Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Apple” prieš „Samsung“: dvikova be pralaimėtojo

Kaip atsaką neseniai rinkoje pasirodžiusiam „Samsung“ Galaxy Note 10.1 „Apple” ką tik išleido naująjį planšetinį kompiuterį “iPad Air” ir “taip pradėjo dar vieną pardavimų kovą su pagrindine savo konkurente „Samsung“, – sako elektroninės parduotuvės bigbox.lt vadovas Gytis Breikštas. Amžina didžiųjų korporacijų dvikova dėl įvaizdžio, geriausių vietų parduotuvių lentynose ir vartotojų širdžių jau nestebina. Tačiau kaskart rinkoje pasirodžius naujai vieno gamintojo prekei, su nekantrumu laukiama kito prekės ženklo atsako į tai.
Išmanieji telefonai „iPhone 4“ (kairėje) ir „Galaxy S2“.
Išmanieji telefonai „iPhone 4“ (kairėje) ir „Galaxy S2“. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Štai 5 įdomiausios ir, ko gero, brangiausios “Apple” ir „Samsung“ kovos

1 raundas. „Apple” ir „Samsung” dvikova tapo oficiali 2011 m. balandį., kai „Apple“ korporacija pateikė ieškinį “Samsung” dėl visiško “iPhone” ir “iPad” nukopijavimo.

Kalifornijos federalinis teismas „Samsung“ korporaciją pripažino kalta dėl „Apple“ priklausančios intelektinės nuosavybės naudojimo. Įrodyta, kad „Samsung“ neteisėtai naudoja technologijas „bounce-back„, „pinch-to-zoom“ bei keletą dizaino elementų. Teismo sprendimu “Samsung” sumokėjo „Apple“ 1,05 mlrd. JAV dolerių kompensaciją.

Laimi: „Apple“

2 raundas. 2011 metais „Apple“ kompanijai paskelbus, kad “iPhone 4” yra pats ploniausias  išmanusis telefonas pasaulyje „Samsung“ pateikė protestą dėl melagingos žinutės, esą “iPhone 4” korpuso storis lygus 9,3 mm, o “Samsung” “Galaxy S II“– 8,71 mm. “Samsung” nelaimei Didžiosios Britanijos reklaminių standartų komitetas po papildomų matavimų sutiko su „Apple“ tvirtinimu, kad “Galaxy S II” korpusas apatinėje dalyje turi sustorėjimą, dėl kurio Samsung telefonas „paauga“ iki 9,91 mm.

Laimi: „Apple“

3 raundas. Elektronikos gigantas “Samsung” savo poreikius absoliučia dalimi gali patenkinti pats, įskaitant ekranų, procesorių ir atminties mikroschemų gamybą. Korėjiečiai gamina daugiausia DRAM ir NAND Flash atminties mikroschemų, be kurių išmanieji telefonai ir planšetiniai kompiuteriai yra neįsivaizduojami. Mažiems gamintojams atsisakius „Apple“ užsakymu gaminti didelius kiekius nestandartinės atminties įrenginių, JAV bendrovei tektų naudoti sprendimus, kurie neleistų jos produkcijai išsiskirti iš kitų.

Laimi: „Samsung“

4 raundas. JAV Tarptautinė prekybos komisija (ITC) 2013 m. rugpjūčio pradžioje nusprendė, kad „Samsung“ pažeidė du „Apple“ patentus. Todėl šalyje buvo uždrausta prekyba nemaža dalimi “Samsung” produkcijos.  JAV prezidentui Barackui Obamai nusprendus nevetuoti importo draudimo, Jungtinėse Amerikos Valstijose gyvenantys “Samsung” fanai nebegali įsigyti  8 kompanijos telefonų modelių ir „Samsung“ Galaxy Tab 10.1 planšetinio kompiuterio. Tiesa, dėl šio sprendimo ypač didelių nuostolių “Samsung” nepatirs, mat uždraustieji modeliai amerikiečių nėra itin mėgstami.

Laimi: „Apple“

5 raundas. Rugsėjo mėnesį “Samsung” pristatė išmanųjį laikrodį „Samsung Galaxy Gear”. Kalbama, kad “Samsung“ ir „Apple“ lenktynės dėl išmaniojo laikrodžio gamybos prasidėjo dar tada, kai pasklido gandai, kad „Apple“ turi išmaniojo laikrodžio “iWatch” viziją. Nuo tada korėjiečių kompanija užsispyrė pirmieji paleisti naujajį produktą į rinką. Galbūt todėl šis prietaisas nenustebino savo išmanumu, be to, turi nemažai trūkumų ir yra brangus.

Visgi laimi: „Samsung“

Reziumuojant – 3:2 “Apple” naudai, tačiau apie kovos pabaigą kalbėti dar gerokai per anksti. „Samsung“ yra stipri korporacija ir neketina nusileisti amerikiečių bendrovei, kurios pozicijos rinkoje susvyravo po jos įkūrėjo ir charizmatiškojo technologijų revoliucionieriaus Steve Jobs mirties.   

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos