Spėlionių kontekstas
Kalbų apie galimus kompanijos planus išleisti naują produktą ypač padaugėjo dėl „Apple“ akcijų vertės nuosmukio – per pastaruosius septynis mėnesius jų kaina nukrito daugiau kaip 40% nepaisant to, kad šių metų sausį bendrovė pranešė apie rekordinius savo produktų pardavimus ir didžiausią kada nors uždirbtą pelną.
Iš dalies šiam nuosmukiui įtakos turėjo sumažėjusios „Apple“ tiekėjų, gaminančių detales jos produkcijai, pajamos. Žiniasklaidoje pasirodė nutekinta neva patikima informacija ir apie tai, kad Timo Cooko valdoma korporacija sumažino gamybai reikalingų detalių užsakymus, dėl galimai mažėsiančios mobiliųjų įrenginių paklausos.
Tačiau nemažai analitikų pabrėžė, kad toks akcijų vertės nuosmukis įvyko ir dėl „Android“ platformos plėtros, prie kurios labiausiai prisidėjo augantis „Samsung Galaxy“ serijos mobiliųjų įrenginių populiarumas. Dalies ekspertų teigimu, nemažai investuotojų ima nepasitikėti „Apple“ galimybe rinkai pristatyti naujos kategorijos produktus, kurie pakartotų ankstesniųjų sėkmę.
Kad ir kokie populiarūs bebūtų, „iPhone 5” ir „iPad Mini“ mobilieji įrenginiai, jie nėra nauji iš esmės – tai tik šiek tiek atnaujinti, patobulinti ar tiesiog pakeisti modeliai. Kyla klausimas ar „Apple“ ne per ilgai užsiima tų pačių produktų plėtote ir kodėl rinkai nepristato ko nors iš tiesų „revoliucingo“.
O galbūt bendrovės tyrimų ir produktų plėtotės skyriai jau kuris laikas tyliai ruošia dar vieną kultinį įrenginį? Jei taip, kas tai galėtų būti?
Paddy‘is Smithas iš informacinių technologijų žurnalo „Stuff“
ADR-studio.it nuotr./Fanų sukurto „Apple“ išmaniojo laikrodžio „iWatch“ konceptas |
Anot P.Smith, „Apple“ sprendimas išleisti išmanųjį laikrodį būtų kur kas racionalesnis pasirinkimas palyginti su bandymu žengti į išmaniųjų televizorių rinką, kurioje šiuo metu esama nemažai konkurentų. Išmanusis dėvimas įrenginys rinkoje turėtų būti pozicionuojamas kaip prieinamos kainos prabangos prekė, pirmiausia skirta jau esamiems „Apple“ produkcijos vartotojams.
Šį spėjimą įtikinamu daro ir 2011-aisiais metais bendrovės užpatentuotas į apyrankę panašus elektronikos prietaisas. Kita vertus, „Apple“ turi užpatentavusi daugybę įrenginių konceptų, kurie taip ir nebuvo sukurti. Pasak šio technologijų apžvalgininko, labiausiai tikėtina, kad „Apple“ į rinką ruošiasi išleisti išmanųjį laikrodį ar kitą mobilų dėvimą įrenginį, kuris turėtų papildyti bei išplėsti jau esamų bendrovės mobiliųjų produktų funkcionalumą.
Išmanusis laikrodis galėtų būti naudojamas daugybei įvairių funkcijų atlikti – jis puikiai tiktų užsiimantiems sportu, programinės įrangos kūrėjai jam galėtų kurti specialias programėles.
Benedictas Evenasas iš rinkos tyrimų bendrovės „Enders Analysis“
B.Evansas laikosi nuomonės, kad spėliojimas apie neanonsuotus „Apple“ produktus yra kvailas savaime. Taigi, analitikas nesiima spėlioti, ką vis dėlto „Apple“ ruošiasi išleisti į rinką. Nepaisant to, jis yra tvirtai įsitikinęs, kad naujasis įrenginys tikrai nebus išmanusis televizorius.
Tokio produkto pasirodymas abejotinas dėl to, kad j5 būtų sudėtinga išskirti iš konkurentų, mat vartotojui svarbiausia yra turinys, kurį tiekia kabelinės, palydovinės ar skaitmeninės televizijos bendrovės. Norėdama vartotojams pasiūlyti ką nors iš tiesų nauja, „Apple“ būtų priversta nepasiriboti techniniais televizoriaus sprendimais ir pirkti tam tikrą turinį tam, kad įvairių paketų forma siūlytų jį savo klientams.
Blog.brightcove.com iliustr./„Apple“ išmaniojo televizorriaus konceptas |
Būtent čia ir iškyla problema, kadangi nepaisant itin didelių „Apple“ finansinių išteklių, ji vis dėlto neturi tiek pinigų, kad televizijos turinį galėtų įsigyti visose šalyse, kuriose būtų prekiaujama šiuo įrenginiu. Pažymėtina ir tai, kad šmaniųjų televizorių rinka nėra labai pelninga – net „Samsung“ iš šio verslo gauna tik keletą procentų pelno. Be to sprendimas gaminti išmaniuosius televizorius būtų prieštaringas šiuo metu vystomai „Apple TV“ priedelio strategijai.
Mattas Rice'as iš dizaino studijos „Sennep“
Pasak profesionalaus dizainerio M.Rice'o, kuriančio internetinių svetainių dizainą bei „iOS“ programėlių vartotojo sąsajų išvaizdą, naujiena kurią ruošia „Apple“ galėtų būti visa ne naujas įrenginys, tačiau operacinės sistemos „iOS“ atnaujinimas.
Tai būtų logiškas bendrovės žingsnis, kadangi nuo pat pirmojo „iPhone“ išleidimo įvykusio prieš daugiau kaip keturis metus, operacinės sistemos išvaizda iš pagrindų keista nebuvo, o visi nauji „iPad“ ar „iPhone“ modeliai tebuvo ankstesniųjų atnaujinimai, o ne iš tiesų novatoriški prietaisai.
M.Rice'as tikisi, kad būsimos „iOS 7“ platformos vartotojo sąsaja puikiai derės prie paties mobiliųjų įrenginių dizaino. Taip pat jis spėja, kad naujosios „iOS“ išvaizda neturėtų atliepti šiuo metu madingų „plokščiojo dizaino“ tendencijų, kuriose vengiama perspektyvos ir erdvinio efekto, kadangi toks dizainas primintų „Windows 8“ programinės įrangos išvaizdą.
Elyse Betters iš portalo 9to5Mac.com
Apfellike.com iliustr./„iOS 7“ pagridninio ekrano koncpetas |
Daugiau kaip du metus išskirtinai „Apple“ ir „Google“ kompanijų veiklos temomis rašiusi IT žurnalistė E.Betters laikosi neutralios pozicijos svarstymuose apie tai, kokį naują produktą išleis „Apple“. Ji kritiškai vertina internete kuris laikas sklandančius gandus apie tai, kad bendrovė gali išleisti „iOS“ pagrindu veikiančią žaidimų konsolę.
Tokios kalbos atrodo neturinčios jokio pagrindo, tačiau gandams juk ir nebūtini argumentai. Svarstymai apie „Apple“ žaidimų konsolę pradėjo sklisti tuomet, kai „Valve“ asmeniniams kompiuteriams skirtų žaidimų padalinio vadovas Gabe‘as Newellis šių metų sausį viešai pasakė, kad kompiuterinių žaidimų industrijoje gali atsirasti naujas konkurentas.
Pasak E.Betters tokio pobūdžio spėlionės yra nerimtos, kadangi jos iš esmės kertasi su „Apple“ produktų vystymo strategija. Pastaroji grindžiama nuostata gaminti produkciją keletui pelningų rinkų ir apimti nedidelį skaičių skirtingų prietaisų bei programinės įrangos sprendimų.
Žurnalistė cituoja Timas Cooką, kuris viename interviu transliuotame per NBC televiziją sakė: „Manau kai kurios kompanijos nusprendė, kad gali padaryti bet ką. Mes žinome, kad galime padaryti puikius dalykus tik keletą kartų, keletui produktų“.