Slaptumu garsėjančiai kompanijai teismuose teko paviešinti dalį vidinės informacijos, kuri iki tol buvo laikoma paslaptyje, skelbia CNN.
Po muzikos grotuvo „iPod“ sėkmės, „Apple“ intensyviai svarstė, ko imtis toliau. „Buvo daugybė dalykų, kurie atvedė prie „iPhone“, – sakė „Apple“ viceprezidentas Philas Schilleris. – „Apple“ darbuotojai mėtė įvairiausias idėjas, siūlydami gaminti fotoaparatą, automobilį ir kitokius daiktus.“
Galiausiai nuspręsta žengti į telefonų rinką. Tuometinis „Apple“ vadovas Steve‘as Jobsas nurodė Scottui Forstallui, kompanijos viceprezidentui „iOS“ platformai, surinkti komandą, kurios užduotis bus sukurti telefono vartotojo sąsają.
„Mes pradedame naują projektą. Jis toks slaptas, kad net negaliu jums pasakyti, kokia jo esmė. Jūs turėsite atsisakyti savaitgalių ir dirbti naktimis keletą metų“, – potencialiems projekto dalyviams sakė S.Forstallas.
„Purpurinio projekto“ slaptumas viršijo visas ribas: žmonės dirbo atskiroje vietoje, nuolat stebimi saugumo kamerų. „Mes turėjome iškabą su užrašu „Kovos klubas“, – sakė S.Forstallas, užsimindamas apie filmą su Bradu Pittu. – Pirmoji „Kovos klubo“ taisyklė yra ta, kad jūs niekada apie jį nešnekate.“
„Apple“ dizaineriai buvo sukūrę daugybę skirtingų telefono dizainų: stačiakampį aštriais kampais, aštuonkampį nukirstais kampais, S formos, pailgą... Galiausiai apsistota ties stačiakampiu užapvalintais kampais.
Visos diskusijos apie įrenginių dizainą vyksta susėdus prie virtuvinio stalo. Idėjomis dalijasi, jas kritikuoja ir tobulina 15–16 dizainerių. Kartais jos smarkiai užsitęsia ir grupė gali sugalvoti net 50 skirtingų vieno mygtuko dizaino variantų. „Tada prasideda išties stipri, bet labai nuoširdi kritika“, – sako dizaineris Chrisas Stringeris.
Ir nors didelė dalis kompanijų atlieka pirkėjų apklausas, kaip jie vertina produktus bei ko trūksta, „Apple“ to niekada nedaro. „Mes niekada neklausime vartotojų, kokių funkcijų jie norėtų naujame produkte. Ne vartotojo darbas tai žinoti. Mes tai nusprendžiame patys“, – sakė Philas Schilleris.
Galite netikėti, bet planšetinio kompiuterio „iPad“ reklamai JAV pirmaisiais metais po išleidimo buvo skirta daugiau lėšų, nei „iPhone“. 2008 metais „Apple“ išleido 97,5 mln. dolerių „iPhone“ reklamai JAV, o „iPad“ reklamai 2010 metais buvo skirta 149,5 mln. dolerių.
Ir dar kelios įdomios detalės:
- Vidinio tyrimo metu paaiškėjo, kad net 78 proc. „iPhone“ naudotojų perka dėklus.
- Kurdami „iPad“ dizainą „Apple“ dizaineriai svarstė idėją įrenginio galinėje dalyje integruoti stovą.
- Nors S.Jobsas viešai atmetė 7 colių įstrižainės „iPad“ idėją, pernai sausį „Apple“ viceprezidentas Eddy Cue el. laiške generaliniam direktoriui Timui Cookui atskleidė, kad S.Jobsas savo nuomonę pakeitė ir labai teigiamai atsiliepė apie 7 colių „iPad“.