Neįtikėtinas vaizdas prie parduotuvių – STOP juostos ir srautą reguliuojanti apsauga, bet ribojimams pasiruošė ne visi

Prie didžiųjų prekybos tinklų ir parduotuvių – neeilinis vaizdas. Nuo trečiadienio prekybininkai, pagal Vyriausybės nurodymą, turėjo uždaryti didžiąją dalį savo automobilių aikštelių ir palikti tik 20 proc. stovėjimo vietų. Didžiųjų prekybos centrų stovėjimo aikšteles apvažiavę 15min žurnalistai įsitikino, kad kai kuriems prekybininkams laiko pasiruošti pritrūko, o prie prekybos vietų besisukiojantys vairuotojai, regis, buvo ne itin patenkinti tokiu Vyriausybės sprendimu.
Prekybos centro „Akropolis“ stovėjimo aikštelė
Prekybos centro „Akropolis“ stovėjimo aikštelė / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Užuot apskritai uždraudusi prekybos centrų veiklą, siekdama sumažinti žmonių srautus Vyriausybė prekybininkams dar pirmadienį nurodė uždaryti didžiąją dalį savo automobilių stovėjimo aikštelių.

Pagal nuo trečiadienio įsigaliojusį reikalavimą, leidžiama užimti ne daugiau nei 20 proc. vietų.

15min apvažiavo didžiuosius Vilniaus prekybos centrus, dalį parduotuvių ir patikrino, ar visur reikalavimas įgyvendintas bei kokių būdų ėmėsi sostinėje įsikūrę prekeiviai.

Apie vidurdienį žmonių prekybos vietose vis tiek buvo gausu, o sumažėjęs vietų skaičius ir dėl to kylantis erzelis tautiečiams, regis, nė motais.

Uždarė požemines aikšteles

Savo ekskursiją pradėjome nuo Žvėryno rajone įsikūrusio prekybos centro „Panorama“. Čia uždarytas -2 aukštas ir dalis -1 požeminės automobilių aikštelės geltonoje zonoje.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Panorama“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Panorama“ stovėjimo aikštelė

Į patį žemiausią aukštą įvažiuoti trukdo blokeliai, o aukščiau neleistinos vietos užbarikaduotos STOP juosta bei kūgeliais.

„Reaguodami į Vyriausybės sprendimus ir rūpindamiesi savo lankytojų bei nuomininkų sveikata, nuo šio ryto visiškai uždarėme -2 PC „Panorama“ automobilių aikštelės aukštą, o -1 aukšte užtvėrėme dalį erdvės ir taip apribojome automobilių stovėjimų vietų skaičių, kad šis atitiktų prekybininkams iškeltus reikalavimus“, – 15min komentavo prekybos centro rinkodaros vadovė Eglė Ušinskienė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Panorama“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Panorama“ stovėjimo aikštelė

Niekada nematyti „Akropolio“ vaizdai

Tuo tarpu Vilniaus „Akropolio“ automobilių stovėjimo aikštelė – lyg iš fantastikos srities. Atvažiavus matoma, kad priekinė dalis aikštelės uždaryta, tačiau toliau, palei Ozo gatvę išsidėsčiusios vietos – atviros lankytojams.

Tačiau pakėlus į dangų droną vaizdas neįtikėtinas – tūkstančiai parkavimo vietų – tuščios. Jos atskirtos tvoromis, STOP juostomis, o tvarką prižiūri apsauga.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Akropolis“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Akropolis“ stovėjimo aikštelė

Dominykas Mertinas, „Akropolis Group“ komunikacijos departamento vadovas 15min teigė, kad lankytojams palikta ne daugiau 20 proc. automobilių stovėjimo vietų, liekančių iš bendro parkavimo vietų, atėmus žmonėms su negalia ir darbuotojams skirtas vietas.

„Vietos, kuriose parkuotis neleidžiama, aptvertos naudojant stop juostas ir kitas priemones. Taip pat aikštelėse turime papildomų apsaugos darbuotojų, kurie prekybos centrų darbo metu padeda reguliuoti eismą aikštelėse, nukreipinės automobilių srautus ten, kur bus laisvų vietų.

Suprantame ir galimas neigiamas pirkėjų emocijas, kadangi šie griežtesni ribojimai atsirado prieš pat didžiąsias metų šventes, kada visi ieško dovanų artimiesiems ir produktų vaišių stalui. Todėl rekomenduojame jiems apsipirkimus susiplanuoti taip, kad jie keltų kuo mažiau įtampos ir streso: namuose susidaryti prekių sąrašą, susiplanuoti, kokias parduotuves būtina aplankyti, į prekybos centrus vykti tuo metu, kai yra mažiausi žmonių srautai, apsipirkti vykti po vieną ir įsigyti produktų ilgesniam laikui“, – komentavo jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Akropolis“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Akropolis“ stovėjimo aikštelė

Be to, atvykus į akį krenta tai, jog dalyje uždarytų aikštelių vis tiek gausu automobilių. Tikėtina, šie automobiliai buvo per naktį palikti aplinkinių namų gyventojų.

Nenoriai stato į kas antrą vietą

Keliaujant toliau po prekybos centrus užsukame į „Ozą“, kuris turi tiek mokamą ir šlagbaumais reguliuojamą, tiek daugiaaukštę, niekaip nereguliuojamą aikštelę. Kadangi mokamoje aikštelėje rodoma, jog nėra vietų, keliaujame į didžiąją. Prie įvažiavimo mus iškart pasitinka apsauga, kuri nukreipia, kur link reikėtų judėti.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelė

Važiuojant į viršų visur kabo prašymai automobilius statyti į kas antrą vietą, o pakilus iki 2A aikštelės kelią užkerta STOP juostos ir užtvaros. Čia stovinti apsauga taip pat paragina judėti aikštelės link.

Anot Inos Augulienės, prekybos ir pramogų centro „Ozas“ valdytojos, šis valdžios reikalavimas tapo dideliu iššūkiu, nes tam prireikė didesnių apsaugos kiekių ir atitinkamai – finansinių resursų.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelė

„Mokamos stovėjimo aikštelės sistemą suprogramavome taip, kad būtų įleistas tik tam tikras kiekis automobilių, kad sudėjus mokamos lauko aikštelės ir daugiaaukštės aikštelės leistiną parkavimo vietų skaičių būtų užimta ne daugiau kaip 20 proc. visų „Ozo“ parkavimo vietų“, – sakė ji.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelė

I.Augulienė paantrino D.Mertinui dėl to, kad šis sprendimas sukels nepatogumų lankytojams, negalėjusiems patekti į stovėjimo aikštelę. Tačiau, anot pašnekovės, šiuo atveju prekybininkai turi vadovautis visais Vyriausybės nurodymais.

„Raginame į prekybos centrą vykti tik gerai apgalvotiems, tikslingiems, greitiems apsipirkimams, lankytis tik po vieną asmenį iš šeimos ir būtinai likti namie pasireiškus bent menkiausiems peršalimo simptomams“, – pakartojo ji.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Ozas“ stovėjimo aikštelė

Be to, nuspręsta prailginti prekybos centro darbo laiką viena valanda. Nuo gruodžio 11 d. iki 23 d. prekybos centras veiks nuo 9 val. iki 21 val.

„Darbo laiko ilginimas rekomenduojamas siekiant išskirstyti lankytojų srautus ir dar labiau sumažinti koncentruoto srauto tikimybę. Ilgindami darbo laiką, lankytojus raginsime rinktis mažiau populiarias apsilankymo valandas, kai prekybos centras tuštesnis“, – kalbėjo I.Augulienė.

Tiesa, visuose trijuose prekybos centruose ryškėja vienas bendras bruožas – kad ir kiek žmonėms sakysi nevažiuoti, jie vis tiek atvyks automobiliu ir bandys surasti vietos automobiliui.

Pavyzdžiui, „Akropolyje“ dalis paliko mašinas prie tvoros, taip sukeldami sunkumų kitiems tvarkingai pastatyti automobilį. „Oze“, nors visų prašoma statyti automobilius į kas antrą vietą, ne visi šio reikalavimo laikosi – ypač besistatantys viršutiniuose aukštuose.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Akropolis“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Akropolis“ stovėjimo aikštelė

Aptvertų vietų reikia paieškoti

Pajudėjus Žirmūnų link, užsukame į namų apdailos centrą „Unideco“, kur STOP juostų ir uždarytų erdvių neaptinkame. Tiesa, reikia paminėti, kad čia įsikūrę begalė prekybininkų. „MC grupės“ generalinis direktorius Audrius Mockus 15min sakė, kad nors jų valdomas namų apdailos centras yra specializuotos prekybos, kasdien sulaukia beveik 2 tūkst. lankytojų ir absoliuti dauguma čia atvyksta automobiliais.

„Teritorijoje turime nemokamą 300 vietų parkingą, kuriame automobilius parkuoja tiek klientai, tiek ir parduotuvių darbuotojai. Norėdami sudaryti sąlygas nuomininkams bei klientams patogiai atvykti apsipirkti, atskyrėme darbuotojų ir klientų parkavimo zonas“, – kalbėjo jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Unideco“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centro „Unideco“ stovėjimo aikštelė

Pasak A.Mockaus, kadangi Vyriausybės nutarimas aiškiai apibrėžia, kad 20 proc. automobilių stovėjimo vietų – neįskaitant darbuotojų vietų, visiems nuomininkams, t. y. parduotuvių darbuotojams leista parkuotis tam skirtose zonose, kurios yra toliau nuo pagrindinių įėjimų.

„Tuo tarpu likusias vietas, skirtas klientams, atitvėrėme stop juostomis ir palikome tik penktadalį, taip, kaip to reikalauja Vyriausybės nutarimas“, – aiškino jis.

Tiesa, 15min žurnalistai šių STOP juostų nematė, tačiau jos buvo kitoje vietoje, nurodė prekybininkų atstovai.

Bendrovės nuotr./„Unideco“
Bendrovės nuotr./„Unideco“

Nespėjo pasirengti

Važiuojant kitos parduotuvės link, užsukame į didžiąją Šiaurės miestelio „Rimi“, tačiau čia apie vidurdienį nebuvo nė ženklo STOP juostų, blokelių ar dar kokių nors kitų užtvėrimo būdų. Pavažinėjus po kitų prekybininkų aikšteles, atrodė, lyg būtume nusikėlę į praeitį, kuomet vieta automobiliui prie prekybos vietos nebuvo deficitas.

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė nustebo išgirdusi tokią žinią, tačiau paaiškino, kodėl taip nutiko.

„Dėl netikėtai didelio paslaugų poreikio rangovai nespėja atlikti darbų, bet jie turi būti baigti dar šiandien“, – patikino 15min ji.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Rimi“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Rimi“ stovėjimo aikštelė

Tiesa, dar prieš įsigaliojant reikalavimams, prekybos tinklas buvo numatęs, kaip turėtų atrodyti sistema. Lengviausia prekybininkams su aikštelėmis, kurios jiems priklauso ar jas valdo bei kuriose įrengta kontrolės sistema, pavyzdžiui, kaip Kedrų gatvėje.

„Sistema perprogramuota taip, kad į parkavimo aikštelę būtų įleidžiama tiek automobilių, jog vienu metu būtų užimta ne daugiau nei 20 proc. visų vietų, neskaičiuojant vietų, skirtų „Rimi“ ir „Rimi“ nuomininkų darbuotojams“, – 15min sakė R.Keršienė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Rimi“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Rimi“ stovėjimo aikštelė

Ten, kur nėra tokios kontrolės sistemos, aptvarais užtveriama 80 proc. stovėjimo vietų, neskaičiuojant vietų, skirtų parduotuvės ir nuomininkų darbuotojams.

„Tose aikštelėse, kurios įrengtos prie prekybos centrų, kuriuose „Rimi“ yra tik nuomininkė, parkavimo vietų ribojimo kontrolę vykdys jų savininkai“, – kalbėjo R.Keršienė.

Tačiau, pasak R.Keršienės, nepaisant rastų sprendimų, „Rimi“ šį sprendimą vertina kaip sunkiai įgyvendinamą, keliantį papildomų rūpesčių prekybos tinklui, kurio pagrindinis rūpestis šiuo metu yra pirkėjų ir darbuotojų saugumas.

„Tuo tarpu parkavimo vietų ribojimas, priešingai, sumažins pirkėjų galimybes apsipirkti didesniais kiekiais, atvykstant automobiliais, kels papildomas rizikas, jiems naudojantis viešuoju transportu, skatins parduotuvėse lankytis dažniau, o tai yra nesuderinama su saugumo reikalavimais ir rekomendacijomis“, – įspėjo ji.

Be to, R.Keršienė atkreipė dėmesį, jog ribojant vietų skaičių parkavimo aukštelėse prie prekybos centrų, didės prie jų gatvėse, kiemuose paliekamų automobilių skaičius ir tai neigiamai atsilieps eismo saugumui.

Pasiruošti nespėjo kai kurios „Norfos“ parduotuvės. 15min apsilankė įsikūrusioje greta Liepkalnio slidinėjimo bazės, kur paletėmis buvo užkardytos tik penkios vietos.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Norfa“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Norfa“ stovėjimo aikštelė

Prekybos tinklo atstovas spaudai Darius Ryliškis nedaugžodžiavo ir patvirtino, jog bandoma šį reikalavimą įgyvendinti.

„Kiekvienos parduotuvės vadovas nuspręs, kaip įgyvendinti reikalavimą. Mes tvarkomės, tvarkysimės, bet kadangi laiko labai mažai buvo skirta susitvarkymui, ne visur spėjame. Stengsimės padaryti tai kuo greičiau“, – 15min sakė jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Norfa“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Norfa“ stovėjimo aikštelė

Į šią problemą dar antradienį atkreipė dėmesį ir Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

„Kol kas vis dar ieškome techninių sprendimų ir svarstome įvairias galimybes, kaip įgyvendinti Vyriausybės reikalavimą, kad automobilių stovėjimo aikštelėse būtų užpildytos ne daugiau kaip 20 proc. vietų. Automobilių statymas nuo rytojaus bus ribojamas didžiuosiuose Lietuvos miestuose, tačiau gali prireikti šiek tiek daugiau laiko, kad šią priemonę įgyvendintume visoje šalyje, kur veikia 252 parduotuvės“, – antradienį 15min komentavo ji.

Didelis galvos skausmas

„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė taip pat atkreipia dėmesį, kad iššūkių užtikrinti šį reguliavimą yra tikrai nemažai. Daugelis prekybos tinklo parduotuvių stovėjimo aikštelių yra nereguliuojamos ir jose automobilius stato aplinkinių namų gyventojai.

„Tad reikia tartis šiuo metu su jais, kad jie patrauktų savo automobilius. Be to, yra parduotuvių aikštelių, kurių mes neadministruojame“, – 15min sakė ji.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Iki“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės „Iki“ stovėjimo aikštelė

Taip pat iškilo klausimų dėl kaimų, mažesnių miestelių gyventojų, kurie važiuoja apsipirkti į didesnius miestus.

„Jie neturi galimybių nusipirkti maisto internetu, nes tiesiog ten internetinės parduotuvės neveikia. Tad tokiems gyventojams kils iššūkių rasti vietą pasistatyti automobilį prie parduotuvių.

Beje, verta paminėti ir tai, kad daugelyje šalių, pvz., Vokietijoje, automobilių aukštelėse, atvirkščiai, nuimti apmokestinimai, kad kuo daugiau žmonių atvyktų automobiliu ir apsipirktų didesniais kiekiais, todėl rečiau važiuotų į parduotuvę, nesinaudotų viešuoju transportu“, – aiškino V.Budrienė.

Stendai ir apsauga

Beje, geriausiai pasiruošę, be „Akropolio“, pasirodė ir prekybos centras „Ikea“. Čia keistai atrodė begalė tuščių eilių bei informaciniai stendai.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės„Ikea“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės„Ikea“ stovėjimo aikštelė

Renata Dantė, „Ikea“ korporatyvinės komunikacijos vadovė Baltijos šalims, 15min teigė, kad nuo trečiadienio pradėtas riboti automobilių statymas aikštelėje.

„Automobilių judėjimo srautas valdomas žymekliais, o reikalui esant tą darys ir paskirti žmonės. Taip pat taikome kitus naujausius saugumo reikalavimus: lankytojų srauto ribojimą, susibūrimų ir eilių kontrolę, tęsiame dezinfekciją ir kitas taikytas kompleksines saugumo priemones“, – tikino ji.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės„Ikea“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotuvės„Ikea“ stovėjimo aikštelė

Ribojimo hitas – STOP juosta

Kone visi prekybininkai į pagalbą siekiant sumažinti leistinų automobilių stovėjimo vietų kiekį pasitelkė STOP juostą. Ne išimtis ir „Nordica“ ar „Ogmios“ miestelis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Stovėjimo aikštelė Šiaurės miestelyje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Stovėjimo aikštelė Šiaurės miestelyje

Tačiau labiausiai prajuokinusį vaizdą 15min žurnalistai pamatė greta Naujininkų rajone įsikūrusios „Lidl“ parduotuvės. Čia STOP juostai į pagalbą atskubėjo vežimėliai.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotvės „Lidl“ stovėjimo aikštelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Parduotvės „Lidl“ stovėjimo aikštelė

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė 15min teigė, kad automobilių aikštelių plotai yra užtverti STOP juostomis bei atitvarais. Tuo tarpu vežimėliai naudojami vietoje atitvarų, nes per tokį trumpą laiką jų gauti pakankamą kiekį yra sudėtinga.

„Visose aikštelėse taip pat yra paliktos parkavimo vietos neįgaliesiems bei parduotuvės personalui. Automobilių stovėjimo aikštelėse esame pakabinę ir informacinius pranešimus, kurie pirkėjus informuoja apie vykdomus reikalavimus“ – tikino ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis