Degalų papildymas ore yra viena iš pagrindinių technologijų, suteikiančių oro pajėgoms galimybę neribotai pratęsti misijos trukmę. Tačiau gebėjimas perpilti degalus iš vieno orlaivio į kitą orlaivį, kurio skrydžio charakteristikos labai skiriasi, yra sudėtingas uždavinys, reikalaujantis didelių įgūdžių ir susikaupimo.
Bendrovė „Airbus“ kartu su savo patronuojamąja įmone „Airbus UpNext“ dirba su Ispanijos, Vokietijos ir Prancūzijos sukurtų technologijų rinkiniu „Auto'Mate“, kuris skirtas sumažinti įgulos nuovargį, žmogiškąsias klaidas ir mokymo sąnaudas, o degalų papildymo operacijas padaryti efektyvesnėmis per automatizacijos procesus.
Neseniai, kovo 21 d., virš Kadiso įlankos prie pietinės Ispanijos pakrantės atliktas bandymas, kuriame dalyvavo orlaivis A310 MRTT ir keli bepiločiai orlaiviai DT-25, imituojantys orlaivius, kurie realios operacijos metu priimtų degalus. Šešias valandas trukusio skrydžio metu dronų valdymas iš antžeminės stoties buvo sėkmingai perduotas autocisternai.
Tada sistema, naudodama dirbtinį intelektą ir kooperatyvaus valdymo algoritmus, kontroliavo ir valdė keturis bepiločius orlaivius, priartindama juos prie lėktuvo 45 m atstumu, kai jie buvo tinkamoje padėtyje degalams papildyti.
Tuo metu „Auto'Mate“ kontroliavo santykinę orlaivių navigaciją, palaikė tarpusavio ryšį, kad pagerintų autonomiją, ir teikė tikslaus valdymo nurodymus, kad būtų išvengta susidūrimų ir kitų problemų.
Antrąją bandymų dalį planuojama atlikti metų pabaigoje, naudojant dirbtiniu intelektu ir patobulintais algoritmais pagrįstus navigacijos jutiklius, taip pat įtraukiant dar du imituojamus bepiločius orlaivius, kad būtų parodyta, jog A310 MRTT gali veikti perpildytoje oro erdvėje.