Amerikiečiai nurašo vieną moderniausių savo laivų, vaizdo įrašas paaiškina – dėl ko

Vos vienas žingsnis tarp šlovės ir visiško žlugimo. Tokie žodžiai labiausiai tinkami, norint apibūdinti situaciją, susijusią su JAV laivyno „USS Bonhomme Richard“ laivu. 2020 metų vasaros viduryje į San Diegą atplaukęs laivas jo jau niekada nebepaliks.
„USS Bonhomme Richard“ smarkiai nuniokotas gaisro
„USS Bonhomme Richard“ smarkiai nuniokotas gaisro / „Scanpix“ nuotr.

1997 metais pabaigtas statyti laivas buvo jau šeštasis „Wasp“ laivų klasės atstovas, tad jis neabejotinai nebeturėjo pirmuosius kankinusių projektavimo klaidų. „USS Bonhomme Richard“, kaip ir kiti desanto platformos tipo laivai, žinomi kur kas mažiau negu didieji lėktuvnešiai, tačiau jų galios nuvertinti negalima.

Gabenantys daugiau nei 1500 karių, desantininkams išlaipinti reikalingą įrangą, net 20 vertikalaus kilimo naikintuvų „AV8 Harrier II“ su keliais sraigtasparniais (tarp kurių ir atakos). Tad su tokiu laivu niekas nenorėtų prasidėti, o ir kaina įspūdinga: pastatymo metu už jį buvo sumokėta 750 milijonų dolerių (1,2 milijardo šių dienų kursu).

Vos 22 metų amžiaus laivas jūrose laikomas ganėtinai nauju. Amerikos laivynas manė taip pat, tad vos tik į tarnybą buvo priimti naujieji F-35B naikintuvai, galintys pakilti vertikaliai, buvo imtasi planų paruošti laivus naujai nematomų lėktuvų karybos erai.

Todėl po paskutinės misijos Australijoje laivas buvo perdislokuotas į San Diegą, kurio masyviuose dokuose turėjo būti atlikta modernizacija, paverčianti šį laivą vos trečiuoju laivyne, galinčiu priimti moderniausius naikintuvus.

2020 metų liepos 12 d. rytą pasirodė pirmieji dūmai. Gaisras kilo denyje, kuriame per karinius dislokavimus būna laikomos karinės mašinos. Modernizacijos metu mašinų, žinoma, nebuvo, bet greičiausiai darbus atliekantys žmonės ten krovė įvairias medžiagas. Pavyzdžiui, degias.

Įprastu atveju apie prasidėjusį gaisrą būtų pranešusios laivo sistemos, bet dėl atliekamų modernizavimo darbų visos sistemos buvo išjungtos. Gaisras buvo pastebėtas pavėluotai. Įsisiautėjusios liepsnos persimetė į kitus laivo skyrius. Gesinimo darbai truko net keturias dienas. Nukentėjo ne tik laivas, bet ir 63 žmonės.

Pirmosios kalbos apie laivo nurašymą pasigirdo dar gaisro metu, nes tiek ilgai ir taip smarkiai degdamos metalinės laivo konstrukcijos tiesiog privalėjo būti rimtai pažeistos. Pasirodžiusiuose vaizduose galime pamatyti padarinius. Oficialūs pareigūnai patvirtino, kad tai tikri vaizdai.

VIDEO: Go inside charred interior of Navy ship that burned for four days

CNN, cituodama karinius pareigūnus, pranešė, kad jei laivą būtų bandoma remontuoti, tektų pakeisti net iki 60 proc. jo konstrukcijų. Visiškas buvusio pajėgumo atstatymas truktų nuo penkerių iki septynerių metų. Be to, kainuotų ne mažiau kaip 2,5 milijardo dolerių.

Bandymas panaudoti jį kitiems tikslams, pavyzdžiui, konvertuojant į laivą-ligoninę, truktų tiek pat laiko, tačiau vis tiek kainuotų per milijardą dolerių. Dėl to buvo nuspręsta, kad laivas bus nurašytas. Jo nurašymo ir demontavimo darbai užtruks iki metų ir kainuos vos 30 milijonų dolerių.

Tiesa, turėtus laivyno pajėgumus teks atkurti. „Wasp“ klasės laivai nebestatomi jau kurį laiką. Ją pakeitė naujoji „America“ klasė. Jau pastatyti pirmieji du tokio tipo laivai, tad prie planuotų užsakymų sąrašo reiks pridėti dar vieną laivą. Beje, vienas toks laivas kainuoja net 4,1 milijardo dolerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis