Indeksą sudarė ryšių su visuomene agentūra „Komunikacija ir konsultantai“. Kuriant indeksą buvo tiriamos Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės, telekomunikacijų bendrovės, bankai, politikai bei aukštojo mokslo įstaigos. Buvo stebimas jų aktyvumas svarbiausiuose socialinės žiniasklaidos kanaluose: socialiniuose tinkluose „Facebook“, „LinkedIn“, svetainėse „YouTube“, „Wikipedia“ ir kt.
Pasirinktų tiriamųjų veiksmams bei pasiektiems rezultatams socialinės žiniasklaidos kanaluose buvo suteiktos skaitinės vertės, kurias susumavus suskaičiuotas kiekvieno tiriamojo indeksas.
Indekso vertę lėmė tiriamųjų aktyvumas apimties bei turinio prasme, pasekėjų skaičius bei jų įsitraukimas į tiriamųjų skelbiamą turinį bei kiti optimalų socialinės žiniasklaidos naudojimą patvirtinantys rodikliai. Daugiausia buvo galima surinkti 42 balus.
Socialinės žiniasklaidos lyderiai
Mažmeninės prekybos srityje, surinkusi 19,4 balo, lydere tapo „Rimi“, tačiau nuo jos nedaug atsiliko „Maxima“ (18,3 balo). „Norfa“ surinko 15,3 balo, o „Iki“ atsidūrė sąrašo apačioje su vos 4 balais.
Mobiliojo ryšio srityje absoliuti lyderė – bendrovė „Omnitel“ (32,9 balo). Socialinėje žiniasklaidoje gana aktyviai reiškiasi ir „Bitė“ (12,1 balo), o „Tele2“ skirti tik 5 balai.
Aktyvumas socialinėje žiniasklaidoje gali turėti didelę įtaką tiek kompanijos ar politiko sėkmei, tiek įvaizdžiui visuomenėje.
Bankų sektoriuje aktyviausiai reiškiasi „Swedbank“ (33 balai). Jis nuo kitų bankų atsiplėšęs daugiau nei tris kartus („Snoras“ – 8 balai; „Ūkio bankas“ – 7 balai; SEB ir „DNB Nord“ – po 6 balus).
Iš tirtų aukštojo mokslo įstaigų aktyviausiu įvardytas KTU (22,4 balo), nuo jo nedaug atsiliko Vytauto Didžiojo universitetas (21,2 balo) bei Vilniaus Gedimino technikos universitetas (20,5 balo), o Vilniaus universitetui skirta tik 13,3 balo.
Socialinėje žiniasklaidoje aktyviausia politike įvardyta prezidentė Dalia Grybauskaitė – jai skirta net 31,5 balo. Artimiausias jos konkurentas, Vilniaus meras Artūras Zuokas, gavo 11,3 balo, kiek mažiau skirta premjerui Andriui Kubiliui (9,9 balo). Seimo pirmininkė Irena Degutienė nuo partiečio atsiliko beveik dvigubai (5,2 balo).
Aktyvumo svarba
Indeksą sudariusios ryšių su visuomene agentūros „Komunikacija ir konsultantai“ direktorius Andrius Kasparavičius teigia, kad socialinė žiniasklaida nėra trumpalaikė mada, o esminis pokytis daugeliui: tradicinei žiniasklaidai, marketingo, ryšių su visuomene, reklamos ir kitų komunikacijos sričių atstovams.
„Manau, kiekvienas, dirbantis komunikacijos srityje, šiandien turi gerai pagalvoti, kaip prie šio pokyčio prisitaikyti: ar toliau į kliento duris belstis iki šiol naudotomis priemonėmis, ar pasirinkti pažangesnes. Socialinės žiniasklaidos indeksu siekiame paskatinti įmones įvertinti savo naudojamas komunikacijos priemones ir įsitikinti, ar išties jos atitinka šiuolaikinės komunikacijos tendencijas“, – teigia Andrius Kasparavičius.
Anot jo, aktyvumas socialinėje žiniasklaidoje šiuo metu gali turėti didelę įtaką tiek kompanijos ar politiko sėkmei, tiek įvaizdžiui visuomenėje.
Ateityje planuojama indeksą skaičiuoti periodiškai, plėsti vertinamų sričių skaičių.