„Darbai būtini, tiek siekiant spręsti iššūkius, su kuriais šiandien susiduria Vilniaus oro uostas – dažniau atvyksta didesni orlaiviai – tiek pritaikyti mažesnį poveikį aplinkai darančius moderniausius sprendinius“, – BNS sakė Lietuvos oro uostų atstovas spaudai Tadas Vasiliauskas.
„Visų darbų metu jokių esminių trikdžių įprastai oro uosto veiklai nenumatome“, – pridūrė jis.
56 orlaivių stovėjimo aikštelės oro uoste dabar nebūna užpildytos net ir piko metu, tačiau netinkamas jų išdėstymas neleidžia efektyviai atlikti operacijų, rašoma viešuose poveikio aplinkai vertinimo dokumentuose.
Pasak T.Vasiliausko, rangos konkursą numatoma skelbti rudenį, darbus tikimasi pradėti 2020 metų antrąjį ketvirtį, o baigti – 2021-ųjų pabaigoje.
Po rekonstrukcijos orlaivių vietos bus toliau nuo aplinkinių namų, bus išplėsta perono šiaurės rytų dalis, įrengiant naują dangą apie 6,9 hektaro plote. Dabar šioje teritorijoje plyti pieva.
Pasak T.Vasiliausko, bus sukurtos 5 papildomos orlaivių vietos.
Techninis šios rekonstrukcijos projektas buvo parengtas dar 2011 metais, tuomet už maždaug 10 mln. eurų atnaujinti peroną turėjo konkursą laimėjusi Vilniaus kelių ir inžinerinių tinklų tiesimo bendrovė „Fegda“.
Vis dėlto projektas iki šiol nebuvo įgyvendintas.
Maždaug pusė projekto vertės bus finansuojama europinėmis lėšomis.
„Sutartis buvo pasirašyta. Bet lygiagrečiai buvo daromos kitos procedūros, tame tarpe ir statybos leidimo gavimo procedūra. Kadangi ji užsitęsė ir leidimas gautas žymiai vėliau – pasikeitė faktinis tokio projekto poreikis“, – BNS sakė T.Vasiliauskas.
Dokumentuose nurodoma, kad įgyvendinant kitą – Vilniaus oro uosto terminalo rekonstrukcijos ir Labai svarbių asmenų terminalo perkėlimo – projektą, tapo būtina pakeisti trijų orlaivių stovėjimo aikštelių vietą, todėl buvo nuspręsta atnaujinti 2011 metais parengtą ir suderintą techninį projektą.
Maždaug pusė projekto vertės bus finansuojama europinėmis lėšomis.
2017 metų vasarą per 35 dienas už 18,7 mln. eurų buvo rekonstruotas Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas. Rekonstrukciją atliko Latvijos kelių statybos bendrovė „A.C.B.“ ir Kauno statybų bendrovė „Autokausta“.