Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu „TEC Infrastructure“ parengė projektinius pasiūlymus. Tilto autoriai – architektūrinį konkursą laimėję architektai Petras Išora, Ona Lozuraitytė, Dominykas Daunys, Ivane Ksnelashvili iš „KILD“ ir konstruktorius Vilius Karieta. Statinio projekto architektūrinės dalies vadovas – P.Išora.
Rangos konkursas – 2021 metais
Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis 15min informavo, kad per 2020 metus planuojama parengti techninį projektą.
„Parengus techninį projektą, skelbsime rangos darbų konkursą ne anksčiau nei 2021 metais. Galutinė statybos darbų kaina bus aiški tik po rangos konkurso“, – sakė M.Pakalnis.
Anksčiau skelbta, kad pagal konkurso sąlygas projekto sąmata neturėtų viršyti penkių milijonų eurų. Planuojama, kad naujasis pėsčiųjų tiltas turėtų būti pastatytas per ateinančius ketverius metus.
Vilniaus miesto savivaldybėje paskelbtame dokumente nurodoma, kad tilto ilgis sieks apie 159,4 metrus. Šis tiltas turėtų būti penktas pagal ilgį Vilniuje. Ilgiausias tiltas sostinėje – Valakampių tiltas (342 m).
Užvingio salos tilto plotis skirtingose vietose sieks nuo 9 (ties upės pakrantėmis) iki 23,5 metrų (galuose).
Planuojama terasa tilto centre
Architektų komandos idėja – Užvingio salos tiltas su išsišakojančiais takais bei panoraminėmis terasomis upės centre.
„Lengva linijinė tilto forma minimaliai prisiliečia prie Vingio bei Salos parkų krantų ir tolygiai išplatėja upės centre. Užvingio salos parkas kartu su ją pabrėžiančiu tiltu ansambliškai formuojami kaip vieša erdvė bei miesto ženklas – ansamblis“, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose.
Architektai siūlo kurti tris žaliąsias zonas: Užvingio salos parką, Vingio parko skverą bei tilto panoraminę terasą su žaliais intarpais.
„Tilto centras išplatėja sustoti panoraminei apžvalgai tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems. Centre išplatėjusi forma sukuria dvi terasas: A – sėdimąją terasą prie pėsčiųjų tako su vaizdu link Neries aukštupio, B – terasą tilto centre su vaizdu link Neries žemupio, skirtą stabtelti važiuojant dviračiu“, – siūlo architektai.
Viešas susitikimas su gyventojais numatomas lapkričio 12 dieną Vilniaus miesto savivaldybės administracijos tarybos posėdžių salėje.
Šie architektai yra žinomi savo tiltais, vienas iš jų laimėjimų – Pietų Korėjoje, Seule, konkurse 60 metrų ilgio ekologiško tilto projektui parengti irgi triumfavo KILD.
Tie patys architektai laimėjo konkursą ir Kaune, pasiūlė Nemuno krantus sujungti dviem tiltais. Vieną nuo Senamiesčio pusės į salą per kanalą, kitą – iš salos per Nemuną į Aleksotą.
Dar vienas tiltas – Žvėryne
15min primena, kad Vilniuje planuojamas dar vienas pėsčiųjų tiltas per Nerį, jį žadama statyti tarp Žvėryno ir A.Goštauto gatvės. Architektūrinio projekto konkursui pateikti 9 projektiniai pasiūlymai.
Spalio 22 dieną vyko vertinimo komisijos posėdis, todėl konkurso laimėtoją Vilniaus savivaldybė žada paskelbti artimiausiu metu.
Jo statybai savivaldybė planuoja skirti ne daugiau nei 5 mln. eurų.
Tilto plotis turės būti apie 8,5 metro, 3 metrai bus skirti pėstiesiems, 4 – dviratininkams, jo prieigos taip pat turės būti suprojektuotos atsižvelgiant į pėsčiųjų ir dviratininkų srautus.