Kaip išnaudoti „LinkedIn“ sėkmingai darbo paieškai

Jeigu galvojate, kad gerai paruoštas CV ar puikus pasirodymas per darbo pokalbį jums atvers duris į išsvajotą darbą, tai klystate. 2014 metais vienos didžiausių JAV įdarbinimo per socialinius tinklus sistemos „Jobvite” atliktas tyrimas parodė, kad 93 proc. personalo specialistų, prieš priimdami žmogų į darbą, pasižiūri kandidato paskyrą socialiniuose tinkluose.
„LinkedIn“
„LinkedIn“ / „Scanpix“ nuotr.

55 proc. personalo specialistų galutinį sprendimą, ar priimti žmogų į darbą, ar ne, nulemia, kokia yra kandidato pateikta informacija jo paskyroje

Taigi jūsų paskyra gali būti pagrindinis veiksnys, ar jūs būsite priimti į darbą. Kaip jūs pateikiate save socialiniuose tinkluose, kiek tam skiriate laiko vis labiau gali nulemti jūsų tolimesnį karjeros kelią.

Jeigu norite padidinti savo tikimybę būti priimtam į darbą, tai rekomenduočiau daugiau dėmesio skirti socialiniam tinklui „LinkedIn“.

Būtent ten, kaip parodė „Jobvite”  tyrimas,  visų pirma darbuotojų atrankos žmonės ieško daugiau informacijos apie kandidatą.

2003 m. sukurtas socialinis tinklas jau turi apie 400 mln. vartotojų, o Lietuvoje „LinkedIn“ užsiregistravusių yra 256 tūkst. žmonių.  

Kas personalo specialistams labiausiai rūpi jūsų „LinkedIn“ paskyroje

„Jobvite” tyrimo išvados skelbia, kad „LinkedIn“ paskyroje labiausiai reikia akcentuoti turimą darbinę patirtį. Kaip „LinkedIn“ patirties skiltis atrodo galite pamatyti pirmoje nuotraukoje.

„LinkedIn“
„LinkedIn“

Į šią skiltį rekomenduočiau pažiūrėti šiek tiek plačiau. Savo „LinkedIn“ paskyroje neužtenka tik parašyti, kad X metais dirbote ten ir ten, bet nurodykite ir projektus, kuriuos vykdėte būdami toje pozicijoje, ką pavyko pasiekti, jeigu pasisakėte spaudote, tai nurodykite aktyvias nuorodas į naujienų portalus, jeigu skaitėte pranešimus, tai nurodykite aktyvias nuorodas į juos.

Taip pat paprašykite rekomendacijų iš kolegų ar žmonių su kuriais tuo metu turėjote darbinių reikalų.Turimos rekomendacijos – tai stiprus įrodymas, kad esate/buvote geras darbuotojas X įmonėje. 

Ar jūs sekate savo sektoriaus naujienas? Čia personalo specialistai turi omenyje, ar jūs žinote savo rinkos tendencijas ir ar tomis naujienomis dalijatės savo „LinkedIn“ paskyroje. Kaip tai atrodo galite pamatyti antroje ir trečioje nuotraukoje.

„LinkedIn“
„LinkedIn“
„LinkedIn“
„LinkedIn“

Kalbant pavyzdžiais, jeigu jūs pasižiūrėtumėte į mano „LinkedIn“ paskyrą, tai pamatytumėte, kad aš dalinuosi tiek kitų, tiek savo rašytais straipsniais apie skaitmeninę rinkodarą, socialinius tinklus. Toks paskyros aktyvumas yra signalas, kad žmogus nuolat domisi savo sektoriaus naujausiomis tendencijomis bei į jas gilinasi plačiau.

Kas yra jūsų virtualūs draugai? Šiame kontekste puikiai tinka posakis „Parodyk, kas tavo draugas, pasakysiu, kas tu esi“. Rekomenduoju tarp „LinkedIn“ draugų turėti nemažai savo srities profesionalų. Jums tai yra gerai, nes „LinkedIn“ naujienų sraute matysite naujausias rinkos tendencijas, kurias jums pasakos specialistai. Šiuos žmones galite rasti prisijungę prie grupių, įmonių paskyrų, kurios atitinka jūsų darbo sritį. Tuo tarpu personalo specialistams tai yra svarbu, nes jūs parodote, kad esate savo sektoriaus bendruomenės narys.

Kokios yra jūsų stipriosios savybės? Įprastai šias savybes mes nurodome CV. Skirtumas tarp CV ir „LinkedIn“, kad socialiniame tinkle žmonės gali balsuoti ir nuspręsti, ar tikrai jūs turite tas savybes, kurias nurodėte. Kaip tai atrodo galite pamatyti ketvirtoje nuotraukoje. 

„LinkedIn“
„LinkedIn“

Kalbant konkrečiau, tai žmonės balsuodami jus rekomenduoja, nes jų vertinimas dažniausiai priklauso nuo patirtis dirbant su jumis. Pavyzdžiui, jeigu jūs savo „LinkedIn“ paskyroje nurodote, kad turite verslininkui būdingas savybes. Tada žmonės, su kuriais dirbote ar dirbate, gali balsuoti ir taip rekomenduoti jus. Jeigu ši savybė surinks daugiausiai balsų, personalo specialistui bus stiprus signalas, kad tai yra jūsų stipriausios savybės.

Gera paskyra socialiniame tinkle „LinkedIn“ nėra raketų mokslas. Paprasčiausiai reikia suvokti šio socialinio tinklo galimybes ir skirti kelias valandas paskyros sukūrimui bei administravimui. Jeigu viską darysite teisingai, tai investuotas laikas jums atneš didelę grąžą.

P.S. rekomenduoju turėti „LinkedIn“ programėlę savo mobiliame telefone. Taip iškart po susitikimo galėsite pakviesti naujai sutiktą žmogų tapti draugais.

Robertas Šapalas yra rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros vadovas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis