Ką tik baigtame statyti verslo komplekso „Quadrum“ 17 aukštų pastate bankas išsinuomojo 10 tūkst. kv. m ploto patalpas. Pirmuose trijuose ir septyniuose viršutiniuose pastato aukštuose dirba daugiau nei 700 žmonių, kurie perkelti iš banko padalinių, veikusių penkiose skirtingose Vilniaus vietose.
Pirmame aukšte įrengtas klientų aptarnavimo centras, likusiuose veikia kiti banko padaliniai.
Kiekviename aukšte įrengtos trys darbo zonos – standartinės darbo vietos, tyliosios ir skirtos komandiniam darbui. Viename aukšte įsikūrė vienas arba keli susiję departamentai, aukšte dirba apie 100 darbuotojų. Visi jie turi po nešiojamąjį kompiuterį ir mobilų telefoną, todėl kasdien gali keisti darbo vietą.
„Tai įprastas atviras biuras, kurio esmė tuščias stalas, sėsti galima, kur nori. Tai turėtų padidinti darbuotojų komunikacinius sugebėjimus“, – per būstinės atidarymą tvirtino DNB banko prezidentas Bjornar Lund.
Keista, bet patinka
Kalbinti banko darbuotojai tvirtino jau apsipratę su nauja darbo tvarka ir pastebėję, kad išties daugiau bendrauja su kolegomis.
„Pirmą kartą dirbu neturėdamas konkrečios darbo vietos, savo stalo, stalčių. Iš pradžių atrodė keista, bet greitai padėjo aiškėti privalumai, nes kolegos tapo prieinamesni. Pamatai, nueini, išsprendi klausimą ir nebereikia organizuoti susitikimo, todėl susitaupo laiko. Ir visada švarus stalas, nes išeinant iš darbo reikia nunešti daiktus į spintelę. Kitą rytą vėl nueini prie švaraus stalo“, – 15min pasakojo banko darbuotojas Darius.
Anot jo, daugiausia abejonių dėl darbo bendroje erdvėje buvo kilę dėl triukšmo. Tačiau biuro bendroje erdvėje kalbėti garsiai draudžiama.
„Net telefonu kalbant reikia kažkur išeiti, kad kitiems netrukdytum. Turim kelis kambariukus, kurie tikrai paverčia. Ten kalbame telefonu, rengiame susitikimus. Anksčiau buvome pripratę, kad kabinete sėdi keli žmonės ir garsiai kalbėdavome. Čia, bent aš, rečiau kalbu telefonu iš darbo vietos“, – apie darbo specifiką atvirame biure pasakojo banke dirbantis Audrius.
Buvo pereinamasis periodas
Anksčiau kabinetuose sėdėjusiems darbuotojams reikėjo padėti persiorientuoti prie naujų darbo sąlygų, sako DNB Personalo tarnybos vadovė Elvina Nagelytė-Boboriko.
„Pasiruošimas truko 1,5-2 metus. Personalo skyrius daugiau nei metus dirbo pagal naujus principus senajame pastate – taip sprendėme, kas veikia, o kas ne. Kad nebūtų pasipriešinimo, darbuotojams leidome prisidėti prie naujos būstinės kūrimo. Pavyzdžiui, išsirinkti baldus, vietą, kur įsikurs jų skyrius. Atsižvelgdami į darbuotojų idėjas ir pasiūlymus, įdiegėme ir daugiau naujovių: nuo gazuoto vandens čiaupo ar skirtingų kavos rūšių iki susitikimų salių pavadinimų“, – pasakojo ji.
Personalo specialistės teigimu, kol kas darbuotojai pokyčius vertina tik teigiamai. Tiesa, dabar visi laukia, kada atsidarys kavinė.
„Reakcijos, iš tiesų, teigiamos. Nors viskas yra kitaip, mes dar mokomės ir bandome susitarti, kaip dirbti“, – tikino E.Nagelytė-Boboriko.
Pirmajame pastato aukšte veikia ir naujas klientų aptarnavimo padalinys. Jame nuspręsta atsisakyta eilių valdymo sistemos – kiekvieną klientą pasitinka banko konsultantas. Taip pat įkurta edukacijai skirta zona.
Verslo centre „Quadrum“, į kurį Norvegijos kapitalo bendrovė „Schage“ investavo daugiau nei 75 mln. eurų, iš viso daugiau nei 3 tūkst. žmonių.
Komplekse taip pat įsikurs biurai, sporto klubas, vaikų darželis, kirpykla, valykla, parduotuvės, maitinimo įstaigos. Čia bus įkurtos penkios meno erdvės ir žaliosios zonos.
Po kompleksu įrengtas 700 vietų požeminis garažas. Verslo centre įrengta geoterminio šildymo sistema, o pastatas bus sertifikuotas pagal tarptautinį BREEAM sertifikatą.