Būsimam viešbučiui Palangoje architektai jau turi pastabų

Palangoje, Vytauto gatvėje, planuojamas viešbutis. Klaipėdos regioninė architektūros taryba (RAT) įvertino projektinių pasiūlymus ir pasiūlė tobulinti projektą.
Palangoje planuojamas viešbutis
Palangoje planuojamas viešbutis / „Architektų biuras G.Natkevičius ir partneriai“

RAT įvertino „Architektų biuras G. Natkevičius ir partneriai“ projekto (autoriai – Tomas Jūras ir Gintautas Natkevičius) atitikimą architektūros kokybės kriterijams. Specialistai teigiamai įvertino architektūrinę idėją, stiliaus vientisumą ir išraiškos estetiškumą, tačiau įžvelgė ir trūkumų dėl kurių pateikė rekomendacijas.

„Architektūriniai sprendiniai inovatyvūs, bendra pastato stilistika yra įdomi ir išskirtinė, tačiau, vertinant kontekstualumo, urbanistinio integralumo bei funkcionalumo požiūriu, projektas tobulintinas“, – pranešime spaudai cituojamas Klaipėdos RAT pirmininkas E.Andrijauskas.

Registrų centro duomenimis, sklypą Vytauto g. 21 valdo bendrovė „Transriva projektai“, kurią per „RAR transportas“ valdo Rimutis Janulis. Pastaroji bendrovė taip pat valdo logistikos įmonę „Transriva“.

„Architektų biuras G.Natkevičius ir partneriai“/Palangoje planuojamas viešbutis
„Architektų biuras G.Natkevičius ir partneriai“/Palangoje planuojamas viešbutis

Pranešime teigiama, kad RAT ekspertai, neabejodami „Architektų biuras G.Natkevičius ir partneriai“ suprojektuoto statinio bendra architektūrine išraiška, kvestionavo, ar tokios stilistikos pastatas dera konkrečioje aplinkoje, ar koreliuoja su Vytauto gatvės užstatymu. Taip pat klausė, ar konteksto interpretacijos nėra tiek laisvos, kad siūlomų pastatų išraišką keičia į nekontekstualią.

„Kita vertus, buvo išsakyta nuomonė, kad Palangoje, bent jau miesto dinamiškiausiose architektūrinės–urbanistinės kaitos teritorijose, tradiciškai atsiranda išskirtinės architektūros pastatai ir tai vertintina teigiamai.

Daugiausiai abejonių ir pastabų sulaukęs urbanistinio integralumo (santykio su kontekstu) naratyvas buvo aptariamas tiek statinių padėties gatvių išklotinėje, tiek pastatų mansardinio aukšto sprendinio, tiek apdailos požiūriais“, – rašoma pranešime.

„Architektų biuras G.Natkevičius ir partneriai“/Palangoje planuojamas viešbutis
„Architektų biuras G.Natkevičius ir partneriai“/Palangoje planuojamas viešbutis

Nurodoma, kad ekspertų neįtikino autorių sprendimas perstumti pastatus Vytauto gatvės atžvilgiu, taip keičiant vakarinę gatvės užstatymo liniją, kuri yra nusistovėjusi nuo pat Kęstučio gatvės. Su tuo susijusi ir pagrindinė Klaipėdos RAT rekomendacija projekto autoriams – atsisakyti perstūmimo arba ieškoti subtilesnės reakcijos į Vytauto gatvės linkį, nežalojant gatvės urbanistinio audinio.

RAT rekomendacijose taip pat teigiama, jog komplekso skaidymas į du tūrius yra priimtinas, tačiau jie neturi būti visiškai identiški dėl skirtingo urbanistinio konteksto ties pietiniu tūriu ir šiauriniu korpusu. Mansardinis (trečiasis) aukštas neturi kartoti pirmųjų aukštų masyvumo, taip pat turėtų būti tikslinama pirmųjų aukštų planinė struktūra, pašalinant normatyvines klaidas ir aiškiau akcentuojant pagrindinius įėjimus bei vestibiulio reprezentacines erdves. Ekspertai rekomendavo atsisakyti bent dalies medžių vidiniame kieme kirtimo, tikslinti kiemo planą rekreacijos erdvių didinimo linkme.

RAT išvadoje nurodoma, kad Palangoje Vytauto g. 21 planuojama viešbučių paskirties pastatšų statyba.

Išvadoje nurodoma, kad teritorijoje šiuo metu suprojektuoti du identiški, dviejų aukštų su mansarda pastatai.

„Stačiakampio plano formos pastatuose planuojami viešbučiai šeimyniniam poilsiui, kurių pirmuose aukštuose numatytos bendros viešbučio patalpos – recepcijos bei vaikų žaidimų erdvės“, – rašoma išvadose.

Įvažiavimas į sklypą numatytas iš S.Dariaus ir S.Girėno gatvės, kieme numatant 25 vietų automobilių stovėjimo aikštelę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis