Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Amazon Kindle“ planšetinis kompiuteris – naujas iššūkis „iPad“ ar viso labo ženklas apie artėjančią skaityklių mirtį?

Po daugiau nei mėnesį internete sklandžiusių gandų apie „Amazon“ ketinimus žengti į planšetinių kompiuterių rinką, atrodo, sulaukėme bent kiek išsamesnės informacijos.
„Kindle“ el. knygų skaityklė
„Kindle“ el. knygų skaityklė / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Vienam iš JAV technologijų tinklaraščio TechCrunch.com redaktorių visai neseniai pavyko ne tik sužinoti dar negirdėtų faktų apie būsimą įrenginį, tačiau pastarąjį net ir išbandyti. Deja, bet apžvalgininkas nepateikė nei išsamaus techninių charakteristikų sąrašo, nei prietaiso nuotraukų (kaip teigė autorius, tik su šia sąlyga jis gavo šansą trumpam išbandyti prietaisą), taigi šią informaciją reikėtų vertinti kritiškai.

Vis dėlto įdomu pasmalsauti, ką gi mums ruošia „Amazon“ ir kas laukia el. knygų skaityklių ateityje? Į tai pabandysime atsakyti šiame straipsnyje.

Tiek skaitymui, tiek rašymui

Kaip teigiama tinklaraščio įraše, būsimas „Amazon“ mobilusis įrenginys turi 7 colių įstrižainės „capacitive“ tipo lietimams jautrų ekraną, palaikantį „multitouch“ funkciją, o savo išvaizda primena „BlackBerry PlayBook“ planšetę. Kitaip nei kompanijos sukurtos elektroninių knygų skaityklės, planšetinis kompiuteris nenaudoja elektroninio rašalo technologijos – vietoje jo įdiegta tradicinė skystųjų kristalų ekrano technologija su galiniu apšvietimu. Prietaiso korpuse nėra įrengta nei fizinių, nei sensorinių mygtukų, o galinė jo dalis padengta guminiu paviršiumi. Įrenginys neturės ir filmavimo ar fotografavimo kameros.

Išskirtinis planšetės bruožas yra visiškai modifikuota nežinomos „Android“ operacinės sistemos versija, o jei tiksliau – jos vartotojo sąsaja. Pastaroji, kaip ir „Apple iPad“, pasižymės lengvai perprantamu valdymu bei išvaizdžia grafika.

Operacinėje sistemoje bus įdiegta „Kindle“ programinė įranga (pastarąją galima naudoti ir išmaniuosiuose telefonuose), su kuria vartotojai skaitys skaitmeninę literatūrą bei periodiką, tvarkys turimas knygas bei žurnalus. Daugybę elektroninių leidinių bus galima įsigyti tiesiai iš Amazon.com internetinės parduotuvės – tam bus naudojama speciali programa bei daugelis kitų papildomų „Amazon“ servisų.

Įrenginys bus skirtas ne tik moderniems bibliofilams, bet ir užkietėjusiems internautams – juo bus galima pilnavertiškai naršyti internete. Operacinėje sistemoje bus įdiegta funkcionali interneto naršyklė. Nors kol kas nėra žinoma, kokiomis ryšių specifikacijomis pasižymės naujasis produktas, spėjama, kad rinkoje pirmiausia pasirodys tik „Wi-Fi“ modulį turintys modeliai, o kiek vėliau ir versija su 3G ryšio palaikymu.

Pranašumai ir skirtumai

Daugelyje žiniasklaidos priemonių publikuotuose pranešimuose naujoji „Amazon Kindle“ (oficialus pavadinimas kol kas nežinomas) planšetė yra vertinama nevienareikšmiškai, tačiau visur pabrėžiama, kad esminis šio produkto koziris konkurencinėje kovoje turėtų būti patraukli jo kaina, kuri tesieks 250 JAV dolerių. Lyginant su vidutinės klasės „iPad 2“ versija tai daugiau nei dukart mažesnė suma. Kai kurie mobiliųjų įrenginių rinkos ekspertai jau dabar šiai planšetei pranašauja pasakiškus pardavimus.

Sklinda gandas, kad „Amazon“ jau dabar darbuojasi prie hibridinės LCD ir el. rašalo technologijos ekraną turinčios planšetės, o „Apple“ panašų sprendimą užpatentavo dar praėjusio mėnesio pradžioje.Štai gerai žinomos rinkos tyrimų bendrovės „Forrester“ analitikė Sarah Rotman Epps savo tinklaraštyje rašo, kad jei „Kindle“ kaina neviršys 300 dolerių ribos, šis produktas gali sukelti tikrą sąmyšį rinkoje, mat, galimas daiktas, „Amazon“ vien per paskutinį šių metų ketvirtį turėtų parduoti tarp 3 ir 5 mln. planšetės vienetų!

Optimistiškai nusiteikę internautai bei žurnalistai, būsimąjį įrenginį laikydami „iPad“ „žudiku“, taip pat pabrėžia ir „Amazon“ mažmeninių pardavimų galią bei galimybę įvairius produktus brukti kiekvienam savo internetinės parduotuvės klientui.

Ir, atrodo, tai ne iš piršto laužtas argumentas – tereikia prisiminti įspūdingus pirmosios kartos „Amazon Kindle“ skaityklės pardavimus bei skambius pranešimus apie tai, kad pirmą kartą virtualių knygų šioje parduotuvėje parduota daugiau nei realių.

Skaityklių ateitis – išnykimas?

Yra ir kitas, kur kas nuosaikesnis požiūris į būsimąjį „Amazon“ produktą. Manoma, kad „Kindle“ planšetė nebus orientuota tiesioginei konkurencijai su „Apple“ kompiuteriais, kadangi pastarieji pasižymi kur kas platesniu funkcionalumu. Be to, vis modernėjančios elektroninių knygų skaityklės ne tik netaps identiškos planšetiniams kompiuteriams, tačiau išlaikys savo rinkos segmentą bei turimą vartotojų ratą – labai daug skaityti mėgstančius vartotojus, kuriems nerūpi įmantrios techninės specifikacijos ar kompiuteriniai žaidimai.

Su tokiu požiūriu sutikti sunku, ypač stebint tam tikras rinkos bei technologijų vystymosi tendencijas. Visų pirma vien pats faktas, kad „Amazon“ ketina žengti į planšečių rinką rodo tai, kad bendrovė nemato ilgalaikių perspektyvų nespalvotuose, elektroninio rašalo pagrindu veikiančiuose ekranuose. Vartotojai nori spalvotų vaizdų bei papildomų funkcijų ir jie tai gauna iš konkurentų – dar praeitais metais pristatytos „Barne‘s and Noble“ skaityklės „Nook Color“ pardavimai stabiliai auga ir jau viršijo trijų milijonų vienetų ribą. Nereaguoti į tai skaityklių rinkos lyderis „Amazon“ tiesiog negali.

Antra, svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad spalvoto elektroninio rašalo technologija yra vystoma perdėm lėtai lyginant su LCD ekranų technologijomis. Nors tokios bendrovės kaip „Fujitsu“, „Qualcomm“ ar LG jau yra sukūrusios įvairius spalvoto el. rašalo ekranų prototipus, jų diegimas masinėje gamyboje praktiškai nevyksta.

Atsižvelgiant į tai, kad šio tipo ekranai yra tas techninis aspektas, kuris iš esmės skiria planšetę nuo skaityklės, pastarųjų prietaisų, kaip atskiro tipo mobiliųjų įrenginių, perspektyvos atrodo blankios.

Sklinda gandas, kad „Amazon“ jau dabar darbuojasi prie hibridinės LCD ir el. rašalo technologijos ekraną turinčios planšetės, o „Apple“ panašų sprendimą užpatentavo dar praėjusio mėnesio pradžioje.

Taigi tokių skaityklių, kokias žinome šiandien, po kelerių metų rinkoje tikriausiai jau nebeliks. Racionaliausiai skambanti šio tipo įrenginių ateitis – transformacija į žemos klasės planšetinius kompiuterius, o šiame mobiliųjų įrenginių rinkos segmente lyderiu siekia tapti būtent „Amazon“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?