biurokratinių pančių: kiekvienas žingsnis užtrunka, kadangi jį turi patvirtinti aukštesnieji vadovai.

Tiesa, neseniai susikūrusioms įmonėms turėtų būti labiau priimtinesnis „plokščios“ struktūros metodas, kadangi verslo aplinka reikalauja greitai taikytis prie kintančių aplinkybių. Tačiau tai efektyvus darbo pasirinkimas ir gerai susigyvenusioms komandoms.

Marketingo vadovė iš „MailerLite“ pasakojo, kad sprendimus jų įmonėje gali inicijuoti kiekvienas, nepriklausomai nuo turimos pozicijos, o tam naudoja interaktyvias priemones: „Mes turime tokią erdvę, kur kiekvienas gali parašyti savo idėjas. Tada komandiškai tą mintį plėtojame ir stengiamės įgyvendinti“.

Anot pašnekovės, hierarchija įmonėje darbo kontrolei yra reikalinga, tačiau neturi riboti žmogaus kūrybos ir darbo proceso. „Jeigu reikėtų 5 parašų tam , kad ką nors įgyvendintum, būtų pernelyg sudėtinga. Manau, kad tai nebereikalinga 2017-ais metais.

Šiandien interaktyvių priemonių pagalba galima nuolatos sekti ką daro darbuotojai. Užsienyje yra labai daug įdomių pavyzdžių, kol kas Lietuvoje jų mažokai. Yra tokių įmonių, kurios dirba sėkmingai virš 30 metų, bet sugeba būti „plokščios“, nors darbuotojų skaičius gali siekti šimtus ir tūkstančius“, – pastebėjo I. Nausėdaitė.

Raštas labiau suartina

Be abejonės, nuotoliniu būdu paremtas darbas apriboja bendravimo įrankius ir galimybes. Tačiau „MailerLite“ marketingo vadovė sakė neabejojanti, kad raštas neretai kur kas labiau suartina nei buvimas kasdien kartu tarp keturių sienų.

„Man pačiai buvo atradimas, kad apie savo darbuotojus, su kuriais dirbi nuotoliniu būdu, žinai daugiau negu apie žmones su kuriais sėdėtum šiaip ofise kiekvieną dieną kartu“, – savo pastebėjimus pasakojo I. Nausėdaitė.

Komandiruotė egzotinėse šalyse / „MailerLite“ nuotr.
Komandiruotė egzotinėse šalyse / „MailerLite“ nuotr.

Darbuotojai turi kartą per savaitę atsakyti į keletą klausimų. Apie tai, ką jie planuoja, ką nuveikė, kuo didžiuojasi ir kur jaučiasi užstrigę su darbais.

„Būna kaip dienoraštis, kurį mato tik vadovai. Mes į tai reaguojame: grįžtamąjį ryšį parašome ir palaikome“, – pasakojo I. Nausėdaitė, pridūrusi, kad daug kas ir pasipasakoja apie asmenines problemas ir neabejoja, kad būnant kartu ofise žmonės nepradėtų taip greitai atvirauti.

Daug kas ir pasipasakoja apie asmenines problemas. Būnant kartu ofise greitai žmogus nepradėtų atvirauti.

Negana to, jau 10 metų su naujienlaiškiais dirbanti I. Nausėdaitė pastebi, kad darbiniai klausimai nuotoliniu būdu yra išsprendžiami racionaliau ir kur kas konstruktyviau.

„Kai rašai laišką, geriau apgalvoji, o rašydamas pats labiau susigyveni su savo siūloma idėja: ar jai nereikėtų pernelyg daug laiko resursų, ar ji būtų tinkama įgyvendinti. Tikrai daugiau pamąstai, negu šiaip ofise visiems šūkaudamas: „žiūrėkite kaip padarė kažkas, gal ir mums reikia“. Kai atsisėdi rašyti – galvoji tik apie tai“, – savo pastebėjimus dėl raštu dėstomų minčių darbiniais klausimais išdėstė I. Nausėdaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis