Ketvirtadalis Lietuvos šeimų neturi nuosavo būsto

Draudimo bendrovė „PZU Lietuva“ pasidomėjo Lietuvos šeimų gyvenimo sąlygomis: atlikta apklausa parodė, kad maždaug ketvirtadalis žmonių neturi nuosavo būsto. „Spinter tyrimų“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa atskleidė, kad ketvirtadalis (25 proc.) apklaustųjų nuomojasi būstą arba gyvena pas tėvus ar giminaičius. Dažniausiai tai yra žmonės iki 35 metų.
Daugiabutis
Daugiabutis / Domoplius.lt nuotr.

„Tyrimas patvirtino, kad jaunoms šeimoms šiandien yra sunkiau atsistoti ant kojų. Paskolas būstui jauni žmonės gauna sunkiau, todėl priversti glaustis pas tėvus. Antra vertus, nuomojamų butų paklausa didės, nes artimiausiu metu vargu ar įvyks didesnių poslinkių ekonomikoje – jaunimas negalės sparčiai užsidirbti ir įsigyti nuosavų butų. Akivaizdu, kad jauna šeima šiandien yra gana sunkioje gyvenimo starto pradžioje“, – mano „PZU Lietuva“ generalinis direktorius Marius Jundulas.

Jo teigimu, darbo rinkoje jauniems žmonėms kol kas nėra lengva įsitvirtinti – tai lemia ir didesnę priklausomybę nuo tėvų kišenės.

„Apklausa rodo, kad nuosavo būsto neturi ne tik mažas pajamas gaunantys asmenys, bet ir vidutinio bei aukštesnio lygio vadovai. Tokie žmonės sudaro apie dešimtadalį apklaustųjų, t. y. jau galime kalbėti apie šiokią tokią tendenciją“, – mano „PZU Lietuva“ vadovas.

Jis pastebi, kad žmonės vis dažniau gyvena ir dirba skirtingose vietovėse. Kai karjera nuveda į kitą miestą ar net valstybę, tenka dažniau keisti ir gyvenamąją vietą. Ilgainiui tai daryti tampa lengviau, tad ir prisirišimas prie nuosavo namo ar buto turėtų ateityje mažėti.

Pasak M. Jundulo, gali būti, kad dalis visuomenės nusprendė eiti vakarietišku keliu ir neinvestuoti į nekilnojamąjį turtą, o gyventi nuomojame būste. Tokiu būdu Lietuvoje galime turėti naują tradiciją, kai žmonės investicijas nukreips ne į nekilnojamąjį turtą, o į savo finansinę apsaugą, taupys ateičiai.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis