Pirmadienį Vilniaus miesto savivaldybėje vyks projekto viešasis svarstymas, tačiau prieš jam prasidedant Pilaitės gyventojai parengė pastabas prekybos centrą statysiančiai bendrovei „Trečioji kregždė“.
Pilaitiškių nuomone, projektiniai pasiūlymai rengiami tik ribotoje lokalinėje apimtyje, neatlikus poveikio aplinkai vertinimo, neturint esamų transporto srautų tyrimų ir būsimų transporto srautų modeliavimo. Taip pat projektas, anot jų, nesprendžia, kokią įtaką prekybos centras darys visų Pilaitės gyventojų judėjimui iš miesto į Pilaitę ir iš rajono į miestą, mat iš esmės į rajoną galima patekti tik vienu keliu – Pilaitės prospektu.
„Vykdant tokią radikalią eismo Pilaitės rajone reformą, be investicijų į kelių infrastruktūrą, tokio didelio projekto kaip prekybos centras įgyvendinti negalima, nes jis prieštarauja Pilaitės gyventojų interesams – pasiekti namus/darbovietę/kt. be dirbtinių papildomų kliūčių. Kadangi esami 2 šviesoforai Pilaitės prospekte yra neatsakingo projektavimo ir, Savivaldybei tvirtinant šiuos projektus, didžiulių spūsčių Pilaitėje padarinys, padidėjus transporto srautams į/iš prekybos centrą transporto srautai tik dar labiau padidės, su kuo dauguma Pilaitės gyventojų kategoriškai nesutinka“, – rašoma dokumente.
Pilaitės gyventojų teigimu, pirmiausia reikėtų išspręsti ir įrengti papildomą transporto infrastruktūrą, o tik po to statyti prekybos centrą. Jie pateikė 8 siūlymus, tik kuriuos įgyvendinus būtų galimos statybos.
Reikalauja sutvarkyti transporto srautus dabar
Pirmiausia gyventojai reikalauja suprojektuoti ir pastatyti viaduką per aplinkkelį nuo Viršuliškių skersgatvio į Sidaronių gatvę su visais nuvažiavimais ir tik po to pradėti galvoti statyti prekybos centrą.
„Šiuo atveju Pilaitės bendruomenė nesutinka su Savivaldybės mąstymu infrastruktūrą numatyti vėliau nei patį objektą, nes Vilniaus blogieji pavyzdžiai rodo, kad ta suplanuota infrastruktūra atsiranda po 10 metų arba visai neatsiranda“, – rašoma dokumente. Gyventojai turi omeny tik užpernai pastatytą požeminę perėją prie „Maximos“ ir „Pupos“ bei taip ir neįgyvendintą viaduką prie „Akropolio“.
Taip pat gyventojai siūlo atlikti transporto srautų tyrimus ir modeliavimą sankryžose esant prekybos centrui ir, kaip bus, jį pastačius. Prašoma pagal tyrimų duomenis parengti taršos ir triukšmingumo skaičiavimus.
Pilaitės gyventojai reikalauja pateikti pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto judėjimo schemas pagal projektinių pasiūlymų sprendinius. Be to, prašoma pailginti atkarpą tarp projektuojamo Pilaitės pr. nusukimo į prekybos centrą, mat dėl tikėtino intensyvaus transporto srauto dabar projektuojama lėtėjimo juosta yra per trumpa.
„Jau dabar išsukant iš Vakarinio aplinkkelio į Pilaitės pr. kryžiuojasi mašinų srautai, o norintiems nusukti į V.Pociūnio gatvę dviem juostomis saugumo problema dėl trumpo atstumo dar labiau paaštrės“, – įsitikinę gyventojai.
Gyventojai sunerimę, ar tikrai prekybos centrui užteks planuojamų automobilių stovėjimo vietų. Pagal projektinius pasiūlymus, iš viso per du sklypus teritorijoje turėtų būti įrengta 1260 automobilių stovėjimo vietų.
Pilaitiškiai rašte rašo, kad atlikus papildomus judėjimo srautų ir kitus reikalingus tyrimus reikėtų įvertinti ir pateikti ataskaitą, ar naujas viadukas sureguliuotų eismą į ir iš numatomo prekybos centro bei į ir iš Pilaitės. Jie nuogąstauja, kad pagrindiniai srautai objektui tektų Pilaitės prospektu, tuomet reikėtų „dobilo sankryžą“ projektuoti ne ties Sidaronių gatve ir Vakariniu aplinkkeliu, o ties Pilaitės prospektu ir V.Pociūno gatve.
„Taip pat siūlome prieš pradedant prekybos centro statybas užtikrinti geresnę susisiekimo infrastruktūrą, kad visiems būtų patogu judėti“, – teigiama dokumente.
Paskutinis gyventojų siūlymas – pakartotinai atlikti planuojamam prekybos centrui ir automobilių stovėjimo aikštelei kompleksinį arba atskirą kiekvienam objektui poveikio aplinkai vertinimą.
Raštą pasirašė iš viso 7 Pilaitės seniūnijos ir dar tiek pat vietovėje veikiančios bendruomenės ir nevyriausybinės organizacijos.
Įsikurs didžiausias Baltijos šalyse išparduotuvių tinklas
15min rašė, kad sostinės Vytauto Pociūno gatvėje planuojama statyti keturių aukštų, 80 tūkst. kv. m ploto prekybos centrą. 3,2 ha ploto teritorijoje iškilsiančiame pastate turėtų įsikurti didžiausias Baltijos šalyse išparduotuvių tinklas, taip pat kavinės, sporto klubas, batutų centras, kino teatras bei maisto prekių parduotuvė.
Statybas įmonė planuoja pradėti šių metų vasarą, o darbų pabaiga numatoma 2019 metų III–IV ketvirtį. Iš viso investicijos į projektą turėtų siekti iki 80 mln. eurų.
Nors oficialiai neatskleidžiama, koks prekybos tinklas įsikurs prekybos centre, tačiau vizualizacijose matoma „Rimi“ iškaba. Iš viso pastate turėtų įsikurti apie 150 parduotuvių.
15min skelbė, kad Vilniaus miesto savivaldybė statytojams buvo iškėlusi sąlygą rasti būdą sutvarkyti transporto srautus šioje miesto vietoje. Vilniaus meras Remigijus Šimašius tuomet sakė, kad naujasis prekybos centras čia išdygs tik tuo atveju, jei bus rasta būdų pagerinti susisiekimą ir jeigu tie būdai tiks investuotojams.
Laimis Marcinkevičius, bendrovės „Trečioji kregždė“ vadovas, vasario viduryje 15min teigė, kad nors nauja parduotuvė neblogins didžiausios rajono problemos – spūsčių rytais, tačiau sutarta įrengti papildomą juostą Pilaitės prospekte.
„Mes darome papildomas eismo juostas iš Pilaitės prospekto miesto link. Bus papildomos juostos, sumažės spūstys. Buvo diskusija su savivaldybe, kad rytais, kai yra didžiausios transporto spūstys iš Pilaitės į miestą, prekybos centras iš esmės nedirba ir jokios įtakos nedaro. Bet, pagal savivaldybės pageidavimą, būtent šias rytines transporto spūstis labiausiai ir spręsime papildomomis eismo juostomis“, – tikino pašnekovas.
Registrų centro duomenimis, įmonės „Trečioji kregždė“ akcininkai yra bendrovės „Gamaekspresas“, kurią valdo nekilnojamojo turto plėtros kompanija „Ogmios Real Estate“, taip pat bendrovė „3K investicija“, kurią valdo fiziniai asmenys.