Bandys atgaivinti legendinį „Spartos“ fabriką: planuoja e.prekybą ir posūkį į Rytus

Kazlų Rūdoje įsikūrusi bendrovė „VIP“, kuri priklauso danų tekstilininkams „JBS Textile Group“, įsigijo šimtmetį pernai atšventusį „Spartos“ fabriką. Nuo šiol jiems priklauso „Spartos“ prekės ženklas, gamyba bei prekyba. Įmonės naujasis vadovas 15min pasakojo, kad planuojama pasiūlyti ne tik naujų gaminių ar prekės ženklų, bet numatomas ir eksporto posūkis į Rytus.
„Spartos“ pastatas Vilniaus Naujamiesčio rajone
„Spartos“ pastatas Vilniaus Naujamiesčio rajone / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Vilniaus kojinių gamybos bendrovė „Sparta“ nuo kovo 1 dienos priklauso Danijos tekstilės įmonei „JBS Textile Group“. Kompanijai iki šiol Lietuvoje priklausė bendrovė „VIP“, kuri siuva apatinius drabužius Kazlų Rūdoje.

Naujasis „Spartos“ vadovas Tomas Tumynas 15min pasakojo, kad „JBS Textile Group“ atstovauja didiesiems Danijos, Švedijos, Norvegijos prekės ženklams, tokiems kaip CR7, „Carmen Electra“ ir kt.

Gamybą iškels iš centro

„Jau 20 metų „Sparta“ gamina tokiai įmonei „Egvit“, kurią nupirko „JBS“. Taip išeina, kad apie 40–50 proc. produkcijos jau 20 metų gamina „JBS“. Pasikeitimas labai minimalus, buvo užsakovai, tapo savininkais“, – kalbėjo jis.

Šiuo metu „Spartos“ gamyba yra išsidėsčiusi per kelis aukštus sostinės Švitrigailos gatvėje. Tačiau nuo rugpjūčio ji bus iškelta į naujas patalpas prie Vilniaus oro uosto.

„Tos patalpos dabar yra renovuojamos ir planuoju, kad rugpjūčio 1 dieną viskas bus perkelta. Iki to laiko dirbame tose patalpose, kuriose dabar esame. Darbai naujose patalpose jau pradėti, iškraustom kitus nuomininkus, jiems išsikrausčius ateis „Sparta“, – aiškino T.Tumynas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Tomas Tumynas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Tomas Tumynas

„Spartos“ gamyklos vadovas tikino, kad patalpos prie oro uosto pasirinktos ne tik dėl logistinių privalumų.

„Nekilnojamasis turtas prie oro uosto yra brangesnis nei Kirtimuose ar Naujojoje Vilnioje. Tačiau tiek ploto rasti, kad tilptų ir fabrikas, ir darbuotojams būtų patogu atvykti į darbą, sunku. Didžioji dalis „Spartos“ darbuotojų gyvena aplink bendrovę, todėl jei patalpos būtų toli, jiems būtų sunku atvykti į darbą“, – vietos pasirinkimą komentavo T.Tumynas.

Kiek tiksliai investuos į perkėlimą, bendrovės vadovas pasakyti negalėjo, mat bus permąstoma dėl dalies įrenginių.

„Galbūt papildomai pirksime garo, formavimo įrenginius, keisime dalį mezgimo mašinų. Kai kurie įrenginiai „Spartoje“ yra seni“, – sakė jis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./„Spartos“ pastatas Vilniaus Naujamiesčio rajone
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./„Spartos“ pastatas Vilniaus Naujamiesčio rajone

Plės asortimentą

„Sparta“ yra žinoma kaip kojinių gamintoja, tačiau Kazlų Rūdoje „JBS Textile Group“ priklausanti gamykla gamina ir apatinius drabužius. Juos planuojama ženklinti „Spartos“ prekės ženklu. Taip pat įmonė užsimojusi plėsti asortimentą – siūti ir marškinėlius, ateityje daugiau drabužių.

„Matome galimybę Kazlų Rūdoje pradėti gaminti apatinį trikotažą, pavyzdžiui, CR7, šiuos modelius Lietuvoje mėgsta. Pagal tai gaminsime geros kokybės apatinį trikotažą ir dėsime „Spartos“ logotipą. Bus kaina prieinamesnė. Planuojame gaminti „Spartos“ marškinėlius, jeigu gerai seksis toliau, ir marškinius. Kas žino, gal ir džinsus ar švarkus. „JBS“ šiuos gaminius gamina Kinijoje, Bangladeše ir t.t.“, – tikino pašnekovas.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./„Spartos“ pastatas Vilniaus Naujamiesčio rajone
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./„Spartos“ pastatas Vilniaus Naujamiesčio rajone

Posūkis į Rytus

T.Tumynas pasakojo, kad „Sparta“ iki šiol didžiąją dalį savo produkcijos parduodavo „JBS“, taip pat trečdalį eksportuodavo į Vakarų šalis. Dabar įmonė ketina savo veiklą plėsti į artimiausias kaimynes – Latviją, Estiją, Lenkiją, taip pat į Rytus – Baltarusiją, Rusiją, Ukrainą.

„Su šiuo prekės ženklu Lietuvoje buvo mažai dirbama, bet dabar matome, kad turi daug perspektyvų. Pastaruoju metu „Sparta“ nei Rusijoje, nei Latvijoje, nei Estijoje neprekiavo.

Tikimės, kad „Spartos“ prekės ženklą pavyks atgaivinti Latvijoje, Estijoje, Baltarusijoje, Rusijoje ir Ukrainoje. Sovietų laikais „Sparta“ buvo vienas didžiausių kojinių fabrikų, jame dirbo apie 2 tūkst. žmonių. Ši istorinė atmintis mums puikiai pravers, nes kaip tik pernai suėjo 100 metų“, – komentavo verslininkas.

123RF.com nuotr./Jaukumas namuose
123RF.com nuotr./Jaukumas namuose

Be to, T.Tumynas neatmeta galimybės, kad danai dalį sandėlių perkels į Lietuvą.

„Tikėtina, kad Lietuvoje atsiras sandėliai. Šiuo metu su danais kalbame, kad būtų perkelta daugiau sandėlių čia. Iš Lietuvos būtų patogiau pasiekti Rytų Europą nei iš Danijos“, – planais dalijosi pašnekovas.

Nori prekiauti internetu

Šiuo metu „Sparta“ Lietuvoje kojines tiekia didiesiems prekybos tinklams, taip pat mažesnėms parduotuvėms. T.Tumyno teigimu, planuojama ne tik plėsti prekybą, atidaryti savo firmines parduotuves ar salas prekybos centruose, bet ir įsilieti į elektroninę prekybą.

„Dabar planuojame atidaryti internetinę parduotuvę, turėti išparduotuves, kaip ir dabar buvo „Spartos“ fabrike. Galbūt jį paliksime, galbūt iškelsime į naują fabriką. Per šiuos outlet'us galima būtų išparduoti senas kolekcijas. Ketiname įrengti saleles prekybos centruose, o jei seksis, įrengti ir normalias parduotuves“, – kalbėjo jis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./„Spartos“ pastatas Vilniaus Naujamiesčio rajone
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./„Spartos“ pastatas Vilniaus Naujamiesčio rajone

Kokie tolesni planai? Pasak T.Tumyno, dabar didžiausias galvos skausmas – perkelti gamybą, kad nenukentėtų esami klientai.

„Dabartinis tikslas yra išlaikyti savo svarbiausius klientus, kad galutinis vartotojas atėjęs į parduotuvę rastų prekes. Taip pat kad nejustų streso pagrindiniai klientai „Maxima“, „Iki“, „Rimi“ ir „Norfa“. Sieksime, kad visi kraustymosi laikotarpiu gautų prekes, nes fabrikas bus visiškai uždarytas mėnesį“, – apibendrino jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis