„Apple“ nusprendė išnaudoti savo patirtį planšetinių kompiuterių ir taikomųjų programėlių srityse – pristatyti trys nauji produktai, kurie leis mokytojams ir universitetų dėstytojams patogiai rengti mokomąją medžiagą, rašyti interaktyvias knygas bei ruošti pilnavertį turinį savo mokiniams, kurie iš savo pusės turės galimybę naudotis šiuolaikiškomis daugialypės terpės knygomis, pasitelkdami „iPad“ planšetinius kompiuterius ir „Apple“ programinę įrangą.
Renginio metu Niujorke „Apple“ pristatė tris naujoves, apie jas kiek plačiau:
„iBooks 2“ – naujoviškas mokomųjų knygų skaitymas su „iPad“
„Apple“ viceprezidentas rinkodarai Philas Schilleris pristatė, jo žodžiais, naują požiūrį į elektronines knygas, ypač taikant jas švietimo sferoje. Su atnaujinta „iBooks 2“ programa žmonės galės mokytis interaktyviau – toje terpėje pateikiamos knygos turės daug savybių, perkeliančių patį mokymąsi į visai kitokį lygį: studentas gali iš karto sužinoti nežinomo žodžio reikšmę, pasižymėti norimą pastraipą ar objektą, lietimui jautriame ekrane valdyti atskiras knygos ar prezentacijos dalis ir t.t.
Nuo šiandien „iBooks 2“ programa yra prieinama „iTunes App Store“ parduotuvėje, o knygos naujai platformai bus pasiekiamos per aplikaciją „iBookstore“. Teigiama, kad specifinės knygos kainuos 14,99 dolerio ir mažiau. Pirmieji specialiai pritaikytų knygų egzemplioriai buvo sukurti bendradarbiaujant su tokiomis kompanijomis, kaip „Pearson“, „McGraw Hill“ ir „Houghton Mifflin Harcourt“.
Nors dabar demonstruojamos knygos skirtos daugiau studentų ir vyresnio amžiaus auditorijai, bet per prezentaciją iš konteksto buvo galima suprasti, kad tai tik pradžia, o ateityje daugiau turinio bus ruošiama ir jaunesnio amžiaus moksleiviams – tiek vidurinių, tiek pradinių mokyklų moksleiviams.
„iBooks Author Tool“ leis kurti savo el. knygas
Persikeliant į kitą barikadų pusę, būtų keista, jeigu „Apple“ nepasirūpintų ir knygų pasiūla. Tiksliau tuo, kad žmonės galėtų patys kurti tokias šiuolaikiškas knygas. Būtent į tokių kūrėjų nišą taikosi nauja „OSX“ sistemai skirta programa „iBooks Author“ – ja galima kurti ne tik paprastas tekstinio formato knygas, bet ir labai lengvai integruoti į knygą kitus objektus, pvz., papildomą tekstą, pristatymus, garsinę ir vaizdinę medžiagą. Knygas galima kurti naudojant ne tik „Apple“ produktus, tokius kaip „Keynote“, bet ir kitų gamintojų programinę įrangą. Pvz., „Microsoft Word“ paruoštas tekstas irgi gali būti įkeltas į „iBook Author“ aplikaciją.
Svarbu tai, kad ši programa bus prieinama visiškai nemokamai per „Mac App Store“ (vartotojams su „OS X 10.7“ ar naujesne) – taip „Apple“ siekia paskatinti mokytojus aktyviau kurti medžiagą ir užpildyti jau minėtojo „iBooks 2“ lentynas. Kita vertus, kompanija pinigų uždirba kitur – juk tas pats planšetinis kompiuteris „iPad“, su kuriuo ir kuriamos tos būsimos knygos, kainuoja tikrai nemažai.
„iTunes U“ – pilnavertis darbo įrankis kūrybingiems mokytojams
Trečias pristatytas produktas yra „iTunes U“ – terpė, kurioje galima kurti ne tik jau minėtas interaktyvias knygas, bet pilnaverčius mokymosi kursus, į kuriuos gali įeiti medžiaga tiek iš „iBooks“, tiek iš „iBooks Author Tool“, tiek iš kitų šaltinių.
Anksčiau ši aplikacija buvo prieinama tik per „iTunes“, o dabar įkelta ir į „App Store“ – veikia su „iPad“, „iPhone“ ar „iPod Touch“ įrenginiais.
Ji leis mokytojams kurti medžiagą paskaitoms, tarpiniams atsiskaitymams, sudaryti užduotis, įkelti papildomų interaktyvių priedų. Programą padėjo sukurti žinomiausi pasaulio universitetai. Bet vien jais neapsiribojama – nuo šiol savo paskaitas ir mokomuosius kursus gali siūlyti kiekvienas mokytojas.
Jau dabar „iTunes U“ turi apie 500 tūkst. nemokamų paskaitų, vaizdo medžiagos ir elektroninių knygų – visa tai paruošė specialistai iš 26 pasaulio šalių.
Taikosi į švietimo sferą
Šios pristatytos naujovės aiškiai nurodo dar vieną „Apple“ kryptį – švietimą. Taip tikimasi dar labiau padidinti planšetinių „iPad“ pardavimus ir plėtrą pasauliniu mastu, o tuo pačiu suduoti atkirtį „Amazon“ kompanijai, kurios planšetė „Kindle Fire“ labai sustiprino savo pozicijas elektroninio skaitymo įrenginių nišoje.
Kita vertus, ne viskas taip jau gražu, kaip pati „Apple“ pristato. Didžiųjų technologijų portalų analitikai beveik vienbalsiai teigia, kad dar yra daug problemų, kurias reikėtų įveikti, norint, kad „iPad“ mokiniams ir studentams taptų įprastu darbo įrankiu.
Visų pirma, planšetinio kompiuterio kaina yra sunkiai įkandama paprastam studentui ar socialiai remtinai šeimai, jau nekalbant apie knygų pardavimo modelį – pasirodo, kad kol kas jos bus pardavinėjamos švietimo įstaigai, ir tik įstaiga galės perleisti knygos egzempliorių konkrečiam studentui. Norint tą pačią knygą duoti kitam studentui teks sumokėti dar 15 dolerių. Toks modelis leis „Apple“ neblogai pasipelnyti.
Kita banali kliūtis: „iPad“ vidinis kietasis diskas ir interneto greitis. Turint omenyje, kad minėtos knygos su daugialypės terpės priedais tikrai turėtų „sverti“ nemažai, ar tikrai užteks vietos planšetinio kompiuterio diske, ir ar tikrai tas knygas bus taip lengva atsisiųsti?
Skepticizmo bangą užbaigia Mattas Burnsas iš „TechCrunch“, teigiantis, kad nenori, jog jo vaikai mokytųsi tik su „iPad“.
Šaltiniai: „GigaOM“, „TechCrunch“, „Mashable“. Parengė: FWD.lt.