Detalių apie tai, kaip šis planas bus vykdomas, daug nėra. Pavyzdžiui, nėra žinoma, ar visos šios žadamos technologijos pateks jau į pirmą automobilį, kurį užsimojo sukurti „Apple“, bet pranešimas rodo, kad kultinių išmaniųjų telefonų gamintojai vėl svarsto gaminti automobilius, nors anksčiau tokio paties plano buvo atsisakyta.
Anksčiau gandų apie tai, kad „Apple“ nori sukurti automobilį, sklido dar 2015 metais, tačiau 2016-aisiais automobilio kūrimo plano ambicingumas buvo reikšmingai sumažintas: atsisakyta minčių sukurti visą automobilį ir dėmesys sutelktas į programinę įrangą, kurią galima būtų licencijuoti automobilių gamintojams. Tais metais iš „Apple“ automobilių kūrimo projekto buvo atleisti apie 200 žmonių.
Dabar panašu, kad „Apple“ ketinimai sukurti tikrą automobilį vėl atgijo. Bet užtikrintumo dėl to plano tikrai nėra daug: nežinoma nei kada tas automobilis „gims“, nei ar apskritai toks kada nors bus. „Reuters“ nurodo, jog kol kas tikslas yra keleivinį automobilį pradėti gaminti iki 2024 metų, bet planas gali būti nukeltas ir į 2025 ar net vėlesnius metus „dėl priežasčių, susijusių su pandemija“. Ir vis dar negalima atmesti galimybės, kad „Apple“ naująjį automobilio projektą vėl sutrauks kažko mažiau, nei pilnavertis automobilis – pavyzdžiui, iki autonominio valdymo technologijos.
Teigiama, kad „Apple“ šiuo metu automobilio projektui naudoja kai kuriuos trečiųjų šalių komponentus. Pavyzdžiui, LIDAR sistemų „Apple“ tikrai negamina. Pagal dabartines žinias, „Apple“ pasirinko baterijos „monocelės“ dizainą, kuris leidžia daugiau energijos sutalpinti į tam tikrą tūrį, nes visas akumuliatorius nėra sudalintas į atskiras pakeičiamas celes. Tikimasi, kad toks pasirinkimas leistų sukurti didesniu atstumu važiuojantį automobilį, kuris kainuoja pigiau.
„Apple“ nekomentuoja
Jeigu „Apple“ iš tiesų ketina pagaminti savavaldį automobilį, labai tikėtina, kad iki šio automobilio patekimo į tikrus kelius teks įveikti ne vieną biurokratinę kliūtį: šiandien pasaulyje dar nėra nė vieno pilnaverčio savavaldžio automobilio, nors kai kurie gamintojai – pavyzdžiui, „Tesla“ – siūlo gana pažangią „pagalbos vairuotojui tam tikrose situacijose“ sistemą.
Anksčiau šį mėnesį „Apple“ savavaldžių automobilių projekto vadovavimą pavedė Johnui Giannandrea, kuris vadovauja visam „Apple“ dirbtinio intelekto padaliniui. J.Giannandrea dirbti „Apple“ pradėjo 2018 metais, daugiausiai – „Siri“ skaitmeninio asistento tobulinimui. Anksčiau jis vadovavo „Google“ paieškos ir dirbtinio intelekto darbams.
Šios savaitės pradžioje Taivano leidinys „Economic Daily News“ paskelbė, kad „Apple“ pagamintas automobilis gali būti išleistas net 2021 metais – jei tai tiesa, tuomet kalendorinis darbų planas yra labai ambicingas. 2018 m. patikimas „Apple“ analitikas Ming-Chi Kuo prognozavo, kad „Apple“ pristatys automobilį kažkada tarp 2023 ir 2025 metų.