Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Lietuviai kartu su lenkais nusitaikė į „Teslą“

Lietuvos kapitalo bendrovė „MGP Investicija“ kartu su Varšuvoje įsikūrusia kompanija „Virtll Spolka Zograniczona Odpowiedzialnoscia“ Vilniaus pietiniame aplinkkelyje suplanavo statyti elektromobilių stotelių centrą, statybinių medžiagų parduotuvę bei degalinę.
Sklypas Pietiniame aplinkkelyje
Sklypas pietiniame aplinkkelyje / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Lenkai lietuviams už 20 proc. kuriamos įmonės akcijų apmokėjo kriptovaliuta. Be to, artimiausiu metu Lenkijoje vyks kriptovaliutų žetonų platinimas (angl. initial coin offering, ICO), kuriuo taikomasi į elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrą ir siekiama privilioti „Teslą“.

Gaivins pietinį aplinkkelį

Varšuvoje įsikūrusi kompanija kartu su lietuviais „MGP investicija“ perka tris sklypus Vilniaus pietiniame aplinkkelyje, Tūkstantmečio gatvėje, kuri ribojasi su Prūsų ir Panerių gatvėmis. Bendras plotas sudarys apie 2 hektarus.

„Pietinio aplinkkelio Tūkstantmečio gatvės teritorija ties Naujininkais ir Naujamiesčiu jau seniai traukė mūsų, „MGP Investicijos“, dėmesį, mes čia turime plėtros planų. Todėl su teisininkų ir architektų pagalba detaliai išanalizavome, atlikome reikiamą galimybių studiją galimų projektų vystymo eigoms numatyti“, – 15min sakė „MGP investicija“ generalinis direktorius Gediminas Gabrielaitis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Sklypas Pietiniame aplinkkelyje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Sklypas Pietiniame aplinkkelyje

Iš viso bendrovė sklypuose planuoja įgyvendinti tris projektus – pastatyti elektromobilių įkrovimo centrą, kuriame būtų įrengtos 7 vietos. Taip pat bandoma pritraukti Lenkijos statybinių medžiagų parduotuvę bei degalinę, su kuria irgi šiuo metu vyksta derybos.

„Šiuo metu statybinių medžiagų parduotuvių tinklas derasi su mumis, todėl dėl konfidencialumo negalime atskleisti, kas“, – teigė G.Gabrielaitis.

Bendra investicija į visą projektą turėtų siekti apie 8,5 mln. eurų.

Šiemet „MGP investicijos“ planuoja užbaigti sklypų įsigijimo sandorius, po kurių eitų pastatų planavimo procesai. Visą projektą bendrovė planuoja baigti 2021 metais, tačiau elektromobilių stoteles, jei pavyks susitarti su institucijomis, tikimasi pastatyti per pusmetį.

Už akcijas atsiskaitė kriptovaliuta

Šiuo metu bendrovė „MGP investicija“ planuoja persikvalifikuoti į koncerną „MGP grupė“, kur bus sujungtos visų turimų įmonių akcijos. Būtent dalį šios įmonės, 20 proc., pagal ketinimo protokolą Lenkijos bendrovė įsigijo kriptovaliuta.

„Mus sužavėjo toks Lenkijos įmonės pasiūlymas, nes jis turėjo platesnes galimybes. Šios galimybės susijusios su elektromobilių krovimo ICO. Kuriama platforma bus skirta vystyti ir finansuoti elektromobilių įkrovimo esamas ir būsimas stoteles su savo vidine sistema ir infrastruktūra, padedančia elektromobilių savininkams sparčiausiu būdu įkrauti savo transporto priemones ne tik mieste, bet ir už miesto ribų.

Mus sudomino Varšuvos įmonė, ji labai inovatyviai į viską pasižiūrėjo. Mes čia būtume dar mąstę ir mąstę, ką ir kaip daryti, o jų pasiūlymas tiko. Taip pat įėjome į kriptovaliutos rinką ir pamatėme, kaip reikia žaisti, kada krinta, kada ne“, – sakė „MGP investicijos“ vadovas.

123RF.com nuotr./Bitkoinai
123RF.com nuotr./Bitkoinai

Bandys pritraukti „Teslą“

G.Gabrielaitis pasakojo, kad šiuo metu rengiamasi kriptovaliutų žetonų platinimui (angl. initial coin offering, ICO). Šiuo projektu lietuviai kartu su lenkais bando pritraukti amerikiečių automobilių gamintoją „Teslą“ bei jų siūlomas greitojo įkrovimo stoteles.

„Projektas naujas ir inovatyvus bei reikalauja labai gerai matomos, patogios ir lengvai pasiekiamos teritorijos. Būtent tokius sklypus ir įsigijome. Tai bus savotiška reklama tokio pobūdžio projektų plėtrai. Visi suprantame, kad elektromobiliai yra mūsų ateitis įvairiose srityse, ekologijos sektoriuje, taupumo prasme, inovatyvioje ateities perspektyvoje. Dabar kuriami ICO saulės baterijų elektros išgavimo projektai, po ko galėsime atitikti europinius standartus ir orientuotis į greitojo įkrovimo stoteles, kurios reikalingos „Teslai“, – pasakojo G.Gabrielaitis.

Be to, pasak G.Gabrielaičio, bendrovė susidomėjo ir sklypu prie kelio „Via Baltica“, kuris yra prie Kauno, ir šiuo metu derasi su jo savininkais, kad galėtų perpirkti. Tačiau šis projektas galėtų būti vystomas ateityje.

„Kol kas su Varšuvos įmone bandome „Teslą“ pritraukti kaip bendradarbiautoją. Jiems siūlome įrengti elektromobilių stotelių centrus, kurie būtų gerai matomoje ir privažiuojamoje vietoje. Jiems mums atsakė, kad jiems tinka sklypas prie Kauno, įdomi mūsų vieta. Iš karto mums nubraižė, kur dar turėtų atsirasti, kad apie jas galėtų mąstyti kaip apie įkrovimo stoteles, kur būtų galima įrengti „Teslos“ stoteles su greituoju įkrovimu“, – kalbėjo G.Gabrielaitis.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Kelionė „Tesla Model X“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Kelionė „Tesla Model X“

Anot jo, jeigu projektas pasiteisintų ir „Tesla“ pritartų jų kuriamam ICO, tuomet bendrovė siektų plėsti būtent „Teslos“ įkrovimo stotelių centrus.

„Pritraukti „Teslą“ būtų didžiausia mūsų svajonė, todėl visko tiek ir darome. Bet iš pradžių norėjome sukurti ICO sertifikatą, bandyti jį išleisti ir žiūrėti, kiek jis pasaulinėje rinkoje pasiteisins. Jeigu „Tesla“ pritartų ICO ir galėtų dalyvauti kaip vardas mūsų ICO pristatomajame projekte, mes jį ir kurtume tik remdamiesi „Teslos“ plėtra. Bet jeigu jie sakys, kad ši vieta arba kas nors kita netinka, ir jie rinksis ICO plėtrą kitose šalyse, tuomet mes čia NT paliksime paprastas elektromobilių stoteles, o ne „Teslos“, – 15min pasakojo G.Gabrielaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas