Vartotojų teisės domėsis Baltupiuose iškilusiame „viešbutyje“ parduodamais butais

15min pranešus apie sostinės Baltupių mikrorajone iškilusiame „viešbutyje“ parduodamus butus, šia situacija susidomėjo ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Tarnyba aiškinsis, ar butus pristatantys skelbimai nėra klaidinanti reklama – už tokį pažeidimą grėstų bauda iki 100 tūkst. Eur.
Didlaukio g. 67A
Didlaukio g. 67A / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Reklamą įvertino kaip klaidinančią

15min jau rašė apie Baltupių mikrorajone iškilusį „viešbutį“, kuriame imta pardavinėti butus. Nekilnojamojo turto agentūros „Capital“ įkeltame skelbime buvo teigiama, kad parduodamas 2 kambarių, 34,65 kv. m ploto, butas Didlaukio g. 67A, Baltupiuose, taip pat pažymėta, kad „parduodami viešbučio paskirties butai“. Tačiau15min ėmus domėtis šia situacija, skelbimas buvo išimtas.

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos vadovas Mindaugas Statulevičius tokį apibūdinimą skelbime įvertino kaip klaidinančią reklamą. Jo aiškinimu, turėtų būti nurodyta, kad parduodamas ne butas, o patalpos.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Mindaugas Statulevičius
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Mindaugas Statulevičius

„Tokių atvejų mažėja, bet tai nėra nelegalu – matyt, sklypas komercinis arba nenori įrengti kažkokios infrastruktūros, būtinos gyvenamajam namui (mažiau stovėjimo aikštelių, želdynų, žaidimo aikštelių, saulės mažiau pro langus ar pan.)“, – 15min anksčiau teigė M.Statulevičius.

Vilniaus vyr. architektas Mindaugas Pakalnis, kalbėdamas su 15min, yra perspėjęs, kad už klaidinančią reklamą buvo ir nubaustų, todėl skelbimuose turėtų būti nurodyta tiksli informacija apie parduodamą būstą.

Ar minėtas skelbimas nėra klaidinanti reklama, 15min pasiteiravo ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT), kuri vykdo Reklamos įstatyme numatytą klaidinančios reklamos priežiūrą bei Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų laikymosi priežiūrą.

Minėtas įstatymas nustato, kad komercinė veikla yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iš esmės iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu. Nesąžininga komercinė veikla dažniausiai pasireiškia kaip klaidinanti arba agresyvi, o klaidinančia komercine veikla yra klaidinantys veiksmai arba klaidinantis informacijos neatskleidimas.

Domėsis situacija

Pasak tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės, tarnyba nėra sulaukusi skundų dėl 15min straipsnyje minimos reklamos, tačiau kreipsis į agentūrą dėl situacijos paaiškinimo.

„Tiek Reklamos įstatymas, tiek Nesąžiningos komercinės veiklos įstatymas numato vienodas sankcijas už klaidinančią reklamą arba, jei būtų nustatyta, už nesąžiningą komercinę veiklą – nuo įspėjimo iki baudos, siekiančios iki 100 tūkst. Eur, bet ne daugiau nei 3 proc. komercinės veiklos subjekto praėjusiais finansiniais metais“, – kokia bauda gresia už pažeidimą paaiškino tarnyba.

Sprendimą dėl tyrimo pradėjimo, o pradėjus tyrimą – dėl sankcijos skyrimo kiekvienu atveju sprendžia tarnybos sudaryta komisija, atsižvelgdama į visas situacijos aplinkybes, įskaitant pažeidimo pobūdį, mastą, trukmę, lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes.

Pasak tarnybos, vis dažnesni atvejai, kai gyvenamosios patalpos parduodamos negyvenamosios paskirties objektuose verčia atidžiau sekti situaciją. Šįmet tarnyba kaip tik atlieka nesąžiningos komercinės veiklos srities stebėseną nekilnojamojo turto srityje.

„Stebėsenos metu atitikties nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatoms atžvilgiu vertinama nekilnojamojo turto srityje veikiančių komercinės veiklos subjektų reklamose skleidžiama bei preliminariosiose pirkimo – pardavimo sutartyse pateikiama informacija“, – paaiškina ji.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Pasak D.Malinauskienės, šią sritį tarnyba pasirinko atsižvelgdama į atlikto rizikos vertinimo rezultatus ir į tai, jog komercinės veiklos subjektai negyvenamosios paskirties pastate dažnai parduoda tiek negyvenamosios paskirties, tiek gyvenamosios paskirties patalpas bei į tai, jog nekilnojamojo turto pardavimo rinkoje egzistuoja net keletas patalpų apibūdinimų, kurie vidutiniam vartotojui gali būti neaiškūs ar nesuprantami („poilsio patalpos“, „svečių namų patalpos“, „apartamentai“, „būstas“, „nauji Jūsų namai“, „studija“). '

„Be to, preliminariosiose ar rezervavimo sutartyse nekilnojamojo turto paskirtis (gyvenamoji, negyvenamoji) ne visada aiškiai nurodoma. Tokiu būdu vidutiniam vartotojui, kuris susidomi siūlomomis įsigyti patalpomis, gali būti sunku atskirti, kokios paskirties būstas yra siūlomas ir dėl kokių – gyvenamųjų ar negyvenamųjų – patalpų įsigijimo sudaroma preliminarioji pirkimo-pardavimo (rezervacijos) sutartis“, – atkreipia dėmesį D.Malinauskienė.

Nubaustų yra

Praėjusiais metais yra priimtas nutarimas dėl vienos bendrovės pažeidimo šioje srityje.

Už nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą įmonei „Karolinos turas“ buvo skirta 19 261 Eur, o įmonei „NT partneriai“ – 5207 Eur bauda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis